• My102

Vi med BIM i juli

Jag vill läggas till! BIM 9 juli, om den kommer prick på dagen..men runt däromkring i alla fall :)

• My102

Nu är jag ny i barnaskapandet men jag förstår inte riktigt det här med ÄL stickorna. OM det är ett positivt streck med, så har man väl ÄL då? I vissa inlägg (det ovanför tex) så skriver personen "hoppas snart på ÄL" typ, jag har sett flera sådana liknande inlägg..å jag undrar vad det menas med? Har man inte ÄL vid ett positivt ÄL test oavsett graden på tjock rand eller fattar jag fel nu?????

• My102
    Angdev skrev 2015-06-29 00:01:57 följande:

På tex lollip0ps test ovan så ser du att ett av strecken är mer eller mindre samma på alla tester. Detta är ett kontrollstreck som visar att testet funkar, det andra är själva strecket som visar om man har ÄL lr är på väg att få det. ÄL har man när strecket är lika starkt som kontrollstrecket. Hoppas du blev lite mer klok på min förklaring :)

Jaha! Så ÄL strecket ska vara lika tjockt som kontroll strecket? Då är det en indikation på att själva ägg släppet är nära eller rent av händer just nu? :P Det är en hel vetenskap de där!
  • My102
    Angdev skrev 2015-06-29 14:48:57 följande:

Äl-strecket ska vara lika starkt eller starkare för att ÄL ska ske. Detta sker då inom 24-48 timmar. Med sonen så började vi ha sex på dag 8, började ÄL-testa dag 10 och vid positivt test hade vi sex 3 dagar på raken. Det tog på 2:a försöket. Denna gång har jag slarvat med ÄL-test och har oregelbunden mens så det är helt klart svårare med att bli gravid denna gång.

Okej, hag hade positivt då men inte heltäckande streck och på tredje dagen ingenting. Jag brukar känna av det extremt, det var förra veckan å nu i helgen hade jag pms. Får nog satsa på nästa månad istället med mer effektiv på ÄL stickorna. Men att man ens får ett streck på ÄL Stickan innebär väl att jag har ÄL? Nu blev du lite lärare här, hoppas det är ok ;)
  • My102

Jag har BIM 9 juli, men den kan komma allt ifrån den 5e ungefär, brukar hålla sig med några dagar före och efter även om den brukar vara från den 9-9 som den har varit nu ett tag.

Jag har haft ont i tjej magen i en vecka snart ungefär å nu dem senaste dagarna så sticker det i tjej magen och igår så kändes det en ilning eller stickning från fiffin å upp till magen..obehagligt. Tankarna snurrar att det ska vara nåt där inne som håller på att hända men jag vet ju att det lika gärna kan va ägglosnkng/mensen som spökar, som så många ggr förut :P.

Jag har testat ofta (otålig) men imorgon först ska jag testa ett CB test, de känns som bäst för imorgon ska vi på kalas! Vill ta det säkra före det osäkra.

• My102
    MuM2girls skrev 2015-07-07 06:29:50 följande:

Äh skit:( negativt..

Jag har BIM den här veckan också, senast fredag. Testade också negativt i morse :( det är inte så kul att varje gång ha en strimma hopp så snabbt släcks. Jag har testat massor av ggr sen en vecka typ.
  • My102
    Fronten skrev 2015-07-07 07:45:33 följande:

Negativt på bim - 1

Rfsus vanliga gravtest. Någon som har erfarenhet av dem?

Jag kör på samma! Har ingen erfarenhet förutom att dem är blank för mig :p
  • My102
    Migas skrev 2015-07-07 18:01:34 följande:

En liten uppdatering, fortfarande lyser mensen med sin frånvaro Dock känner jag även idag menssmärtor (eller vad man ska säga) och stundvis är de starkare än ingår, men ingen känsla av att nu kom mensen, men sen var det inget, som jag annars har fått ibland. Illamåendet är kvar i etapper och stundtals mer än bara en aning, särskilt idag på förmiddagen efter att ha stått och jobbat några timmar. Likaså känner jag av bröstsmärtan mer idag, även fast det fortfarande är ganska av och till. 

Får se om jag vågar testa imorgon eller om jag avvaktar till helgen.  Hur har det gått för er andra idag?

Molande mensvärk forfarande, har haft det 1 en vecka nu! Tror mensen ska komma vid varje toalett besök men ingenting! Tog ett RFSU test nyss (grav.test) å när jag höll i det så bände jag lite på det å när jag skulle kasta det såg jag mig skymta en skugga av ett streck, blev super glad..i en kort stund. Sen försvann det. Ungefär som om strecket "vandrade" uppåt till kontrollstrecket å försvann. Dem

Verkar lurig RFSU testen.
  • My102

Här kom mensen imorse med vad som verkar bli en jobbig mensvärk. Jag brukar blöda lite grann för att sedan blöda mycket efter några timmar. Jag får se om det faktiskt kommer riktigt mens eller om det stannar av. Hoppet är ju det sista som överger en :P men antagligen så får jag hoppa i augusti tråden! :)

• My102
    Fronten skrev 2015-07-10 15:38:39 följande:

Här verkar det vara kört för denna månad då jag fick negativt gravidtest i morse. I går kväll tog jag ett rfsu och fick då ett extra rosa srreck- blev tokglad MEN det rosa strecket vandrade allt närmare kontrollstrecket för att sedan försvinna! Någon som varit med om det? Clear blue plus skulle visat om dejag var gravid nu i morse. Nu börjar dessutom mensvärken komma så antagligen också mensen.Ägglossningen var ju sen men jag har verkligen känt mig gravid denna månad. Nya tag. Aldrig mer rfsu.

Men ja!!! Exakt samma sak hände mig med det vandrade strecket, blev hur lycklig som helst..i nån sek :/ fick mensen för några dagar sedan så det är bara RFSU som inte funkar! Nu har jag köpt clearblue istället, både ÄL och grav.
  • My102
    mikamon skrev 2015-07-13 19:55:23 följande:

Tjena ägget! Nedsläpp imorgon eller onsdag? :D

Är det RFSU test?
Svar på tråden Vi med BIM i juli