BF februari 2016
God kväll alla.
Grattis lysmasken och Småland :)
Och tack ni som gratulerat oss :)
Blev ju inlagd i lördags för igångsättning. Fick en sorts tampong med medel i sidan. Sen skulle vi sova där. Började redan få värkar på kvällen men runt 03 så hade jag värkar som jag kände av ordentligt. .
Låg inne rätt länge på rummet och andades mig igenom värkarna. Vid 14 så ville jag in på förlossningsrumnet. Badade en stund och vid 14.30 så togs hinnorna och jag började med lustgasen.
Blev väldigt intensivt och när hinnorna togs var jag öppen 6 ungefär. Hade så ont och bad om epidural trots att jag är rädd för den sprutan. Bestämde mig för att vänta en liten stund. Var öppen 8 cm vid 15.30 och jag hade nästan panik för jag ville trycka på. Och tre krystningar senare var han ute. Huvudet brukar ju komma ut först och sen kroppen vid annan värk men han kom hela han vid min sista värk. Han bara ploppade ut. Jag kunde inte hålla emot. Så det var intensivt och smärtan var olidlig. Men det gick ändå bra :)))
Tänkte egentligen åka hem idag men blåsljud upptäcktes vid läkarkontrollen. Så pappa åkte hem till syskonen och läkaren vill lyssna imorgon igen. Hon trodde inte det var nått för han har fin färg och andas fint.. svalt fostervatten så jag får ha lite koll så han inte får det i halsen när det kommer upp. Men överlag så mår vi jättebra. .. :))
Jag tror oxå att min kom ut hela hon vid den sista krystvärken, den tog aldrig slut
Hade knappt någon paus mellan värkarna. Hade tydligen fullt pådrag oxå på salen med bm, uskor och läkare. Låga hjärtljud, jag som försvann ( helt väck var jag). Fick 2 pvk ( nålar) och bricanyl. Jädra vad jag låg & skakade. Typ det enda jag minns & den sista krystvärken.