• Maalon

Vi med BIM i juli

Hoppar in här :) Bim i juli, ägglossning nästa vecka. Har en cykel på 50 härliga dagar. Första månaden vi provar med ägglossningstester nu :) Lycka till alla :)

• Maalon

Ni som kör med ägglossningstester, tester ni samma tid varje dag eller flera gånger om dagen? 

• Maalon
    annsansa skrev 2015-06-24 10:13:34 följande:

Hej på er alla.

För jag vara med här?

Jaha... hemkommen efter att blivit skrapad igår efter ett ytterligare ma/mf ???? blir nr 8 då... så ingen bebis denna gång heller och nu gick jag ända till v 10 denna gång. Mina tidigare mf har varit i v7 typ :-/ 

Hemsk upplevelse med katastrofal personal och andningsuppehåll och intensivvård. Blir nog en lex Maria av allt :-/ 

Så nytt försök för mig. Tänker inte.vänta på mens utan vill köra igång direkt men skippar är testerna denna gång. Hoppas att det kan gå fort nu och att nästa bebis vill stanna ???????? 

S då denna blödning går som mens så borde jag ha BIM i juli då....

Kram på er alla

Men stackare vad du går igenom, kan inte ens tänka mig hur det känns. Skickar massa styrkekramar till er <3
  • Maalon
    Angdev skrev 2015-06-24 19:55:12 följande:

Skulle nog vilja säga att testet idag är mest likvärdigt. Är så svårt o veta när det förbenade kontrollstrecket inte är jämnt i färgen.

Ja men eller hur! Har aldrig känt av ägglossning så vet inte hur det känns, men kan tänka mig att det är det jag känt idag, det har stramat och liksom dragit i vänstersidan. Var heller inte helt behagligt att ha sex, vet inte om det har med äl att göra men kändes som det slog emot något som var typ irriterad ????
  • Maalon

Betydligt svagare utslag på äl-stickan idag än tidigare, så antar att ägglossningen var tisdag eller onsdag. Imorgon tar jag ett test på förmiddagen, bara för att vara säker på att det inte visade svagt pga utspädd urin :)

• Maalon

Om äl var i tisdags, när fäster eventuellt ägget om det tar? Jag har ingen koll på hur lång tid saker och ting tar känner jag ????

• Maalon
    Symetrical skrev 2015-06-27 11:19:01 följande:

Vanligast är 5-10 dagar efter, men kan i vissa fall ske så tidigt som 3 dagar efter äl och upp till två veckor efter.

Har du känt något, eller?

Njae inte känt. Men jag har fått riktigt tjocka, krämiga flytningar, nästan lite klumpiga, kan inte minns att jag haft så nån gång innan. Har ju inte stenkoll på min cykel men hade stegring på äl-tester tis och ons, men utslaget på måndagen var ganska starkt också.

Nån som har erfarenhet av att flytningar tjocka som handkräm betyder något speciellt?
  • Maalon
    EkoS skrev 2015-06-27 13:01:22 följande:

Hm, det brukar väl kunna bli så vid svampinfektioner? Har läst att det är rätt vanligt redan tidigt i graviditeten :)

Svamp tror jag inte att det är, då skulle det klia och kännas irriterat, känner mig precis som vanligt ???? men kliandet kan ju smyga sig på i efterhand säkert ???? om det skulle vara svamp alltså ????
  • Maalon
    EkoS skrev 2015-06-27 13:49:35 följande:

Jo, så skulle det ju kunna vara! Annars såg jag också att flytningar generellt blir rikligare under hela graviditeten! Jag håller tummarna :)

Tack ???? får väl kanske unna mig att hoppas lite ???? har bim 11e och kommer antagligen inte testa förrän 13e pga besök ???? men eftersom äl kom tidigare än jag väntade mig kommer kanske bim också tidigare, har ju inte riktigt koll på min cykel, den kommer och går lite som den vill ????
  • Maalon
    EkoS skrev 2015-06-27 13:49:35 följande:

Jo, så skulle det ju kunna vara! Annars såg jag också att flytningar generellt blir rikligare under hela graviditeten! Jag håller tummarna :)

Insåg precis att mina smileys blir till tusen frågetecken när jag skriver från mobilen, därav himla dryg ton på mitt svar, det var absolut inte meningen, det skulle vara smileys
  • Maalon
    mammaA93 skrev 2015-06-27 15:36:40 följande:

Ännu inga känningar här.. Äl i tisdags och bim 6/7. Hade en konstig kännsla i bröstvårtorna de två dagarna efter äl men det är borta nu.

Bröstvårtorna påverkas ofta av äl, jag fick svinont i mina nu när jag hade ägglossning, var säkert det du kände.
  • Maalon
    halo83 skrev 2015-06-27 19:18:20 följande:

Tog ett test till nu ..höll mig i 5 Tim... Ser inget på det. Hoppas de inte bara var ett spökstreck :(

Kan väl vara mer utspätt urin också? Ta ett imorgon när du vaknar så får du nog ett mer säkert svar :) Tycker att jag ser något på den första bilden du la upp, mer tveksamt på bilden när det torkat. 

Håller tummarna så hårt jag kan för dig :D
  • Maalon

Om jag hade äl när jg trodde så borde det absolut vara för tidigt för mig att känna av symptom. Är superlångt kvar till bim och äl borde ha varit i tisdags. Men fick ju dom där tjocka, krämiga, luktfria, nästan klumpiga flytningarna igår. När jag gick och la mig kom det halsbränna från ingenstans som stannade hela natten och en bit in på morgonen och får små attacker med kraftig huvudvärk. Antagligen är det bara tecken på att jag ätit för mycket och druckit för lite, men ville skriva ner det bara för att.

• Maalon
    MrsG skrev 2015-06-29 08:14:32 följande:

Ny i denna gruppen.... BIM 11/7, första försöket med nr 3....

Då har vi bim samtidigt :) Första försöket här också, fast baby nummer 1 :) 
  • Maalon

Under natten har jag haft en rosa flytning som syntes tydligt i trosan, inget spår av rosa när jag har varit på toa senare under morgonen. Får se om något mer dyker upp, kommer ta ett test på fredag, innan jag åker på campinghelg, om inte flytningen är början på mens det vill säga.

• Maalon
    406 svar i tråden sen jag var inne senast, orkar inte läsa igenom så skickar massa grattiskramar om några plussat och styrkekramar om några inte gjort det. 

Jag inväntar bim på lördag. Har haft otroligt ont i brösten idag och igår, sjuka spänningar. Idag kom värk till tusen i magen, mycket starkare än vad min mensvärk brukar vara, så anade att det var mens på g, kan inte tänka mig att molvärk ska kännas mer än mensvärk. När jag kom hem från jobbet hade det dykt upp mörkrosa flytningar redan. Bara att hoppas på att mensen kommer fullt ut redan imorgon så den är över fortare. 
  • Maalon

Ta bort mig ur listan, två dagar tidigt kom mensen. Känns lite bittert även om jag inte hade förväntat mig att det skulle ta nu, men jag med min långa cykel. Nästa äl blir runt 13/8, härliga väntan..

Svar på tråden Vi med BIM i juli