• Kvinna84a

Vi med BIM i juli

Hej! Hoppar in här. mensen kom idag så nya tag denna månad :)

Gissar på Äl 27/6 och BIM 11/7

Det här blir vårt 7e försök.. Heja heja!

Lycka till alla!

• Kvinna84a

Hej! Någon som har koll på det här med Äl sekret? Jag är bara på dag 10 och fick tydligt Äl sekret idag. Beräknar Äl fre eller lör. Tror ni jag redan haft Äl nu när jag har detta sega sekret? Ska ta Äl test imorn tänkte jag.

• Kvinna84a
    sommarblomma1 skrev 2015-06-24 21:57:15 följande:

Jag brukar ha det i några dagar innan. Dagen innan äl så är det riktigt mycket och sen slutar det tvärt!

Känns som att det försvunnit idag, så kanske har Äl idag då. Tidigt denna cykel dock. Men det är väl bara att ligga i och hoppas på det bästa ;) Tack för svar!
  • Kvinna84a

Spännande att följa er som börjar testa nu :)

En liten fråga igen, vad tror ni om det här?

Dag 10 rikligt med Äl sekret (ej testat)

Dag 11 mindre Äl sekret (ej testat)

Dag 12 neg test på cb äl test

Jag ska testa imorgon igen och se om jag får en glad gubbe då :) Tror ni att jag haft Äl redan? Försvinner den glada gubben så fort Äl är över?

Enligt app ska jag ha Äl dag 12 eller 13 vilket jag brukar ha.

• Kvinna84a
    Mileya skrev 2015-06-26 08:56:01 följande:

Tror inte du missat ÄL :) Ta ett test varje dag (obs! inte med morgonurin utan senare på dagen) tills du får en glad gubbe. Och ha sex varannan dag från och med nu och tills ÄL är över så prickar ni :) Lycka till!!

Hoppas jag har Äl idag eller imorn så får vi mysa extra i helgen ;)

Tack för svar!
  • Kvinna84a
    Det vackraste skrev 2015-06-26 09:29:43 följande:

Du har kanske väldigt tidig äl. Kolka med ältest från dag 8-9 nästa cykel?

Men cykeln bör ju vara kort också om äl blir så tidigt? Hur länge har ni försökt? Bokat fertutr? Håller tummarna för denna gången.

Ja jag får kanske testa tidigare nästa månad om det inte tar sig nu :)

Vi är på försök 7 nu, har gjort lite tester och allt ser bra ut. Hur länge har ni försökt?
  • Kvinna84a
    ElsaR skrev 2015-06-29 10:20:32 följande:

GRAVID! Bim -3 och ett "gravid 1-2 veckor" med cb digital på morgonen :):)

Grattis!!! :)
  • Kvinna84a

Fick ett jobbigt besked idag, min sambo har få antal spermier så nu står vi i kö till ivf behandling. Någon mer som försöker med få spermier?

• Kvinna84a
    EkoS skrev 2015-06-29 19:32:32 följande:

Åh, vad jobbigt. Har ingen erfarenhet själv, men skickar en styrkekram till er!

Tack!! :)
  • Kvinna84a
    Det vackraste skrev 2015-06-29 21:06:23 följande:

:( Vad trist. :-/

Men ni har bara försökt ett halvår? Misstänkte ni något tjorv?

Är det väldigt få simmare? Det finns ju oftast en liten chans iaf! :)

Är det lång kö till ivf i ert landsting?

Ja vi har bara försökt i ett halvår. Men eftersom allt fungerar på mig och jag får regelbunden mens och Äl så ville min Gyn kolla min kille också, för framtida behandlingar. Nu visade det sig att han hade få simmare, vi ska ta nytt prov och se hur många som är dugliga. Finns en chans fortfarande :) Min Gyn ville ställa oss i kö eftersom det kan ta upp till 6månader att få en tid för ivf. Vi hoppas ju självklart att vi blir gravida innan dess :)
  • Kvinna84a
    Hoppas sommar 2015 skrev 2015-06-30 04:20:42 följande:

Gravid 1-2 på clearblue digital! Sitter och smågråter på toaletten haha.

Grattis! :)
  • Kvinna84a
    halo83 skrev 2015-06-30 10:20:14 följande:

Ok, nu har vi bestämt här hemma att söka hjälp efter sommaren :) så nu släppte pressen lite å vi ska bara njuta av sommaren så får vi se vad det sägs :)

Låter bra, vi ska göra detsamma :)
  • Kvinna84a
    9camilla9 skrev 2015-06-30 13:56:53 följande:

Någon som har erfarenhet av detta? Har haft pos ägglossningstest i 7 dagar nu blir inte klok på detta .

Jag har fått sådär två gånger när jag testat med stickor. (Nu kör jag cb) Jag fick höra då att man kan ha stegring flera dagar och att man egentligen inte ska eller behöver testa efter att man fått positivt utslag för då sker Äl inom 48h. Men jag blev nyfiken och testade flera dagar ;P
  • Kvinna84a

Grattis till plussen, blir lika hoppfull varje gång någon plussar som försökt ett tag :)

• Kvinna84a
    Camilllla skrev 2015-07-02 11:06:25 följande:

Hej!

Var här för några veckor sedan, blev sedan ledsen för att jag inte haft äl (vilket jag var så säker på eftersom det inte "kändes rätt") och tog en fl-paus.

I tisdags visade det sig att jag hade fel :D

Vad kul, grattis!! :)
  • Kvinna84a
    sowe81 skrev 2015-07-02 23:07:14 följande:

Äntligen ett pluss, 7e försöket sen senaste ma. Nu måtte denna bara hålla sig kvar, 4e ggn gilt eller vad säger man.

Äl+10 o 12 på testen.

• Kvinna84a
    sowe81 skrev 2015-07-02 23:07:14 följande:

Äntligen ett pluss, 7e försöket sen senaste ma. Nu måtte denna bara hålla sig kvar, 4e ggn gilt eller vad säger man.

Äl+10 o 12 på testen.

• Kvinna84a

Grattis till plussen! Juli känns som en bra månad för många. Heja oss som har BIM framför oss :)

• Kvinna84a

Jaha så kom mensen idag, tidigt. Positiva är iaf att cykeln blev kort och inte långt kvar till nästa försök :)

Svar på tråden Vi med BIM i juli