• sowe81

Vi med BIM i juli

Hej
    hoppar in här jag med, räknar med att mensen kommer imorgon då dagens test var negativt. Men hoppas ju egentligen på att få hoppa ur här igen.....

Blir 7e försöket sen senaste mf (2ma och 1 mf sen syskonförsök började i juli 13) har en dotter som blir 3 i augusti.
    Äl på midsommardagen och Bim 2/7

• sowe81
    miamarina84 skrev 2015-06-04 19:34:45 följande:
    Skulle ha mens igår men kom idag, man han hoppas på mycket de timmarna. Vi var just inne på ca åttonde gången så tycker de var dags nu o även du har försökt länge , urs väldigt synd och hemskt med alla dina ma och mf. Kan inte tänka mig hur det känns :( men gravid blir dy iaf. Det måste vara något positivt? Eller?
    Jo förvisso blir jag gravid, det är ju positivt, det hade ju varit dubbelt jobbigt om jag inte blir gravid och sen när man blir det slutar det I mf.

Nu har det dock tagit längre och längre tid mellan varje mf. Blivit gravid på 1a försöket (dottern) sen 2a (ma) sen 3e (mf) o sen 5e (ma). Nu var det 6e försöket, som troligen blir ett 7e. Ingen mens ännu dock, men den har kommit vid lunch sensaste gångerna.....

Vi får verkligen hoppas att juni är vår månad.... vi borde ju få äl ungfär samtidigt, kring midsommar..
  • sowe81

Hej
    Varit lite tyst här I tråden ett tag, varit så mycket på hemmaplan så här innan semestertider. Men nu är det iaf snart dags för äl och den kommer såklart att infalla på midsommardagen, o vi har gäster ons.- lördag morgon. Har vi tur så har jag äl på söndag så vi hinner ligga på lördag och söndag. Att ligga när vi har gäster går inte för vi har så tunna väggar och 3 barn som ska sova lite varstans.

Så vi funderar på att prova koppmetoden några dagar nu bara för att inte missa chansen.
    Nån som provat det? (alltså att han lägger sin sats I en kopp och jag suger upp med en "spruta" och sprutar in) Blir ju superduperoromantiskt men vad gör man inte efter 2 år....

• sowe81
    Symetrical skrev 2015-06-16 10:50:51 följande:
    Kör i vind, säger jag! Alla metoder är bra, utom de dåliga! smile2.gif
    Ligga onsdag morgon, injicera kopp-gubbar fredag och ligga lördag. Check! It's a done deal, skulle jag vilja påstå!
    Haha... Kopp-gubbar... Hoppas det fungerar
  • sowe81
    Symetrical skrev 2015-06-16 11:34:31 följande:
    Håller alla tummar och tår för dig! smile1.gif
    Här fick jag helt blankt gravtest imorse (Yay!) och hoppas att mitt vul imorgon förmiddag visar att alla missfallsrester är ute och att mina äggblåsor dignar! smile2.gif
    Tack.
    Hoppas allt är ute, det borde det vara om testet är negativt. Hoppas äl kommer tillbaka fort. Jag har själv 3missfall bakom mig så vet vad du går igenom.
  • sowe81
    Flerattälska skrev 2015-06-16 15:09:35 följande:
    Jag måste bara säga att jag beundrar er som tvingats försöka så länge och som trots allt håller ångan och uppfinningsrikedommen vid liv. Hatten av för er! Ni gör det så himla bra. Jag håller alla tummar och tår för att ni ska lyckas inom kort.
    Tack! ja det finns inte så mycket val. Vi vill ju ha ett syskon, då måste vi =)
    Vet ju att det går, har en dotter som blir 3 snart. Och har blivit gravid 4 ggr sen juli 2013 (2 ma, 1 mf och 1 kemisk graviditet).

Sex är roligt, men bebissex blir tröttsamt i längden....
  • sowe81
    märtanpärtan skrev 2015-06-16 17:00:51 följande:

Har ni ändrat era kost/dryckesvanor någonting när ni bestämt att ni ska försöka?

Jag lever som vanligt. Går inte att leva som gravid 2 veckor varje månad är man får hålla på länge. De månader som jag tycker mig känna nåt minskar jag ner på alkohol nån vecka innan Bim, o jag brukar testa mig från äl+10.
  • sowe81
    Symetrical skrev 2015-06-17 10:49:39 följande:

Alla missfallsrester ute och ungefär lila stora äggblåsor på båda sidorna, så gynekologen tippade på äl om kanske en två veckor. Återkommer med datum när känningarna och äl-testen indikerar nedsläpp!

Så skönt.... bara att börja ligga =)
  • sowe81
    mkes skrev 2015-06-18 12:01:30 följande:
    Ja, här säger de 1 tablett a 75mg per dag från plusset!

Verkade allt normalt när du var på undersökning efter mf nummer 2 förresten?

Håller tummarna för att du släppt ett superägg då! Här har jag två veckor tills ägglossning, börjar bli sjukt less på detta eviga väntande... :P
    Jag funderar också på det där.

Det finns studie här i östergötland också, jag har gjort utredning som inte visat tecken på att jag har tendens att bilda proppar, men jag tror ändå det. Har det i släkten och två av mina ma har stannat 8+4 o 8+5, och en redan v7.
    Jag kanske får vara med i studie o få blodförtunnande men inte säkert.

Finns baby-asprin på apotekt, eller gå det bra med nåt annat, magnesyl?
  • sowe81
    mkes skrev 2015-06-18 21:44:10 följande:
    Borde finnas, baby aspirin är bara aspirin i liten dos, dvs 75mg! smile1.gif
    Finns det på Apoteket?
  • sowe81

Äl-testet var positivt på midsommarafton, så nu är det ett par långa veckor framöver, bim 2/7. Längtar. Kommer nog testa 30/6, då är äl+10.

• sowe81
    Mayy skrev 2015-06-22 17:58:58 följande:
    Då får vi följas åt, så roligt :) hoppas på plus för oss båda :)
    Roligt. Då är vi 3 på samma dag.
    Kommer ni testa innan?
  • sowe81

Äntligen ett pluss, 7e försöket sen senaste ma. Nu måtte denna bara hålla sig kvar, 4e ggn gilt eller vad säger man.
    Äl+10 o 12 på testen.

• sowe81
    Fronten skrev 2015-07-07 07:45:33 följande:

Negativt på bim - 1

Rfsus vanliga gravtest. Någon som har erfarenhet av dem?

RFSU kräver mer än tex cb, jag har sällan fått streck på dom när cb visat tydligt.
Svar på tråden Vi med BIM i juli