Inlägg från: Interiorista |Visa alla inlägg
  • Interiorista

Vi med BIM i juli

Nu har vi äntligen bestämt oss för att försöka oss på en trea. Två gossar har vi från förr, på 3 och 2. Vi kommer inte aktivt försöka i juni, men till juli kommer vi att sluta med skydd. De två första gångerna blev jag gravid genast, men denna gången är cykeln väldigt mycket i obalans, så jag är lite nervös. Tänk om jag inte lyckas bli gravid?

• Interiorista

Jag har haft en blödning på en och en halv månad nu (vet inte varför, har inte sluppit på undersökning ännu). För två dagar sedan slutade den äntligen, och idag har jag haft världens värk i magen hela kvällen. Så för första gången tog jag ett ägglossningstest ikväll, och det blev genast starkt positivt! Så då har jag väl ägglossning då. Nu är frågan bara om vi ska köra utan skydd idag, eller vänta till nästa månad. Jag har tidigare blivit gravid direkt, så jag antar att det är samma sak denna gång. :)

• Interiorista
    halo83 skrev 2015-06-16 12:16:42 följande:

Hur många dagar får man positivt på äl test? Andra dagen idag men idag har jag skitont på vänster sida å tempökning så gissar på att ägget släppt nu?

Jag undrar samma sak. Jag hade äl i fredags, men fick just två sträck, fast det var svagt men ändå tydligt.
  • Interiorista

Jag har aldrig haft regelbunden mens, men om nu mensen borde komma ca 14 dagar efter äl, så har jag bim redan 26. Dock har vi bara haft sex en gång dagarna runt äl, så jag antar att det inte blev till något. Från och med nästa månad börjar vi försöka aktivt! :)

• Interiorista

Imorgon är jag på äl+14. Alltså bim, kanske? Jag har så dålig koll på min cykel. Jag skulle gärna testa imorgon på morgonen, men jag har bara äl-tester hemma. Stämmer det att man kan använda dem som graviditetstest?

• Interiorista

Som jag skrev igår så har jag bara äl-test hemma, men provade med ett sådant imorse i alla fall. Men nej, jag är nog inte gravid, för teststrecket är mycket svagare än kontrollstrecket. Dessutom försökte vi ju inte riktigt denna månaden heller. Men nästa månad blir första riktiga försöket! :)

• Interiorista

Nu fick jag min mens, som jag gissade på också. Så nu är det bara att vänta på äl, och den brukar komma sent eftersom min cykel ofta ligger på ca 32-40 dagar. Så får se om inte bim blir till augusti då. Detta blir då vårt första försök, denna månad råkade bli oskyddat sex nära äl bara ;) men lycka till alla, hoppas ni får plus ni, så vi inte syns i augustitråden! Kram!

• Interiorista
    Mileya skrev 2015-07-08 21:43:55 följande:

Snälla hjälp!! Jag är nu på Bim+7. Har haft kraftig mensvärk och illamående i över en veckas tid. Testade negativt med cb digital igår. Just nu inga som helst känningar på att mensen skulle va på G. Vita vattniga flytningar.

Vad är detta???? Är så himla uppgiven :(

Åh, jag håller tummarna för att du är gravid! Du har en blogg, va? Brukar läsa den nu som då, och hoppas alltid på att få läsa om ett plus :)
Svar på tråden Vi med BIM i juli