• busan00

BF februari 2016

Hoppas nån kan ge mig svar på mina funderingar :) ja undrar mode är farligt att använda canesten emot svamp i underligt om man är gravid de står att man kan använda tabletten men de är ju bara en ? Å man ska undvika krämen men på näte står er att man trygg kan använda både krämen å tabletter under gravitation. Köpte fört pevaryl men då såg ja man inte skulle använda de så ja åkte direkt å bytte. Sen fråga 2 är de farligt att ta canesten när ja äter antibiotika ?

• busan00

Mamma till två gullegrisar: hade du den me en va fin grej å sen salvan ? Va den enda som ja hittade som fanns :/ använde du salvan oxå ?

• busan00

Jag läste nåt på nätet att man kunde använda de men säkerhet under graviditeten å dom rekommenderade det var på nån sidas en läkare hade skrivit lr nåt. Å nej ja vet inte att de år svamp jag har me förmodar de innan ja var gravid så blev blyg läpparna svullna typ å de kliar så man blir galen å spricker typ å då använde jag pevaryl å det hjälpte å slutade så då var de väl svamp? Å är exakt samma nu kliar å är svullet. Å får inte tag i min bm då hon har semester i 3 veckor. Men ja provar å ser va ska ja göre annats blir ju vansinnig för de kliar så. Å jag är i vecka 11 (10+4) så är i första terministern. Men där ja läste sp va de ingen fara allt de va de säkraste :/

• busan00

Har läst där å de står inte att man INTE får använda de , de står man ska vara försiktig bara. Å på alla ställen ja läst så är dw okej att använda de å de är de säkraste att använda under graviditeten om man inte använder den grejen . Å är ju flera som bleve rekommenderadw de ist för pevaryl så. Å va ska man ha annars emot svamp ? Finns ju bara dom två? Å man ska jubinte behöva gå å låta de klias sönder bara för dw?

• busan00

Det är inte alla behandligsmetoder som kan användas av gravida. Ett exempel på behandling som tryggt kan användas av gravida är Canesten vaginaltabletter och kräm, men gravida ska inte använda applikatorn, de ska föra in vaginaltabletter med fingret. Så står de på mamma sidan som läkare har skreve oså.

• busan00

Hej alla ! Är i vecka 12 (11+0) idag. Å skulle gärna vilja göre Ul så man ser så den lilla lever å är kvar . Men är väl bara t å vänta tills vecka 19 :/

• busan00

Varför får alla ni göre tidiga Ul å vul ? Vilket landsting hör ni till? Har prata me min bm flera ggr å ringa 1177 å fråga om ja får göre de men dom ser bata nej har man inte haft blödning så gör man inget förän i vecka 18 -20:/ Blir så less å läsa alla som fått göre de medan ja själv går å är orolig som satan att de inte tickar nåt hjärta där inne :(

• busan00

Jaha okej , för ja har haft 2 missfall men fick ändå inte göre nåt nu denna gången :/ får bara göre här om man får blödning å när ja fick missfall fick ja göre vul 2 ggr.

• busan00

Så kanske de var, jaja de är väl bata stå ut som 5 veckorna då å hoppas hoppas på att allt är som de ska å ayy de finns ett litet hjärta som tickar.

• busan00

Min mage syns de knappt nånting på är i vecka 14 (13+4) är bara uppsvälld när ja ätit oså. Annars är de bara en liten liten kula ingen som lägger märke t den iaf mer än ja :p haha men för nåm vecka sen va den dubbelt så stor. Är väl bara uppblåst vissa dagar ..

• busan00

Tror ja hoppar ur här känner mig inte Välkommen typ :(, för är ingen som svarar på nåt ja skriver ändå .alla ignorera mig :/

Svar på tråden BF februari 2016