Inlägg från: Lysmasken |Visa alla inlägg
  • Lysmasken

BF februari 2016

lillterror skrev 2016-02-25 13:45:47 följande:

Tack! Vågar dock inte hoppas på något, men ser ett ljus i allt nu när jag vet att om hinnsvepningen inte fungerar så har jag iaf en tid för igångsättning så det är äntligen nära nu. Eftersom jag aldrig gjort hinnsvepning förut så letar jag ju tecken för att se om den haft någon verkan, men det enda är att bäbis är mer aktiv än tidigare. Var beredd på att det skulle göra ont också men det kändes knappt? Jaja =)

När hade du bf nu igen?

Har bf imorrn. Men är ganska inställd på att gå över. Gjort det med alla dom andra 3 innan.

Ja tecken letar man efter
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Lysmasken
    lillterror skrev 2016-02-25 16:51:52 följande:

Jag var också inställd på att gå över så i början var det inte jobbigt. Mest lite "otålig", vårt första datum baserat på senaste mensen var dessutom 20/2 men bm på rul flyttade till 17/2. Så först när vi passerat 20 så började det kännas.

Gick du över mycket med dom tidigare?

Ja, 6 dgr med den första, 6 dgr med den andra & 16 dgr med den tredje.

Så 6 dgr kan jag köpa.
  • Lysmasken
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-25 20:09:10 följande:

Nej , inte vidare kul men får stå ut.. usch, jobbigt med ditt knä :/

Får tyvärr oxå stå ut. Haft det så här sen i maj. Väntar på en MR efter bebisen är född.

Trodde att det drog igång i em men falskt alarm
  • Lysmasken
    zespriem skrev 2016-02-26 08:32:13 följande:

Jag blev ju inlagd för misstänkt havandeskapsförgiftning. Men misstankarna avskrevs och jag fick åka hem igen :) Vet inte om jag skrev det och pallar inte kolla, men jag Fick också hinnsvepning av gynekolog där. Tappen var mjuk, kort och öppen ca två cm. Svepningen gjorde riktigt ont och jag blödde en del efteråt + att slemproppen har kommit ut. Men detta var i måndags, så den hade väl knappast nån effekt mer än att jag Haft en förbannat massa onda sammandragningar och molvärk sen dess. Fast nån bebis har ju inte kommit ut. Är dock rädd att det gjort nån nytta och att det går lite för snabbt när det väl är dags. Om jag inte hunnit föda på måndag så får bm ta en koll ;) Fick lite blod på pappret imorse, teckenblödning kanske? Bf enligt senaste mens idag. Hade varit himla fint om det sätter igång lagom till efter mannen kommit hem till jobbet ikväll, maten är uppäten och köket undanplockat ;)

Det vore en dröm

Svärmor kom igår och sa jag denna vecka hade ju varit bäst. Har bouppteckning nästa vecka.

Maken: ja måndag em passar det för då kan jag lämna lastbilen.

En fd jobbar kompis som numera är bm på fl tycker att mån-ons passar bäst för då jobbar hon.
  • Lysmasken

Bf + 1 idag då

Kan man inte få tidigt någon gång... Utan ska alltid få gå över.

• Lysmasken
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-28 06:32:47 följande:

God morgon alla..

Kan lika bra uppdatera här eftersom jag inte kan sova. Har varit vaken sen 02 inatt. .

Har börjat få värkar nu. Ungefär var 5 minut men dom varar inte så länge så är nog en bra bit kvar..

Eftersom jag inte var mogen vid igångsättningen så hoppas jag iallafall att tappen är helt utplånad och lite öppen vid nästa koll. Hoppas ;)

Uppdaterar så länge jag orkar. . Förresten hör en liten bebis utanför vårt rum :) underbart. . Nu längtar vi :))

Hoppas att du har fått sova lite iallafall.

Bf + 2 idag
  • Lysmasken

Haft lite blod blandat flytningar. Sa plopp någon gång i toan men där fanns inget. Frågan är om slemproppen gick helt....

Dom som slemproppen har gått för, slutade det komma blod blandat flytningar efter den var helt borta?

Har inga värkar eller nått annat.

• Lysmasken

Uppdatering:

Det var slemproppen som gick. Vattenavgång kl 17:20. Inne på fl kl 18:40. Föddes en tjej kl 22:14 med en vikt på 3510 g & 53 cm lång.

Sovit mindre än 1 timme då man delar rum. Har inte grannen snarkat så har hennes bebis skrikit konstant.

• Lysmasken
    zespriem skrev 2016-02-29 16:11:40 följande:

Åh vad härligt! Stort grattis!! :D

Tack så mycket
  • Lysmasken
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-29 23:24:21 följande:

God kväll alla.

Grattis lysmasken och Småland :)

Och tack ni som gratulerat oss :)

Blev ju inlagd i lördags för igångsättning. Fick en sorts tampong med medel i sidan. Sen skulle vi sova där. Började redan få värkar på kvällen men runt 03 så hade jag värkar som jag kände av ordentligt. .

Låg inne rätt länge på rummet och andades mig igenom värkarna. Vid 14 så ville jag in på förlossningsrumnet. Badade en stund och vid 14.30 så togs hinnorna och jag började med lustgasen.

Blev väldigt intensivt och när hinnorna togs var jag öppen 6 ungefär. Hade så ont och bad om epidural trots att jag är rädd för den sprutan. Bestämde mig för att vänta en liten stund. Var öppen 8 cm vid 15.30 och jag hade nästan panik för jag ville trycka på. Och tre krystningar senare var han ute. Huvudet brukar ju komma ut först och sen kroppen vid annan värk men han kom hela han vid min sista värk. Han bara ploppade ut. Jag kunde inte hålla emot. Så det var intensivt och smärtan var olidlig. Men det gick ändå bra :)))

Tänkte egentligen åka hem idag men blåsljud upptäcktes vid läkarkontrollen. Så pappa åkte hem till syskonen och läkaren vill lyssna imorgon igen. Hon trodde inte det var nått för han har fin färg och andas fint.. svalt fostervatten så jag får ha lite koll så han inte får det i halsen när det kommer upp. Men överlag så mår vi jättebra. .. :))

Tack & grattis själv.
Svar på tråden BF februari 2016