• livias

Vi med BIM i juli

Hänger gärna på här:) ÄL 17 juni och BIM den 1 juli. Tänkte mest ta det som det kommer då vi precis börjat försöka. Men tips och trixa tas gärna emot, ex vilka äl tester som kan rekommenderas. Nu får vi hoppas på många plus i sommar!

• livias
    halo83 skrev 2015-06-04 22:25:16 följande:

Kul vi har exakt samma datum :)

Kul! Såg ja ju nu också, får vi följas åt:)
  • livias
    halo83 skrev 2015-06-05 06:13:43 följande:

Spännande :) hur länge har ni försökt? Vi är inne på nr 13 nu....

Detta är vårt andra försök. Men jag har haft mf i ett tidigare förhållande samt ett utomkvedskap. Så det är inte helt utan oro som jag känner inför detta. Men hoppas verkligen att det kommer gå bättre nu..! Har ni barn sen tidigare?
  • livias
    halo83 skrev 2015-06-08 14:28:22 följande:

Ja jag har 2 innan å mannen har en.. Jag har gjort 2 snitt och en abort så ber inte ens om jag kan få fler ...

Okej!:/ Ja, man tar ju inget för givet men vi får hoppas på det bästa. Min gynekolog sa att vi skulle försöka ett halvår och sedan en eventuell utredning med tanke på min bakgrund och vår ålder (jag 32 och mannen 37). Kan tänka mig att det blir lite kämpigt efter 13 försök.. Men skönt att man kan prata av sig här och peppa varandra:)
  • livias
    Hoppas sommar 2015 skrev 2015-06-09 21:56:27 följande:

Har ni några strategier (haha låter knäppt) i era försök. Förra gången låg vi varannan dag från mens till mens i princip :P

Hur håller ni koll på äl? Jag brukar känna av den rätt tydligt så jag kör inte på tester. Testade det förra gången men tyckte inte att det hjälpte så jag skippade det.

Sist tog det några månader innan jag blev gravis men fick tyvärr missfall. Sen tog det bara ett försök med sonen.

Nu i början så kör vi inte med några särskilda strategier:) Utan försöker mest ha varannan dag. Men testar inte än sålänge med äl tester etc. Har min app så man har lite koll iallafall. Har du funderingar på att prova med äl tester denna gången?

Halo83 - tycker absolut ni kan kolla med läkare efter sommaren. Men hoppas såklart att det inte behövs, att det tar sig nu i juni/juli:)
  • livias

Äl tider här.. Men svårt att veta vilken dag. Kör ju lite efter en app så man har lite koll men kroppen är ju oberäknelig. Blir kanske till att testa äl stickor nästa månad. Fast känns som att dom också kan vara lite svåra utifrån tråden. Vilka hade ni rekommenderat, ni som kör på äl tester?:)

• livias
    EkoS skrev 2015-06-17 20:25:53 följande:

Jag kör med graviditetskollens. Mest för att de är billiga ???? Då kan jag testa flera gånger om dagen så jag hittar exakt vilken tid ägget släpper. Tror att vi har en väldigt kort fertil period (på mindre än ett dygn) så det känns skönt att få grepp om tider... Funkar bra!

Tack för tipset! Ska nog testa dom då nästa månad om det inte tar sig denna vill säga;) men det tror jag faktiskt inte. Som du sa, kan ju vara bra att få lite koll. Börjar nämligen tro att jag har äl lite tidigare än vad appen säger.
  • livias

Varit iväg från fl tråden ett tag - här händer det lite grejer:) Jag är själv mittemellan äl och bim (äl 8 +) Men har inga känningar alls, inga vanliga pms symptom heller än. Tror nånstans att jag faktiskt inte hade ÄL denna månaden. Brukar känna av den, men kände inget alls runt äl. Men bim om en vecka:))

• livias
    halo83 skrev 2015-06-25 22:49:13 följande:

Beställde hem tester idag,borde ha dom i morgon.. Jag kommer ju inte kunna hålla mig. Blir nog en smygtest i morgon på bim-5 ..

Mm nu börjar det närma sig bim för oss. Jag har tester hemma men ska nog försöka hålla mig till närmre bim dagen. Men kommer bli svårt! Låt oss veta hur det går ifall du testar idag:))
  • livias
    halo83 skrev 2015-06-26 11:57:49 följande:

Ja jag är tydligen på bim-4.. Blev flyttad. Så vi får se hur de går..längtar sååååååå efter ett plus

Hoppas att mensen håller sig borta! Jag tror inte jag kan hålla mig till bim, men ska testa på måndag tidigast. Bim -2 är det då. Visar testlagrets så tidigt, vet ni?:)
  • livias

Håller med! Får försöka hålla sig sysselsatt. Men en helg ska vi väl klara av;)

• livias
    halo83 skrev 2015-06-28 04:18:13 följande:

Sjukt besviken... Neg idag. Och världens tempdipp så mensen kommer komma som ett brev på posten i morgon

Åh tråkigt:( Jag testade nu imorse också men var blankare än blankt. Så mensen kommer nog sim beräknat på onsdag
  • livias

Bim idag. Men inga tecken på något egentligen. Inte ont i brösten eller ryggen som jag alltid får. Brukar också må illa innan mens men inget nu heller. Några dagar sen kanske, tror inte på graviditet för då hade man väl haft några symptom? Har den inte kommit idag blir det ett test imorgon på morgonen:)

• livias

Över bim med en dag, snart två. Inga vanliga pms symptom som ömma bröst etc. Känner mig precis som vanligt. Tog ett test igår på bim men var negativt så väntar tålmodigt på mensen...

• livias
    pannkakan87 skrev 2015-07-03 12:18:23 följande:

Okej! Jag testade med testlagret. Googlade lite och såg att vissa hade fått neg med testlagret och positivt med rfsu och cb. Man blir ju lite sugen på att köpa ett annat då, typ en rfsu testa tidigt. Men samtidigt så känner jag att är jag gravid så kommer jag testa positivt på alla test till slut. Har ju inte bim förrän måndag. Jag har dock en annan app som säger fredag (!!) nästa vecka. Så jag vet inte riktigt. Men som sagt, bara att vänta ut det. Funderar dock på att inte testa förrän tidigast söndag nu. Blir ju så besviken varje gång jag får ett kritvitt test. :(

Lycka till med ditt test:) Jag har testat med testlagrets nu på bim och idag bim +2 och det visar negativt. Hade ni testade med något annat märke?? Känns inte som att mensen är på g. Ingen molvärk och inga ömma bröst som jag alltid får innan mensen. Vilket märke ska man testa isf?
  • livias
    pannkakan87 skrev 2015-07-03 14:53:04 följande:

Prova cb eller RFSU kanske? Funderar på att köpa ett sånt jag med!

Åh köpte inget test idag, hann inte. Men mensen har fortfarande inte kommit och jag har börjat må illa. Vi åker till Kroatien på semester kl 3 inatt men får väl testa där ifall det inte kommer igång. Lycka till ni alla! Och stort grattis alla som plussat! Vi hör snart. . Hoppas på bra wifi på hotellet. Och ett plus såklart...
  • livias
    Villbligravidnu skrev 2015-07-04 22:17:47 följande:

Trevlig resa och hoppas du plussar i Kroatien

Tack! Mensen har fortfarande inte visat sig bim + 4 nu. Så blir till att köpa ett test senare. Men har inga graviditet symptom heller.. Har inte kunnat läsa igenom alla i tråden nu dessa veckor men lycka till till alla och grattis till er som plussat!
  • livias
    Angdev skrev 2015-07-05 20:49:13 följande:

Hur går det för er som redan haft/har idag BIM? 

Harvester

Sötistilde

livias 2:a försöket

lisafisa22 2:a försöket

missey 2:a försöket

Nirvie 3:e försöket

Fsake 2:a försöket

BIM

6/7Margherita 2:a försöket

vår sommar 3:e försöket

Pannkaka87 1:a försöket7/7nist 2:a försöket

wannabemom 1:a försöket

Symetrical8/7

Villbligravidnu 4:e försöket

9/7Fronten 3:e försöket

eg90 

My102

Zezziz84 7:e försöket

My102

10/7 

björnbär 2:a försöket

MuM2girls 3:e försöket

11/7

Kvinna84a 7:e försöket

Yennie88 2:a försöket

Maalon

MrsG 1:a försöket

Annan87 2:a försöket

NellieMeja 7:e försöket

12/7

Tett90

Natti91 1:a försöket

13/7

jenniii88

14/7

88therese 2:a försöket

15/7

Minime86 2:a försöket

natlin 4:e försöket

Novembersmile

16-19/7

Angdev 8:e försöket

16/7

lollip0p 2:a försöket

Wilja87

lillskrutten 9:e försöket

Tussigullan

17/6

RapidAngel 2:a försöket

Saklek 4:e försöket

18/7

Vadvetjaaaaag

18-19/7

Glovey

Queen S

19/7

märtanpärtan 1:a försöket

NiHa 2:a försöket

Knasbollen87

Jenka81 

20/7

mkes 7:e försöket

ViTvåBlirTre

m2b

21/7Familje lyckan 1:a försöket

Suada86 2:a försöket

21-22/7skepparbarn 2:a försöket

22/7

Maka94

27/7

halo83 14:e försöket

misslina

28/7sommarblomma1 2:a försöket

29/7

hennaah 2:a försöket 

miamarina84 10:e försöket

kastrullen 7:e försöket

30/7cutebike 2:a försöket

EkoS 9:e försöket

annsansa 4:e försöket

31/7mmeli 2:a försöketEj BIM-datum än

mikamon

adam2011 3:e försöket

peeb

misslina

Jean89A

miachr78

Greifing

9camilla9

Flerattälska 1:a försöket

Malin 845

PLUSSAT               BF:

ElsaR

Hoppas sommar 2015 

Wicked

mammaA93                  14/3

emzerus 

Camilllla                       11/3

sowe81

Mayy 

H1ssa 

Elyssa81 

Aniroma 
    På bim +5 behagade mensen att dyka upp:( Så ses i augusti tråden. Nu blir det till att njuta av semestern! Så många som plussat i juli tråden - helt fantastiskt ju. Lycka till ni andra!:)
Svar på tråden Vi med BIM i juli