• Fronten

Vi med BIM i juli

Jag hänger gärna med här då mensen nu är på g och vårat andra försök till mitt tredje och sambons första barn inte gick vägen. Jag misstänker att jag inte hade ägglossning förra månaden. Brukar känna av den mycket tydligare. Nu är mensen dessutom tre dagar tidig. Hoppas på ÄL runt 24 juni.

• Fronten

Ja, d inledde jag röda veckan få. ÄL 25/6 och BIM 9/7

• Fronten

Bim

30/6: EkoS, åttonde försöket

1/7: Halo83, trettonde försöket

1/7: livias

1/7 Hoppas sommar 2015, första försöket

2/7: H1ssa, första försöket

2/7: Sowe81, sjunde försöket

2/7: Mayy

2/7: miamarina84, nionde försöket

4/7: Camilllla, första försöket

4/7: Akire-84, andra försöket

7/7: nist, andra försöket

9/7 Fronten, tredje försöket

• Fronten
    Flerattälska skrev 2015-06-12 10:56:47 följande:

Jag kan inte annat än att hålla med dig. Jag kan bli gravid men i vecka tio kommer missfall som på beställning :( Senaste missfallet skulle egentligen ha resulterat i bebis i oktober och min bror väntar barn bara veckorna innan. Det känns så roligt för dem men jag vet att det kommer att göra ont i mig när jag ser deras underverk då jag så innerligt önskar att jag fick uppleva samma lycka.

Håller tummarna för att vi lyckas i somnar

Jag har nu två nära par som under flera år enbart fått upprepade missfall mellan v 6-12. Bägge dessa har tillslut fått pröva med daglig blodförtunnande medicin i spruta och då fullbordat den graviditeten och fått barn. Dessa har genomgått utredningar och inget fel har hittats hos någon av parterna. Vill bara dela med mig utifall det kan hjälpa på något vis...
  • Fronten
    halo83 skrev 2015-06-22 22:24:07 följande:

Va med en så sjuk känsla ikväll när jag å maken myste.. Nästan direkt fick jag känslan av att ha uvi.. Kände mig jättekissnödig och den brännande känslan.. Men när jag sen skulle kissa så kom det bara några droppar,brände till lite men nu känner jag inget annat än molvärken i magen. Nån som vart med om samma?

Jag brukar ofta få exakt så efter sex och då särskilt runt Äl av någon outgrundlig anledning.

Här är vi mitt i produktionoch jag hoppas det leder till en liten bebis
  • Fronten

Här verkar Äl skett i dag. Känt av den extremt väl denna månad vilket känns bra. Den kom två dagar senare än väntat men nu hoppas jag verkligen på ett plus om två veckor. Grattis till alla som fått sitt och lycka till nu till alla som väntar på ett denna månad. Jag vågar inte hoppas och ligger lite lågt. Försöker att tänka på annat men det är svårt som många er säkert känner igen ????

• Fronten
    Symetrical skrev 2015-06-28 13:59:16 följande:

Vart nog inte äl häromdagen, trots allt.

Ärligt talat, vad är detta!?!?? Världens envisaste ägg, eller vadå!???

Nu äl-testar inte jag men haft världens längsta Äl denna gång med massor av äl-flytning. Brukar bara märkas ca 4 dagar dagar,nu i 8. Något liknande för dig?
  • Fronten
    emzerus skrev 2015-07-01 14:11:33 följande:

Tog ett gravtest till imorse som såg ut så här. Visst är det lite tydligare än det igår iallafall? Åhh vad jag hoppas att det går vägen denna gång :)

Ser absolut starkare ut ????
  • Fronten

Det skulle vara en smiley, inte frågetecken

• Fronten
    Migas skrev 2015-07-06 20:30:00 följande:

Jag vet inte hur det går, då jag inte hann testa innan jobbet imorse, men jag har fortfarande känningar av illamående lite av och till (värre om man dricker vatten eller något på kvällen), ömma bröst lite till och från samt ont i magen av och till (känns som mensvärk men ändå inte riktigt som det brukar kännas).

Jag reagerade också på idag att jag var extra törstig trots att det inte var så varmt här idag, kan det vara ett tecken på ett graviditet? 

Jag kunde skrivit ditt inlägg. Känner exakt igen symptomen - samtliga. Har Bim mellan i dag och i övermorgon. Ingen mens än men precis som du beskriver. Kanske mens på g.Får se om jag kan hålla mig från test i morgon bitti. Onödigt om mensen kommer i morgon el onsdag ändå...
  • Fronten

Negativt på bim - 1

Rfsus vanliga gravtest. Någon som har erfarenhet av dem?

• Fronten
    pannkakan87 skrev 2015-07-08 07:08:16 följande:

Bim+2 idag och pluset på testlagret är starkare men som jag trodde var RFSUs test skit och visade bara en liten skugga. Och då ska det ha en känslighet på 15 jämförelsevis med testlagrets 25.

Så köp inte rfsus tjejer för det lever inte upp till förväntningarna alls! 

Det verkar vara så. STORT GRATTIS till plusset :)
  • Fronten
    emzerus skrev 2015-07-07 21:12:59 följande:

Ni kan tyvärr ta bort mig från plus-listan :(

Blöder för fullt nu så missfall är ett faktum :(

Lycka till till er andra o stort grattis till er som plussat!!

Vad tråkigt. Hoppas du plussar snart igen
  • Fronten

Äl+ 11 i dag och BIM. Ingen mens i sikte. Negativa tester i går. Då jag inte känner av pms i vanlig bemärkelse så hoppas jag ändå. Brukar ha spottings innan dag 28 el 29 och är ni på dag trettio. Mår illa, känslig för dofter, haft mensvärksliknande i över en vecka från och till. Är dock rädd att den ändå kommer oanmäld. Hade ju senare äl än väntat i juni

• Fronten

Bim el bim+1. Äl +11

ingen mens so far. Hoppas den håller dig bortamatch vågar inte hoppas. Molvärk men inte riktigt som innan mens. Negativt test i går. Nytt på fredag om den inte kommit då.

Funderar på om mensen kanske ändå är sen då ägglossningen var två dagar senare än beräknat i cykeln. Hatar detta att vänta och hela tiden vara rädd att torka sig och få blod på pappret och det är kört.

• Fronten
    sommarblomma1 skrev 2015-07-08 20:44:50 följande:

Om äl var två dagar senare så kommer även mensen att vara det då lutealfasen är konstant. Så hoppas att testet igår bara var för att det var för tidigt och att du får ditt + på fredag

Tack för svar. Ja, hoppas på plusset framför mensen

:)
  • Fronten

Här verkar det vara kört för denna månad då jag fick negativt gravidtest i morse. I går kväll tog jag ett rfsu och fick då ett extra rosa srreck- blev tokglad MEN det rosa strecket vandrade allt närmare kontrollstrecket för att sedan försvinna! Någon som varit med om det? Clear blue plus skulle visat om dejag var gravid nu i morse. Nu börjar dessutom mensvärken komma så antagligen också mensen.Ägglossningen var ju sen men jag har verkligen känt mig gravid denna månad. Nya tag. Aldrig mer rfsu.

• Fronten
    My102 skrev 2015-07-11 00:44:38 följande:
    Men ja!!! Exakt samma sak hände mig med det vandrade strecket, blev hur lycklig som helst..i nån sek :/ fick mensen för några dagar sedan så det är bara RFSU som inte funkar! Nu har jag köpt clearblue istället, både ÄL och grav.
    Åh, vilket skittest. Jag kommer också att köra på "säkra" produkter nu!
  • Fronten
    Symetrical skrev 2015-07-11 07:21:28 följande:

Öh, helt blankt cb nu på äl +12. Inte så mycket som en tillstymmelse till plus. Är det kört nu, eller?!?
    Hur kan man må såhär och INTE vara gravid!?!??

Jag är på ÄL +13 och har precis som dig känt mig såå sjukt gravid denna månad. Ingen mens vill komma igång och jag brukar aldrig ha en cykel på 33 dagar! Men inget plus. Nu vill jag bara att den ska komma då det känns kört att jag skulle vara gravid ändå. Dessutom kommer och går mina symptom hela tiden nu med illamående, känslig för lukter och ömma bröst.... 
  • Fronten

Äntligen har mensen brutit ut och för mig verkar Äl+ 13 vara genomgående för bim el mens. Skönt då jag förstått att jag ändå inte var gravid då det borde synts på testerna nu. Jag får hoppas på augusti. ????

Svar på tråden Vi med BIM i juli