Inlägg från: Tussigullan |Visa alla inlägg
  • Tussigullan

Vi med BIM i juli

Jag hoppar in. Äl 1/7 så Bim borde bli 15/7. Håller tummarna. Ska testa med älstickor denna gången :p

• Tussigullan
    Det vackraste skrev 2015-06-19 11:25:30 följande:

Hur många försök har ni gjort? Här är vi på fjärde. :)

Ja vad ska man säga. Är jag som försöker o håller koll på äl. Det har blivit ett antal försök nu. Men slutade med piller i maj förra året och än har det inte tagit sig, visserligen inte prickat äl alla månader men ganska många ändå tycker jag..förra månaden var mensen fem dagar sen och slog sen till med riktigt hemsk smärta..det kan ha varit ett befruktat ägg som inte fått fäste...men men. Håller tummarna och ska testa nästnästa vecka då det är dags ;)
  • Tussigullan

Min bim blev förskjuten till 16e istället för 15e. Har ägglossning idag :) så nu har jag gjort vad jag kunnat för denna gången, hehe ;)

• Tussigullan

Satt o läste på fb och sa till min sambo att en bekant precis fått bebis..han tycker att jag känner mig stressad över att få bebis. Att jag har bråttom. Bråttom har jag inte men klart man blir mer o mer sugen på bebis när man ser var o varannan nu som får barn..."ha inte så bråttom..skulle det ta sig nu så blir det väl säkert missfall bara för det" sa han. Han tänker verkligen att tar det sig så gör det, att man inte ska noja eller rusa, och det har han väl visserligen en poäng i men blir ändå lite putt. Jag känner mig inte stressad eller nojig, bara lite sugen på bebis och ännu mer såklart när folk på fb viar upp sina. Han verkar inte förstå att en del kvinnor har såna känslor. Får väl hålla min barnlängtan för mig själv och oxå tänka att blir det så blir det..men eftersom jag har koll på min äl tänker jag inte tänka så mer än ett år till för tar det sig inte innan dess så vill jag såklart kolla så allt står rätt till..hoppas på denna månad :)

• Tussigullan
    Villbligravidnu skrev 2015-07-06 23:13:30 följande:

Jag har förstått från forum och av egna erfarenheter att många män är så. Min kille var superexalterad när vi skulle ha vår första men inför andra bebisverkstan så är han mer att det tar sig när det tar sig. Jag pratar inte så mycket med honom om det för jag märker att han inte tycker att det är spännande, så jag hänger här på familjeliv istället

Ja men lite så...Får lixom vädra tankarna här istället med likasinnade :)
  • Tussigullan

Idag..svag molvärk till och från så antar det är mensen som kickar igång snart..Bim imorgon.. Fårla se

• Tussigullan

Aldrig känt innan..stickningar i magen ungefär en kvart, sen ont i länden. Nån som känt så vid bim utan att det varit mens?

Svar på tråden Vi med BIM i juli