Inlägg från: skepparbarn |Visa alla inlägg
  • skepparbarn

Vi med BIM i juli

Hej, hoppar in här hos er :) Det verkar inte ha tagit sig den här gången heller. Är fortfarande på äl+11 och ingen mens men den verkar lite rubbad efter förlossningen så den kommer nog när som helst.

mitt BIM är antagligen 21-22 Juli. Den här månaden kom ägglossningen på dag 20/21 så det verkar vara lite oregelbundet. Innan har jag alltid haft en punktlig mens.

• skepparbarn

Det blir andea försöket för oss nu, allt som allt räknat efter vi förlorade sonen blir det försök 15.

• skepparbarn
    mammaA93 skrev 2015-06-24 00:52:26 följande:

Alltså shit vilken molvärk jag fick efter sex, det håller i sig än 4 timmar senare... Som mensvärk typ, ligger här med vetekudde och surar!

Hoppas på bebis annars blir jag arg på att livmodern låter mig lida i onödan.

Det har jag kunnat fått förut också. För mig sa gyn att det handlade om kramper som resultat av sexet i sig. Man kan ha kommit åt livmodertappen lite väl, eller npgot sånt. Var 4 år sedan så jag minns inte riktigt
  • skepparbarn
    H1ssa skrev 2015-06-23 16:08:43 följande:

Som jag skrev tidigare idag har jag haft en molande värk och i morse ett par hugg i tjejmagen. Är på ÄL+5. Nu när jag gick på toaletten är det en liten prick med blod i trosorna. Nu håller jag tummarna för att det var ägget som fäste i morse och det här är nidblödningen. Har i vanliga fall en extremt regelbunden mens och aldrig blödningar mellan mens. 

Kan ju givetvis också vara ett blodkärl som spruckit. Någon som har erfarenhet av nidblödningar och när de kan väntas uppstå. Är det för tidigt fem dagar efter ÄL?

Det låter lovande! Molvärk och hugg hade jag förra månaden men det blev inget. Men en blödning är ju ett ganska starkt tecken på att äget fäst om man inte har mellanblödningar annars :D
  • skepparbarn

Hej tjejer! Har inte hunnit kika något mer än som hastigast här då jag jobbat så mycket.

är nu på äl+6 och åkt på världens UVI sedan äl. Så är det alltid. Men läkaren skrev ut ett antibiotika som ej ska intas om man tror man är gravid, så jag avvaktar tills mensen eller plusset kommer för att avgöra hur det blir.

Får helt enkelt stå ut med svedan i fem dagar till. Inga symtom förutom hemskt ömma bröst sedan äl+1. Så har det varit sedan förlossningen. Vet ej om jag blivit känsligare eller om jag har hormonobalans.. Antar att tiden får avgöra. Plusset känns hemskt långt bort nu, men samtidigt vet jag att vi väntar på någon speciell. Så väntan blir mer hanterlig.

• skepparbarn

Hej tjejer! Har inte hunnit kika något mer än som hastigast här då jag jobbat så mycket.

är nu på äl+6 och åkt på världens UVI sedan äl. Så är det alltid. Men läkaren skrev ut ett antibiotika som ej ska intas om man tror man är gravid, så jag avvaktar tills mensen eller plusset kommer för att avgöra hur det blir.

Får helt enkelt stå ut med svedan i fem dagar till. Inga symtom förutom hemskt ömma bröst sedan äl+1. Så har det varit sedan förlossningen. Vet ej om jag blivit känsligare eller om jag har hormonobalans.. Antar att tiden får avgöra. Plusset känns hemskt långt bort nu, men samtidigt vet jag att vi väntar på någon speciell. Så väntan blir mer hanterlig.

• skepparbarn
    Aniroma skrev 2015-07-16 12:03:41 följande:

Men är det inte bättre att du tar kontakt med läkaren igen och ber o får en annan antibiotikakur? Berätta att ni försöker bli gravida och att du inväntar bim nu. Att gå med obehandlad uvi kan ju inte heller vara bra för ett eventuellt foster i magen samt att det kan ge andra konsekvenser?

Han visste det mycket väl. Berättade även att vi förlorade vår son i v 22 i april, och att vi är hemskt rädda för att äventyra en eventuell graviditet. Ändå skrev han ut det.

Kändes faktiskt lite olustigt då han tog graviditetstest (inte blodprov) och konstaterade att jag ej var gravid. Jag berättade då att jag tar ägglossningstest och bara är 6 dagar efter eventuell ägglossning. Han sa då att det var ett "pålitligt negativt resultat" ändå :S

Jag menar, för många har väl inte ens ägget fäst 6 dagar efter ägglossning. Det hade väl varit en sak med blodprov också antar jag, men det var en sticka.

Ska dricka tranbärsjuice i några dagar och avvakta. Vi vågar helt enkelt inte ta risken.
  • skepparbarn
    Aniroma skrev 2015-07-16 15:31:37 följande:

Men gud va konstigt. Nej så ska det ju definitivt inte vara. Finns det någon annan läkare du kan vända dig till för en second opinion? Nej, sex dagar efter äl är inget pålitligt resultat och det ska man veta som läkare! Fy va dåligt!!

Nej jag har faktiskt ingen annan att vänta mig till. Bor på en liten ort och han jag träffade idag är jourhavande läkare så de ordinarie är på semester.

Ja jag tycker jag det också!
Svar på tråden Vi med BIM i juli