• Sefone

BF februari 2016

Har varit till Mvc och fått lyssna på hjärtljud idag.. Vad konstigt det känns, kan inte riktigt förstå att det finns någon som har ett hjärta som slår där inne

• Sefone

Jag har inte vågat köpa något alls ännu eftersom vi haft så mycket komplikationer men allt eftersom att vi har berättat för familj och vänner har vi fått erbjudande om allt från spjälsäng, vagga, skötbord och babyskydd som de vill bli av med. Vågar dock inte riktigt ännu ta hem sakerna även om jag på sätt och vis skulle vilja :)

FamJ skrev 2015-08-06 16:37:50 följande:

När börjar ni köpa grejer till bebis?? Ja har börjat spara en del pengar nu!

• Sefone

Vi har också kub på måndag... ...också lite nervös..

lindakarlsson4380 skrev 2015-08-07 22:54:13 följande:

Ska göra KUB på måndag och nervositeten är nu ett faktum! Tänker på det hela tiden!!

• Sefone

Har tid 12:45 men vet inte om de gör det direkt då vi ska till en ska titta på min moderkaka också vet inte om det blir samma läkare som tittar på min moderkaka som gör kub

lindakarlsson4380 skrev 2015-08-08 20:22:22 följande:

Vart gör du det? :) och vilken tid?

• Sefone

Ni som gjort KUB, när får man resultaten? Får man dem direkt på plats eller senare?

• Sefone

Kuben såg bra ut för oss!! Fick dock inte veta kön och min moderkaka ligger fortfarande över modermunnen så nytt ul nästa vecka för att se om det blivit tillräckligt bra för att gå på jobb igen eller om det blir fortsatt sängläge.

• Sefone

Jag har alltid haft putmage så jag tycker inte att magen blivit särskilt mycket större pga graviditeten däremot har jag gått upp i vikt p.g.a. Allt jag petat i mig för att undvika illamåendet så jag har inte kunnat ha vanliga jeans på flera veckor.

• Sefone

Jag har blödit till och från hela graviditeten och varit in och kollat. Första gången var det ett blodkärl på livmodertappen som gick sönder, de andra gångerna har jag haft moderkakan så nära/ lite överliggande inre livmodermunnen. Läkaren sade åt mig att det är jättevanligt med blödningar och att de ofta inte är farliga. Försök be om en kontroll om du är orolig!

Marie14 skrev 2015-08-13 11:54:46 följande:

Är nu i vecka 15.

Börjar bli orolig inför ultraljudet.

Är så rädd att det inte ska finnas något innan.

Har fått mage nu och måste ha gravidkläder.

Har många symtom kvar, idag mår jag illa och är yr etc.

Jag har haft två missfall innan denna grav, då hade jag inte symtom efter vecka 10. Sen började blöda i vecka 12-13.

Finns det någon här som kan lugna mig?

• Sefone

Jag har börjat må illa igen, hade en paus i illamåendet mellan v 10 och 12 ungefär men helt plötsligt kom det tillbaka. Oftast på kväll/eftermiddag och ofta om jag ligger ner i fel ställning. Hoppas på att slippa det snart.

Tröttheten har inte heller riktigt släppt men får ju bara vila nu under sjukskrivningen så kanske det som bidrar.

Lycka till på kub imorgon!

Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-16 20:24:28 följande:

Imorgon är det Kub. . Ska bli mysigt och se lilla pyret :)

Mår fortfarande illa på eftermiddagen och kvällen. . Hoppas verkligen det försvinner snart.. v14 på onsdag. .

Hur mår ni alla?

• Sefone

För mig sticker det till ibland, speciellt på höger sida och speciellt om jag ändrar ställning plötsligt. Sen känner jag också av något som liknar svaga sammandragningar och som gör magen spänd men släpper efter ett tag.

Amandalinnea skrev 2015-08-20 19:11:01 följande:

Någon mer som ibland har typen brännande/stickande känsla i nedre delen av magen? Jag har haft det från och till några dagar nu..

• Sefone

Härligt! Vad skönt att allt såg bra ut!

minneli skrev 2015-08-26 16:16:54 följande:

Nu har jag varit på ultraljud och allt såg bra ut! Jag var så nervös innan så jag knappt kunde jobba. Nu ska jag iväg på möte till kl 20, undra hur koncentrerad jag kan va då!

• Sefone

Mådde också bättre v11-12 och sen började jag må riktigt illa igen, framförallt om kvällarna. Är sjukskriven p.g.a. Blödning igen och har varit in på ytterligare ett ultra. Fostret mår bra men moderkakan blöder i ena kanten, den lilla krabaten verkar dock växa som den ska så är inte jätteorolig. Blödningarna ska avta när moderkakan flyttas uppåt mer. Går in i v 17 på söndag.

Svar på tråden BF februari 2016