• Sefone

BF februari 2016

Oj! Det flyttad så långt! Jag blev flyttad en dag bakåt första VUL och två dagar framåt andra men det är ju väldigt lite

JennieN skrev 2015-07-22 13:38:20 följande:

Åh det gick bra! Ett litet hjärta slog! Blev dock flyttad en hel del, så nu är det v 9 (8+1) som gäller tills vidare. Bf 29/2, skottdagen. Lycka!

• Sefone

Absolut! Om det dessutom är möjligt på det sättet så är det ju inget att oroa sig för heller.

JennieN skrev 2015-07-23 12:12:23 följande:

Haha Ja det var oväntat långt! Men hon trodde väl att jag blivit befruktad "en cykel senare". Jag har dessutom en historia med oregelbunden mens plus att jag hade en mellanblödning bara 12 dagar efter min senaste mens. Nåja, är överlycklig att det är en levande graviditet med ett litet hjärta som slår. NÄR den kommer är oviktigt, huvudsaken är ATT den gör det. ??

• Sefone

Jag har gjort två VUL hittills och ska göra kub 10/8 för min del har det berott på att graviditeten blev till via make-insemination (infertlitetsbehandling under 3,5 år) och förra graviditeten var ett MA. Dessutom har jag haft blödningar flera gånger under den här graviditeten redan och så stöder de min gulkropp med lugesteron och följer upp detta. Därav täta kontroller.

busan00 skrev 2015-07-23 21:51:29 följande:

Varför får alla ni göre tidiga Ul å vul ? Vilket landsting hör ni till? Har prata me min bm flera ggr å ringa 1177 å fråga om ja får göre de men dom ser bata nej har man inte haft blödning så gör man inget förän i vecka 18 -20:/ Blir så less å läsa alla som fått göre de medan ja själv går å är orolig som satan att de inte tickar nåt hjärta där inne :(

• Sefone

Jag har inte kunnat ha mina jeans sedan v 6, har varit extremt svullen, och gått i mjuka tygbyxor och leggings. Idag känns dock magen platt igen v 10 prövade mina vanliga jeans och jag får fast dem men de sitter inte skönt så fortsätter nog med leggings. Idag har jag för första gången på flera veckor inte mått speciellt illa heller. Är inte det lite tidigt att slippa illamåendet?

minneli skrev 2015-07-24 08:44:41 följande:

Hur är era magar?

• Sefone

Jag går tillbaka på jobb 11 augusti efter semestern och vet ännu inte hur jag ska göra med att berätta. Går i och för sig in i vecka 13 dagen innan (12+0) så de värsta veckorna är över då. Kommer nog att försöka hålla på det lite till tror jag.

Erna90 skrev 2015-07-28 13:31:44 följande:

När tänker ni berätta på jobbet om er graviditet? Om ni inte redan gjort det?

• Sefone

Har idag igen haft en blödning och molvärk i magen, tredje gången den här graviditeten. Efter första blödningen hade vi VUL och allt såg okej ut, sedan var vi på ytterligare ett till VUL innan jag fick min andra blödning men efter den har jag inte kollar upp hur det ser ut.

Blödning två avtog nästan direkt, nu har det hållit på sedan jag steg upp imorse. Avbokade planerna för dagen och blev hemma och inväntar åt vilket håll det går. Vågar inte vara ute bland folk om jag mitt i allt får väldigt ont eller börjar blöda värre.

Har tid till barnmorskan 5/8 men hon lär väl inte kunna ge några besked så får vänta till kub 10/8 gissar jag. Känns som en lång väntan fast det är mindre än två veckor.

• Sefone

Jo vi har en gynakut men vet att de inte vill ha dit en om det inte är riktigt allvarligt. Dock har blödningen ökat en del så får se var det slutar, det finns ju ändå ingenting de kan göra om något skulle hända nu.

Jennsan84 skrev 2015-07-29 12:39:32 följande:

Det låter inte så kul. Det finns ingen gynakut där du bor? Dit kan man ju åka om MSN är orolig så gör dom ett UL på dig. Jättejobbigt att vänta i 2 veckor om man är orolig. Vet hur du känner dig, jag hade blödningar nästan varje dag mellan vecka 5-9. 9

• Sefone

Jag är i v11 (10+2) hoppas innerligt att allt går bra trots blödningarna men hittills har jag verkligen kastats mellan hopp och förtvivlan. Önskar nästan att semestern var över och jag kunde gå tillbaka på jobb så att tiden gick lite snabbare.

Jennsan84 skrev 2015-07-29 15:03:31 följande:

Nä dom brukar inte vara så pigga på att få In fler patienter. Och finns inget de kan göra som du säger men kan ju vara skönt att få veta och slippa vara orolig. Vilken vecka är du i?

• Sefone

Det är svårt att avgöra vad som är tillräckligt ont, har ont ungefär som mensvärk, men det har jag haft från och till hela graviditeten. Blödningen har avtagit och är nu bara lite färgat,"värken" är kvar. Hoppas på att det inte blir värre och att det kommer från blodkärl på livmodertappen och är ofarligt.

Jennsan84 skrev 2015-07-29 18:10:12 följande:

Förstår det! Fast man borde väl ha ganska ont också? Jag tycker också att tiden går hur långsamt som helst!

• Sefone

Nu har jag varit på nytt VUL (11+1) och fått reda på vad som orsakar mina blödningar. Moderkakan är föreliggande och ligger i bakkant. I den föreliggande delen har en liten kant lossat och det är därifrån det blöder. Jag har blivit sjukskriven två veckor och tillsagd att vila och inte lyfta tungt eller gå långa sträckor och ska på nytt UL om två veckor. Fostret sprattlade dock på för fullt och vi kunde se armar och ben mm.

Svar på tråden BF februari 2016