Inlägg från: RapidAngel |Visa alla inlägg
  • RapidAngel

Vi med BIM i juli

Hej hej alla!<3
    Jahapp. Andra försöket. Då kör vi!

ÄL 6/7, BIM 17/7.

ÄL sker precis när jag lämnar boet för att åka norrut på ensamsemester. Spelar det nån roll om man inte har sex dagen då ägget ska släppa? Några tips, förutom att sexa järnet dagarna innan? Finns det nåt mer vi kan göra?

• RapidAngel

Vafaaaaan är detta???!!! Kan ÄL flytta på sig????? Jag hade en konstig mens senast men den började ju på rätt dag även om den var kort. ÄL beräknades till måndag. Hade planerat att ligga hela helgen. Tempar med NC. Tänkte att jag hade hög temp igår och stt deb skulle gå ner idag. Nej, den fortsatte att vara hög nu på morgonen vilket betyder att NC FLYTTAR TILLBAKA MIN ÄL TILL TORSDAG!!! Skandal!! Fick inte alls in så många ligg som jag ville! Med den nya uträkningen blir det bara dagen innan, ÄL dagen och dagen efter....kan ju räcka iof. Men!! Kan det göra såhär? Har käkat bidrottningelé och rosenrot, kan det ha påverkat?? Vad händer nu?? / Med vänlig hälsning hon med kontrollbehov

• RapidAngel
    Aniroma skrev 2015-07-05 10:05:38 följande:
    Det kan absolut vara då. Jag åt rosenrot förra cykeln för att försöka korta ner min långa cykel. Den minskade med fyra dagar på två veckors användande! :) Så det kan säkert stämma att den kortat även din! Hade du lång cykel tidigare? Vad var anledningen till att du började ta dessa preparat?
    Jissus! 4 dagar på två veckor? Kände du av den eller tempar du? Jag är tydligen väldigt regelbunden och har en cykel på ca 28 dagar, men nu i babymaking times så vill jag verkligen säkra ÄL och kör därför med rosenrot och bidrottningelé. Fattade inte att cykeln kunde kortas ned. Kände inte ÄL förra månaden och kände den inte nu heller. Jag går bara efter temperaturen som har gjort ett skolboksexempel på hög, dipp, ännu högre = ägglossning. Hur har det gått för dig? Lyckades ni pricka in ÄL trots att den kom tidigare?
  • RapidAngel
    Aniroma skrev 2015-07-05 13:31:32 följande:
    Jag har aldrig riktigt känt av äl, jag tog preparaten för att jag ville korta cykeln. Tidigare fick jag äl på dag 22 och med rosenrot på dag 18, så den gjorde ju det jag ville. Blev gravid dessutom men det slutade i mf för en månad sedan ungefär (5+6). Denna månaden har jag inte tagit rosenrot för att testa bli gravid utan. Bim-5 idag så hoppas på plus på fredag. Om jag kan hålla mig så länge!
    Beklagar ditt MF! Verkligen! :((( jag hade nu ÄL på dag 13. Det är ju galet. Kör du med stickor eller temp? Har du några symptom nu?
  • RapidAngel
    Aniroma skrev 2015-07-05 15:08:22 följande:
    Tack va snällt! Jag kör både temp och stickor faktiskt. Och idag är jag på bim-5 och tog faktiskt ett test för att jag haft molvärk och att det dragit lite i ljumskarna o så. Samma men Tydligare symptom denna gången. Det här fick jag då! Måste ju vara ett plus även fast både teststreck och kontrollstreck är lite förskjutet till vänster?

phptvCEtv31622.jpg
    Wow!!! Kolla där!!! Jättegrattis!!!!!!!!!!! :D :D
Svar på tråden Vi med BIM i juli