• Camilllla

Vi med BIM i juli

Hej! Har fått mens idag och nu väntar första riktiga försöket! ÄL 17/6 och BIM 4/7 - samma dag som jag och min sambo gifter oss Förvånad
    Jag har två barn sedan tidigare, som nu är 6 & 8 år.

• Camilllla

30/6: EkoS, åttonde försöket

1/7: Halo83, trettonde försöket

1/7: livias

2/7: H1ssa, första försöket

2/7: Sowe81, sjunde försöket

2/7: Mayy

2/7: miamarina84, nionde försöket

4/7: Camilllla, första försöket

7/7: nist, andra försöket

• Camilllla
    Flerattälska skrev 2015-06-12 10:56:47 följande:

Jag kan inte annat än att hålla med dig. Jag kan bli gravid men i vecka tio kommer missfall som på beställning :( Senaste missfallet skulle egentligen ha resulterat i bebis i oktober och min bror väntar barn bara veckorna innan. Det känns så roligt för dem men jag vet att det kommer att göra ont i mig när jag ser deras underverk då jag så innerligt önskar att jag fick uppleva samma lycka.

Håller tummarna för att vi lyckas i somnar

Hur många upprepade missfall har du haft? Har du kollat upp det med läkare/gyn?
  • Camilllla
    Flerattälska skrev 2015-06-12 17:35:27 följande:

Jag har sedan efter sonen föddes fått två missfall i vecka tio. Hos gyn upptäckte de cystor som inte vill försvinna av sig själv men de säger att dom inte har någon inverkan på graviditeten och missfallen. Läkaren skrev ut tre månaders ppiller till mig för att se om de kan stabilisera hormonbalanse, få cystan att krympa och för att kroppen ska få vila... Att äta ppiller när jag inte vill annat än att bli gravid har varit väldigt kämpigt :( men snart är de slut :)

Jag vet i alla fall att jag kan bli gravid och har en lyckad graviditet bakom mig så hoppet finns att lyckas igen. Bara hårt med motgångar :(

Ska on på koll igen i slutet på juli så jag hoppas att cystan då är borta och kanske kanske kanske är jag gravid då också :) Drömmar får man ha

Nej jag förstår att det varit tungt :( Hoppas det ser bättre ut nu i juli då! Jag har hört om samma sak som Fronten skrev om, och det var lite därför jag frågade. Så jag tycker att OM du skulle få ett till missfall (nu hoppas vi ju inte det) så ska du ta upp den frågan med din läkare. Som sagt, hoppas att det inte behövs. Men det kan ju vara skönt att veta att det finns hjälp att få :)
  • Camilllla

Hej!

Var här för några veckor sedan, blev sedan ledsen för att jag inte haft äl (vilket jag var så säker på eftersom det inte "kändes rätt") och tog en fl-paus.

I tisdags visade det sig att jag hade fel :D

• Camilllla
    pannkakan87 skrev 2015-07-02 09:54:01 följande:

Aa jag kanske testar imorrn. Är bara nervös att det ska vara negativt enbart pga att jag testar för tidigt. 

Ska du testa imorrn?

Vad har hänt nu, har ni börjat försöka ändå? :D
  • Camilllla
    pannkakan87 skrev 2015-07-02 12:14:36 följande:

Haha nej vi har slarvat med stor S. Ska testa nu i helgen, bim på måndag. Har en känsla.

STORT GRATTIS till dig då underbart! När är bf?

Härligt! Skulle väl ändå bli rätt lagom tills skolan är slut? ;) antar att jag fick en känsla i fredags, så jag plötsligt kom på att jag kanske inte kan va helt säker på att jag inte haft ägglossning...

Tack! :) bf är 11/3
  • Camilllla
    pannkakan87 skrev 2015-07-02 18:26:46 följande:

Då skulle vi ligga på nästan exakt samma bf! :) När har/hade du bim?

Ja då hinner jag klart med skolan och så men ekonomin blir lidande... Vi får se hur det går! Allt löser ju sig alltid!

Haha, vad kul! Jag hade ägglossning (när det kändes "fel") på midsommarafton, 19/6. Bim egentligen 5/7, men bara för att jag har lång lutealfas. Blir vecka 4+0 imorgon :)

Ja, allt löser sig! Jag tänker att det blir som det är meningen att det ska bli :) har du bestämt när du ska testa?
  • Camilllla
    pannkakan87 skrev 2015-07-02 22:27:28 följande:

Haha och jag hade äl dagen efter midsommar och har bim 6e för att jag oxå har lång lutealfas! Så roligt! Tänk om jag oxå plusar! Det vore ju nåt hehe!

Jag testar nog imorrn redan så får vi se annars kör jag fram till bim. :)

Det tycker jag du ska göra! Spännande :D
  • Camilllla
    pannkakan87 skrev 2015-07-02 23:10:44 följande:

När testade du och fick plus?:)

I tisdags fick jag plus på CB och en väldigt svag men tydlig linje på sticka. Söndag och måndag kunde jag möjligen ana något väldigt väldigt svagt på sticka, men det kunde lika gärna varit spökigt test.

Vad har du tänkt testa med? Antar att vi ska hoppas på plus trots planerna ni hade? :D
  • Camilllla
    pannkakan87 skrev 2015-07-03 06:56:14 följande:

Näe det var negativt idag! Provar imorrn igen :) alltså jag blir jätteglad såklart men annars kör vi på enligt planerna. :)

Nä vad trist! Men det finns ju chans fortfarande :) och annars är det väl bara ett halvår kvar nu? Tiden går så snabbt, jag har inte riktigt förstått att jag är framme vid allt jag väntat så länge på med bebis och bröllop...
  • Camilllla
    pannkakan87 skrev 2015-07-03 10:12:31 följande:

Nej så himla härligt! :D Önskar tiden kunde gå fortare.

Men nä jag ska testa igen sen känner mig konstig. Vilket test använde du förresten?:)

De jag testade med först var graviditetskollens sticka och CB digital. CB neg på söndagen men pos på tisdagen :)
  • Camilllla
    pannkakan87 skrev 2015-07-07 18:27:18 följande:

Kissade för en timme sen. Satt i soffan å kollade på teve. Jag och killen hade bestämt att jag skulle testa i slutet på veckan..

Är ensam hemma och fick en känsla och bara gick och klämde ut några droppar trots att jag precis kissat bara för att kunna ta ett test.

Och ett plus.. Det är helt sjukt. Allt jag känt har inte bara varit inbillning... Det är ju väldigt svagt förstås men det är ju eftermiddag och jag var precis nykissad 

Bim+1 idag.

Grattis!! :D har varit upptagen med bröllop och inte tittat in här... Är just nu på Rhodos på bröllopsresa, men fick plötsligt för mig att jag måste titta in här och se hur det går för dig! Hur känns det? :)
Svar på tråden Vi med BIM i juli