• Pennie87

BF februari 2016

Hej!

Plussade i onsdags morse (bim-4) kl 3 på natten innan jag skulle till flyget på en tjänsteresa. Ett hyfsat tydligt plus, men vågade inte lita på det helt. Dock kändes det lite konstigt att vara iväg på resa i 4 dagar och inte berätta för sambon (kände att det inte är något att tas via sms...)

Tog ett cb när jag kom hem, starkt plus efter 1 sekund :)

Fjärde försöket, första barnet. 28 år i Borås

• Pennie87
    krinkrin skrev 2015-05-31 11:27:15 följande:

Plussade svagt igår BIM-3 , så vågar inte känna mig hundra procent säker ännu men ville ändå hoppa in här i tråden BF 9/2 ifall detta stämmer!Oplanerat, första barnet! Men kände det på mig redan för en vecka sen, kroppen känns helt annorlunda så var därför jag testade så tidigt. Och det verkade ju stämma :)Nu är bara frågan hur jag ska lyckas berätta det för min sambo... är ganska säker på att han inte skulle bli lika glad som jag :S Ska nog vänta till BIM och ta test igen för att vara hundra, och berätta sen :)

Grattis! Hoppas det är positivt på Bim också, och att det löser sig bra med sambon!

Min sambo blev visserligen glad (då det var planerat) men är väldigt försiktig och vill inte ta ut något i förskott om båda testerna visat sig vara fel... Tror inte han kommer "lita på det" förrän v12
  • Pennie87

Såg innan att några skrivit om sömn och mycket drömmar. Det har jag med, men det som stör sömnen mest är att jag växlar mellan iskall, varm och kallsvettig. Vaknar helt blöt... Har aldrig känt så innan.

Pennie87, 28 år, 10/2

• Pennie87

Hade jag inte fått positivt på testerna hade jag trott att det var något allvarligt fel ;) kännas bra dock att känna av lite symptom (ömma bröst och ovanlig känsla/molvärk i livmoder) så det blir lite mer verkligt...

Anonym124 skrev 2015-06-03 20:53:08 följande:

Oh vad skönt att höra att fler har det så! Jag är vanligtvis alltid kall av mig men svettas å fryser som en galning om vartannat. Värst på nätterna. Samma dag som jag plussade var pannan BLÖT av svett, det droppade bär jag gick upp och fick lov å a en dusch. Trodde jag skulle dö eller nått :P

• Pennie87
    aprilbebisen skrev 2015-06-16 09:58:14 följande:

Dag 3 som jag spyr lite var som helst utan förvarning :(

Första barnet spydde jag v 7-12

Andra barnet 7-18

Och nu börjar det redan i vecka 4, ja får hoppas det går över tidigt :)

Började lite chockartat må riktigt illa och spy igår! Har varit helt ok innan och så vaknar man och känner som att man fått magsjuka... Köpte Sea band nyss, får se om de hjälper. Hade du något som hjälpte tidigare graviditeter eller är det bara att stå ut? Känns ju lite svårt att inte berätta på jobbet när man mår så...
  • Pennie87
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-16 11:39:58 följande:

Vilken vecka är du i? :)

7 :)
  • Pennie87
    busan00 skrev 2015-06-16 11:39:07 följande:

Pennie87 skrev 2015-06-16 11:30:18 följande

Började lite chockartat må riktigt illa och spy igår! Har varit helt ok innan och så vaknar man och känner som att man fått magsjuka... Köpte Sea band nyss, får se om de hjälper. Hade du något som hjälpte tidigare graviditeter eller är det bara att stå ut? Känns ju lite svårt att inte berätta på jobbet när man mår så...

[/q

Jag mådde oxå jätte illa. Men ja tog en postafen då blev ja genast bättre å orkade va uppe hele dagen. Var lite trött å dåsig oså men de gick över. Nu känner ja inge illamående alls typ bara lite grann i bland tabletten kanske sitter i än tog en igår :p haha

Är lite rädd att bli så trött att jag inte kan köra bil och ta mig till jobbet om jag tar Postafen. Hoppas armbanden har någon effekt, började med dem nyss
  • Pennie87
    aprilbebisen skrev 2015-06-16 11:53:06 följande:

Nej inget som hjälpte men vissa saker verkar funka på endel

Små äta typ ta ett mariekex när man börjar bli minsta hungrig

Åksjukearmbanden

Postafen

Lergigan comp (man blir inte lika dödligt trött som av pstafen)

Testade att äta något innan jag gick upp i morse, men om möjligt blev det värre... Lergigan är på recept va?
  • Pennie87

Hej allihop,

Är i v. 9+4. Har skrivit tidigare i tråden om illamående. Började med en rivstart i v 7, var hemma 2 dagar från jobbet då det var svårt att ens lämna sängen...
    Har nu testat Postafen sedan midsommar, en tablett på kvällen så att den håller i sig över natten och en bit in på morgonen. Har funkat bra! Testade i söndags att vara utan tabletter, tog ca 3 sekunder efter att jag vaknat innan det var dags att springa till toalett. Får väl fortsätta ett tag till... Har läst lite överallt att dessa tabletter inte är farliga att ta, men det känns aldrig bra att ta fler tabletter än absolut nödvändigt.
    Någon mer med samma problem? Skönt att det är semester snart, illamåendet kanske är över i mitten av augusti när man är tillbaka på jobbet...

• Pennie87
    minneli skrev 2015-07-02 08:45:13 följande:
    Köp seaband på Apoteket! Det är armband som trycker på en punkt på insidan av handleden. Det låter flummigt men det fungerar för många.
    Är nog tredje graviditeten jag använder mina. Mornarna är värsta och sover jag med armbanden mår jag inte lika illa då jag vaknar. De är mot gravidillamående och åksjuka.
    Hej!
    Har tyvärr testat dem också, de tog kanske udden av det lite grann men inte så att jag kunde gå till jobbet. Verkar bara vara Postafen som gör att man kan gå upprätt...
Svar på tråden BF februari 2016