Vi med BIM i juli
Jag vill också vara med. BIM 2/7, blir vårt första försök.
Jag vill också vara med. BIM 2/7, blir vårt första försök.
Min mens kom också idag, så nu siktar vi på bim 2/7. Det blir vårt första försök, och håller tummarna för att det också är sista mens på länge... lycka till allihopa!
Äl i torsdsags. Vi mös söndag, måndag, onsdag. Hoppas att det räcker, nu inväntar vi bim 2/7. Ägglossningen var så pass nyligen så förväntar mig inte att känna något alls än. Lite öm över äggstockarna men det är allt.
BIM -9 idag. Jag har känt mig väldigt avslappnad inför barnbakandet och är inställd på att det kommer ta ett år innan jag blir gravid. Det här är första försöket. Någon dag eller två efter ÄL började jag känna som när mensen är på väg, en molande smärta i bakgrunden som inte ger med sig. Nu på morgonen stack det till långt ner i tjejmagen flera gånger. En kraftigt stickande känsla som satt i runt fem minuter och kom som i vågor. Vips så googlar man på tidiga graviditetssymptom, molvärk och nidblödningar (fast det inte ens blöder). Jag antar att skengraviditeten nu är ett faktum... vad trött jag blir på mig själv. Så nu antar jag att illamåendet, tröttheten och kanske en släng huvudvärk, liksom alla andra möjliga (och omöjliga) graviditetssymptom kommer snart.
Har ni andra några tips hur ni gör för att inte övertolka varenda signal från er kropp?
Som jag skrev tidigare idag har jag haft en molande värk och i morse ett par hugg i tjejmagen. Är på ÄL+5. Nu när jag gick på toaletten är det en liten prick med blod i trosorna. Nu håller jag tummarna för att det var ägget som fäste i morse och det här är nidblödningen. Har i vanliga fall en extremt regelbunden mens och aldrig blödningar mellan mens.
Kan ju givetvis också vara ett blodkärl som spruckit. Någon som har erfarenhet av nidblödningar och när de kan väntas uppstå. Är det för tidigt fem dagar efter ÄL?
Jag hoppar ur här ..supporten är ju.. bristfällig
Är också på BIM -7. Förutom vad som antagligen var en nidblödning för ett par dagar sen så känner jag ingenting. Håller tummarna för att det blir många plus.
Bim -4 idag. Var otroligt trött hela dagen igår, var tvungen att ta en tupplur. Känns dock som jag håller på att bli sjuk. Ni som testar tidigt, använder ni vanliga graviditetstester eller speciella testa tidigt test?
Nog kört för min del den här månaden... bim-2 men känns som att mensen är på väg...
Stort grattis till plussen!
Här brukar mensen komma som en klocka, men inte den här gången. Bim+1 och inte ens en spotting. Men en ordentlig mensvärk så den dyker väl upp när som...
Samma bild lite förstorad bara...
Jag gick och köpte ett test jag också... fullständigt övertygad om att det skulle bli helt blankt. Jag fattar ingenting!
Grattis!!! :D vad kul!
vilket märke är det på testet?
Grattis. När har/hade du bim?
Imorrn är det bim. Känner mej ganska säker på att mensen kommer. Tänker vänta med testande tills tisdag eftersom mensen oftas kommer på em/kvällen på bim dagen.
Tog du inget test heller innan?
Finns lite hopp med andra ord..
Jag hade en ordentlig mensvärk igårkväll, sådär så en vill poppa en ipren och lägga sig i sängen med värmedynan. Men inte kom det nån mens. Idag har jag bim och ingen mens än så länge.
Hur mår du nu? Har mensvärken/molvärken lagt sig än?