• Adorii

Vi med BIM i juli

Hej sötpluttar!!
    Tänkte hoppa in i här hos er:) Vi har kört tidigare på "blir jag gravid så blir jag gravid" men efter några månader så får vi nu göra det lite seriösare då jag ännu inte blivit gravid"/

äl 11/7
    bim 24/7

Nu håller jag tummar och tår för er andra också Skrattande

• Adorii

åh jag skulle behöva eran hjälp. Det är första gången vi använder oss av äl test förstår inte riktigt hur det funkar"/

hur många dagar innan brukar det börja synas på stickorna??
    Jag har en snitt cykel på 26 dagar, mens 5 dagar så appen visar att jag bör ha äl den 11(nu på lördag)
    om jag nu kommer att ha äl på lördag borde det då synas på kvällens sticka eller?

jag är helt lost med det här >.<

• Adorii
    KaffeTös skrev 2015-07-09 10:27:29 följande:

Det är inte helt säkert att det börjar synas nu, men ofta är det en stegring innan. Jag har t.ex två streck genom hela cykeln men de blir starkare och starkare fram till äl då det är positivt :)

Okej!! Jag har testat hittills och inte ett enda streck än"/ jag kanska inte har äl på lördag då:(
  • Adorii
    Jswf skrev 2015-07-09 13:40:39 följande:
    Hänger på dig på den här frågan. Själv har jag inget problem med att neka dricka då jag mycket sällan dricker även under fester. Dock har vi våran årliga sommarfest hemma i augusti. Så skulle jag mot all förmodan vara gravid kommer alla jag känner undra varför jag inte dricker på min egna födelsedagsfest ???? aningen får vi berätta eller så lär jag köra till med en dunder ursäkt.

Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro för min del. Hade bim i söndags. Så idag blir det till apoteket och test imorgon innan jobbet. Nervös är vara förbamnet....
    Migas skrev 2015-07-09 13:32:02 följande:
    Dagens uppdatering:
    Nu börjar jag ångra inte tog ett test i morse också (då det var något svagt streck igår) utan valde att vänta till imorgon bitti. Obestämd Jag känner just nu ett starkare illamående än tidigare (utan att jag är hungrig eller har ätit mycket), jag känner även att det stramar mer konstant i brösten (förut har det mer kommit och gått) och att "mensvärken" är mer konstant nu än tidigare.

Mensen har heller inte dykt upp ännu så hade varit intressant och sett om strecket hade varit något starkare i morse, speciellt eftersom jag har tagit RFSU:s test som verkar vara mer eller mindre opålitliga.  

Hur gör ni andra för att folk inte ska misstänka något än vid middagar eller fester? Jag ska idag ha lite folk över på grillat (några av dessa var jag även på fest med i lördag och avstod även då alkohol), då jag i vanliga fall brukar ta ett glas vin eller öl till maten, så känns det snart uppenbart då jag nekat alkohol flera gånger i rad med samma personer. Så något förslag på vad jag skulle kunna ha för ursäkt? 
    Spännande :D antingen kör ni på det Symetrical skrev. Ta något alkoholfritt häll över i en annan flaska, funkade kanon för mig när jag väntade grabben:)

eller så säger du att du fått uvi och äter penecillin, typ :P

• Adorii
    Mamma 80 skrev 2015-07-09 14:53:51 följande:

Kaffetös- jo, skulle kunna vara..är så van sen min kopparspiraltid att ha mindre blödningar fr äl till mens...återstår att se.

Trodde jag skulle vara coolare nu när det ändå är nr 3 vi jobbar på men snarare tvärtom!

Har ni andra barn sedan tidigare?

Jag har en 3 åring här hemma:)
  • Adorii
    jeniii88 skrev 2015-07-09 13:40:02 följande:

Sprang till Apoteket och köpte ett clearblue digitaltest. Gravid 1-2 :D

ÅH stort grattis :D
  • Adorii

Jag har fått svaga streck på mina äl test sen torsdag, dom har varit lika svaga alla dagar. Jag har kissat kl 13 och vid 20 varje dag.

Vad betyder detta när strecken inte blir starkare eller svagare på 3-4 dagar??

• Adorii

Jag tyckte att alla äl stickor visade samma svaga streck så jag samlade stickorna under och en bild och visst är det en stegring?? Nybörjare med äl stickor:s
  • Adorii
    Symetrical skrev 2015-07-13 06:57:26 följande:

Eventuellt lite stegring.

Vilken dag är du på?

Jag Skulle haft äl i lördags. Jag har ju brukat ha flytningar och sånt men än har jag inte haft någonting"/
  • Adorii
    aussies skrev 2015-07-14 18:01:05 följande:

BIM +1 idag med dagsurin (hållt mig 4 timmar). Inga tvivel va? :')

Maddsi skrev 2015-07-14 15:50:43 följande:

Varit inne och läst lite bara. Visst är detta test positivt. Läste om någon som tagit rfsu och fått positivt som sen inte vart gravid med annat test. Är på bim+2 och ingen mens.

Grattis, gud va roligt :)

• Adorii
    Wilja87 skrev 2015-07-14 21:15:54 följande:

Fick min mens idag. =´(

Tar en paus från sprutor och baby making i några veckor.

Detta är jobbigt och suger verkligen musten ur en.

Nej så tråkigt!!:(
    Kroppen och huvudet kanske behöver den här pausen och inte känna ett måste hela tiden. Massa kramar till dig <3
  • Adorii
    Wilja87 skrev 2015-07-15 05:31:42 följande:
    Jenka81 skrev 2015-07-14 22:13:36 följande:
    Åh nej vad tråkigt :(

Ha en riktigt härlig sommar nu och lycka till sedan när ni hoppar på't igen!

Tack snälla tjejer! 

Hur går det för er? 

Håller alla tummar och tår!!! <3

jag hade lite problem med äl denna månad men däremot har jag haft typ mensvärk/molvärk sen i söndags??? jag brukar inte känna av äl mer än flytningar så det väcktes ett hopp för oss. Men man lär väl bli lika besviken den här gången som alla andra när man ska kissa på stickan"/
  • Adorii

BIM idag men negativt gravtest och inga tecken på mens än iaf!! Håller tummarna nu, fast äl strulade ju lite så det kan ju lika gärna mensen också göra"/

• Adorii

BIM+2 neg gravtest och ingen mens. Hade jag varit gravid hade det synts på testen nu va??

Fy va less man är på att vänta hela tiden.. Vänta på äl, vänta på BIM, vänta på ett plus, vänta på mens? Vänta vänta vänta jag har inte lust att vänta;b

• Adorii

Här kom mensen, bara att fortsätta att försöka!! Nu efter semestern blir det svårt då gubben jobbar borta på veckorna, söndag kväll till fredag morgon/ mitt i dagen. Får hoppas på att äl inte är mitt i veckan.

Svar på tråden Vi med BIM i juli