Angels dream skrev 2016-01-07 15:18:44 följande:
någon mer som har galen klåda på kvällar och nätter?
ingen som kunde känna igen smärtan jag försökte förklara i nedre delen av bäckenet?
tycker det känns som det pressar neråt stund tals.
precis som bebis vill ännu längre ner...
och ont gör det....
Hej,
Vet inte om det är samma som jag känner i bäcken, men skulle kunna vara. Jag trodde det var någon form av sammandragning eller nåt, men beskrev känslan för BM. (Värk i nedre delen av magen/bäcken. Känns som mensvärk eller muskelvärk. Om bebis dessutom rör på sig känns trycken neråt tydligt). Hon trodde att det hörde ihop med min foglossning, och inte sammandragningar eller förvärkar.
Jag är lite fundersam över mötena med BM. Om inte jag pratar är det i princip tyst, det känns lite som att jag måste dra ur henne info. Försöker berätta om nya "krämpor och symptom" när de dyker upp ifall hon skulle reagera på att det är något ovanligt, men allt som oftast är hennes respons ungefär "Jaha..." Skulle gärna vilja ha någon respons, känns som att man sitter där och bara klagar på hur man mår utan att nån hör vad man sagt.
Har fått mer och mer ont i nedre vänstra "hörnet" av magen/livmodern. Har haft det sedan första rörelserna kändes. På UL sa de att väggarna är som tunnast just där och det gör att det känns mer. Men nu när det är mer hårdhänt aktivitet där inne är det riktigt smärtsamt, rycker till i hela kroppen och viker mig nästan om jag står när det händer. (händer några ggr om dagen)
Förklarade även detta för henne, med responsen: "Jaha, ja...."
Någon mer som har dessa extremt känsliga punkter? (känns som att det riskerar att gå hål där efter ett tag)