Vi med BIM i juli
Hej! Hoppar in i den här tråden också! 2:a försöket på andra barnet, har bara hunnit ha mens två gånger sen jag slutade amma, så vi är precis i startgroparna. Tog lite mer än ett halvår med första barnet, så det kan ju mkt väl ta lika lång tid denna gång. BIM troligtvis nån gång 15-17 juli.
Inför förra graviditeten hade jag bara ett graviditets-symptom som jag utgick ifrån: om jag slutade tappa så mkt hår (tappar väääldigt mkt hår varje dag, oavsett hur ofta jag drar med handen genom håret så brukar det följa med ett eller flera hårstrån..) så skulle jag börja våga tro på ett plus. Värt att nämna är att jag höll på att bli tokig över att varje månad tro att jag skulle bli gravid och aldrig blev det, så jag behövde dämpa förväntningarna. Men det stämde trots allt, jag slutade tappa hår lite innan BIM och fick ett plus!
Hade läst nåt om att man kan tappa väldigt mkt hår efter amning, och att man vanligtvis tappar mindre hår än vanligt under graviditet/amning eftersom kroppen är fullt upptagen med annat viktigare. Helt ovetenskaplig teori från min sida så klart!
Någon mer som hört något om detta?