Anonym (Var stolt) skrev 2015-05-17 08:05:11 följande:
Tycker du även att man inte ska lägga ut bilder på sina barn när de är födda ifall något skulle hända dom och de dog? För tänk om någon ytligt bekant frågade om barnen? Då borde man ju inte heller lägga upp statusuppdateringar om förlovningar, giftermål etc ifall förhållandet skulle ta slut och det är ju också svårt att förklara för ytligt bekanta.
Det där är inte alls samma sak. Graviditeter kan lätt gå fel och även förlossningar. Att vara gravid är inte samma sak som att ha ett barn. Det är ett stort steg på vägen, men man är inte där än. Visst kan man glädjas och berätta att man är gravid, men ändå ta det stegvis.
Själv är jag glad att många kände till hur illa min ena graviditet slutade, för då slapp jag låtsas se glad ut på jobbet. Även min släkt och mina vänner visste hur ledsen jag var och det är jag glad för. Jag tänker mer att det är onödigt att informera riktigt ytliga bekanta, typ fd klasskompisar och kolleger som man aldrig träffar och där det inte finns någon naturlig informationskanal om det inte skulle gå som man tänkt sig.