BF februari 2016
Som jag har förstått det så kan det även betyda mycket fostervatten? Min första så försöker sätta mig in i detta så gått det går ;)
Som jag har förstått det så kan det även betyda mycket fostervatten? Min första så försöker sätta mig in i detta så gått det går ;)
Åh ny mätning imorgon? Nu blir jag ju nyfiken :)
Jag har ingen tid innan v29 igen :( berätta gärna hur det gick, så man får följa utvecklingen :)
Hej idag är jag inne i vecka 27 (26+1). Var hos BM idag och mitt sf-mått var 32cm. Nu är det så att jag har tvillingar i magen så jag låg bra till för att ha två där inne ;) och vi hörde bådas hjärtljud, jätte mysigt. Allt såg jätte bra ut och det var väldigt skönt att höra. Men det känns verkligen i kroppen för det börjar bli tungt nu.
Huvudsaken är väl att man följer sin egna kurva? :) så mysigt! Vad ligger din bäbis hjärtslag på? Fått höra min två gånger nu, 158 båda gångerna :) jag är i v26 nu och nästa besök är jag visst i v30 fick jag räknat ut :) sen blir väl besöken tätare?
Tänkte på det här med träning, är det någon som tränar något speciellt, ändrat sin träning, kanske nöjer sig med motion osv? Jag har ju foglossningen som hindrar mig från motion men har ett gummiband så jag iaf kan hålla överkroppen i rörelse..
Allt va jätte bra , hjärtslagen 144 å magen var 26,5 cm :)
Idag fick jag äntligen svar från försäkringskassan gällande graviditetspenningen! Fick beslutet att jag har rätt till hel graviditetspenning :) väldig lättnad :) sista jobbdagen blir därmed den 10/12.
Jag ska börja vattenträning för gravida på onsdag. Det är en barnmorska som håller i det och det är 30 min träning följt av 30 min avslappning och tips och tricks inför förlossningen. Jag har blivit rekommenderad denna kurs av kollegor som gått den tidigare och som varit väldigt nöjda. Sedan var jag och simmade förra veckan och tänkte försöka göra det en gång per vecka.
Grattis! Själv väntar jag fortfarande på besked, hur lång tid tog det för dig? =)