Inlägg från: kastrullen |Visa alla inlägg
  • kastrullen

Vi med BIM i juli

Hej! Jag och min sambo är inne på försök nr7 tror jag. Äl beräknades vara igår. Varken tempar eller testar i nuläget eftersom jag inte lyckats få till det. Min cykel är väldigt regelbunden på 26 dagar. Sexade till det igår, låg med benen högt och håller nu tummarna att det tar sig

• kastrullen
    Angdev skrev 2015-06-20 23:49:53 följande:

Jag har suttit och klippt o klistrat i tråden lite. Hoppas jag inte skrivit fel eller glömt någon. Bara att hojta till i sådana fall så fixar jag :)

BIM

29/6

Akire-84 2:a försöket

30/6

EkoS 8:e försöket

30/6-1/7

Hoppas sommar 2015 

Att vänta 9:e försöket

Sötistilde

1/7

halo83 13:e försöket

livias 2:a försöket

Jessicalex

Elyssa81 2:a försöket

2/7

H1ssa 1:a försöket,

sowe81 7:e försöket

Mayy

lisafisa22 2:a försöket

miamarina84 9:e försöket

ElsaR 2:a försöket

Det vackraste

3/7

missey 2:a försöket

4/7

Camilllla 1:a försöket

5-7/7

Fsake 2:a försöket

6/7

Nirvie 3:e försöket

Margherita 2:a försöket

7/7

nist 2:a försöket

8/7

Tr86 3:e försöket

9/7

Fronten 3:e försöket

eg90 

10/7 

björnbär 2:a försöket

Novembersmile 1:a försöket

mammaA93 2:a försöket

NellieMeja 7:e försöket

11/7

Kvinna84a 7:e försöket

Yennie88 2:a försöket

13/7

jenniii88

14-21/7

Angdev 8:e försöket

14/7

88therese 2:a försöket

15/7

Flerattälska 1:a försöket

Tussigullan

16/7

mkes 

19/7

märtanpärtan 1:a försöket

21/7

Familje lyckan 1:a försöket

22/7

Greifing 1:a försöket

Ej BIM-datum än

Tett90

Interiorista

Aniroma 2:a försöket

Symetrical

sommarblomma1

Maalon

NiHa

m2b

kastrullen 7:e försöket

:

Vi har bim 3/7
  • kastrullen

Nu har vi försökt i ett halvår, och jag tror inte det tagit sig denna månad heller. Då slog det mig; min mamma, hennes systrar och deras mamma har alla hypotyreos vilket kan minska möjligheterna att bli gravid. Så nu har jag tid på lab imorgon för att kolla mina sköldkörtelhormon! Det skulle jag ha gjort för flera år sedan men har prokrastinerat det. Känns skönt att ta tag i det nu dock, bättre nu än att jag får veta det när vi försökt i ett år eller mer.

• kastrullen
    Flerattälska skrev 2015-06-24 18:43:57 följande:

Åh jag måste nog också kolla upp min sköldkörtel...men nu under sommaren är vården här på extrem sparlåga så det är frågan om de låter mig kolla nu. Hoppas det går bra för dig och att i snart får det efterlängtade plusset

Säg inte det! Jag skrev till hc via mina vårdkontakter i måndags, de ringde igår och jag fick tid på lab idag :) om det skulle vara något så vet jag dock inte hur länge man får vänta på läkarbesök.
  • kastrullen

Negativt test igår, på BIM-6. Var ju alldeles för tidigt men skulle på fest så jag ville testa innan. Har dock inga symtom utöver de jag brukar ha innan mens, t.ex ömma bröstvårtor, lite molvärk och inom ett par dagar får jag säkert PMS. Som sagt så tror jag inte det tagit sig denna gången heller och nu väntar jag med att få höra resultatet från blodprovet jag tog förra veckan ang min sköldkörtel.

• kastrullen
    miamarina84 skrev 2015-06-28 09:13:37 följande:

Jag gjorde som du i fredags då jag skulle ut. Typ bim -7 o tester var blankt tyvärr :( jag har heller inga direkt symtom denna gång förutom att jag är extra hungrig hehe. Men mensen har ibte kommit så vi hpller tummarna för oss :)

Nä så länge mensen inte kommit så finns hopp! :)
  • kastrullen

Fick spottings idag igen när jag och sambon hade myst.. är orolig att det är progesteronbrist. Ska jag be om att få kolla upp det eller ska jag prova progesteronkräm?

• kastrullen

Här kom mensen igen... går på försök nummer 8 nu då och BIM 29/7. Min cykel är på 26 dagar :) ska prova progesterall denna gången. Någon av er som har erfarenhet av den?

• kastrullen

Grattis till plussen! :)

Själv tänker jag gå hem till sambon och säga att vi ska göra bebis efter jobbet så får vi väl se om ett par veckor om det tagit sig!

• kastrullen

Hade äl i onsdags och igår kom det EN droppe blod på pappret när jag var på toa. Kan det vara en nidis? Jag vet inte om jag känner några symptom eller om jag bara inbillar mig. Så spännande att vänta den gär gången för det känns som om det finns en chans att det tar sig! :)

• kastrullen
    miamarina84 skrev 2015-07-20 09:49:35 följande:

Du menar då att ägget satte sig på dig på dag fyra? Känns lite tidigt tyvärr men det hoppas vi på :)

mkes skrev 2015-07-20 09:56:25 följande:

Jag har känt varje gång mina ägg börjat fästa, och första gången var det just 4 dagar efter äl, så visst är det inte för tidigt.

Ja vi får se! Fick lite känningar redan dagen innan, men försöker bortförklara dem så att jag inte blir besviken när mensen kommer. Jag har varit skenis förut så det förvånar mig inte om jag inbillar mig! :) 9 dagar till BIM!
  • kastrullen
    miamarina84 skrev 2015-07-20 15:44:42 följande:

Oxå bim om nio dagar, hoppas hoppas ;)

Spännande! Håller tummarna! :)
  • kastrullen
    Jean89A skrev 2015-07-25 22:01:24 följande:

Tjo dålig på att skriva och orkar typ inte lösa igenom allt hur det har gått för er.

Men nu så efter beräknat mensen skulle kommit igår o ej kommit idag. Men nu till frågan ja tro att ja fick nidationsblödning i förr går och igår. Men borde ja inte haft det 1 vecka tidigare?? Eller något kanske hade jag ägglossning senare än ja trått?? I vilket fall så tog jag ett test idag men visade inget. Ska ja vänta tros en vecka till o se om ja får mensen eller om det blir ett pluss ?? Lustigt i alla fall. Hoppas åndå att det är nidis och att ingen mens kommer ????

Vänta ett par dagar och ta ett nytt test :) man kan blöda vid mens även om man är gravid. Jag har inga bra källor men sett siffror på att nidblödning kan komma 3-14 dagar efter ägglossningen. Så det kan också vara det! :) håller tummarna!
  • kastrullen

BIM-3 idag och inga spottings denna månad (provar progesteronkräm) än så länge. Har haft känningar i tjejmagen och igår hade jag ungefär som mensvärk, men inga andra symtom. Vågar inte testa mig än så jag väntar till BIM så får vi se!

• kastrullen
    miamarina84 skrev 2015-07-26 09:55:29 följande:

Bim på onsdag här med och har heller inga symtom men vi hoppas ändå på oss nu, nu närmar det sig :)

Ja hoppas och håller tummarna! :)
  • kastrullen
    miamarina84 skrev 2015-07-26 17:33:43 följande:

De sket sig mensen är påväg :( lycka till för dig.

Nej va trist.. här tror jag det blir samma sak. Fick lite rosa på pappret idag så gissar att den kommer snart. :/
  • kastrullen
    MrsNG skrev 2015-07-27 07:05:12 följande:

Fick ett plus imorse på BIM -1 med CB digital :) nu hoppas vi bara att lillasyster/bror håller sig kvar!

Lycka till alla <3

Ååh, grattis!

Här, BIM-2, så kom spottings/mens och jag har inga förhoppningar på att plussa denna månad.. :/
  • kastrullen

Efter 2 dagar med spottings så är nu mensen ett faktum, så jag hoppar över till augustitråden. Grattis till alla plus, och lycka till alla andra!

Svar på tråden Vi med BIM i juli