Jswf skrev 2015-07-09 13:40:39 följande:
Hänger på dig på den här frågan. Själv har jag inget problem med att neka dricka då jag mycket sällan dricker även under fester. Dock har vi våran årliga sommarfest hemma i augusti. Så skulle jag mot all förmodan vara gravid kommer alla jag känner undra varför jag inte dricker på min egna födelsedagsfest ???? aningen får vi berätta eller så lär jag köra till med en dunder ursäkt.
Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro för min del. Hade bim i söndags. Så idag blir det till apoteket och test imorgon innan jobbet. Nervös är vara förbamnet....
Migas skrev 2015-07-09 13:32:02 följande:
Dagens uppdatering:
Nu börjar jag ångra inte tog ett test i morse också (då det var något svagt streck igår) utan valde att vänta till imorgon bitti.
Jag känner just nu ett starkare illamående än tidigare (utan att jag är hungrig eller har ätit mycket), jag känner även att det stramar mer konstant i brösten (förut har det mer kommit och gått) och att "mensvärken" är mer konstant nu än tidigare.
Mensen har heller inte dykt upp ännu så hade varit intressant och sett om strecket hade varit något starkare i morse, speciellt eftersom jag har tagit RFSU:s test som verkar vara mer eller mindre opålitliga.
Hur gör ni andra för att folk inte ska misstänka något än vid middagar eller fester? Jag ska idag ha lite folk över på grillat (några av dessa var jag även på fest med i lördag och avstod även då alkohol), då jag i vanliga fall brukar ta ett glas vin eller öl till maten, så känns det snart uppenbart då jag nekat alkohol flera gånger i rad med samma personer. Så något förslag på vad jag skulle kunna ha för ursäkt?
Spännande :D antingen kör ni på det Symetrical skrev. Ta något alkoholfritt häll över i en annan flaska, funkade kanon för mig när jag väntade grabben:)eller så säger du att du fått uvi och äter penecillin, typ :P