• Kasperina

Fick obehagligt meddelande på FB efter att jag gått ut med graviditet

Som någon skrev hade hon förmodligen en ovanligt tuff dag, been there...
    Det är dock aldrig ok att skriva så, för det är verkligen inget fel i att vara glad för sin graviditet och att vilja berätta det!
    Har man en så dålig dag är man tyst!
    Grattis till graviditeten, och hoppas hon sansar sig och ber om ursäkt!

• Kasperina
    Gena skrev 2015-05-17 10:49:48 följande:
    För mig gick det faktiskt åt helvete och jag är väldigt glad att jag inte gick ut med det på Facebook. Det var många som kände till graviditeten ändå, eftersom jag varit sjukskriven, men min chef såg till att de på jobbet fick veta vad som hänt och min mamma informerade släkten. Ändå kan det ett år senare fortfarande komma "eftersläntrare"  som faktiskt tror att jag fick ett barn, som exempelvis en kollega som varit tjänstledig häromveckan. Det gjorde ont i hjärtat att berätta.

Hade jag skrivit om det på Fb hade det varit så många som vetat det att jag kanske måstat skriva där om att jag förlorat barnet och fått en massa "beklagar sorgen" från ytliga bekanta.
    Jag har bara fått tidiga mf men det första hann jag berätta för släkten och det var jag mycket tacksam för eftersom jag annars hade fått den ständiga frågan "när ska du skaffa barn, du blir inte yngre vet du?" vilket hade varit MYCKET jobbigare än att alla visste om missfallet.
    Hade jag förlorat min dotter efter v19 när jag la ut RUL-bilden på FB hade jag varit tacksam över att folk frågade efter henne även om hon inte fanns kvar, för hon hade fortfarande varit min dotter och min sons lillasyster.

Du och jag ser det på olika sätt, och det är helt ok.
    Jag beklagar din förlust
Svar på tråden Fick obehagligt meddelande på FB efter att jag gått ut med graviditet