• Malin 845

Vi med BIM i juli

Hej!

Hoppar in här, skulle haft bim den 19/6 men ingen mens har kommit. Enligt bm så kunde jag ändå vara gravid trots negativt test... Känns så jobbigt att inte veta.. :(

Så ja, jag undrade om någon varit med om något liknande?

• Malin 845

Har en fråga, kan jag ha äl utan att ha haft mens innan? Då mensen inte har visat sig än så ska jag höra av mig till bm igen då jag vill ha ett svar..

• Malin 845
    Nirvie skrev 2015-07-04 12:47:01 följande:
    Absolut kan du ha det. När jag tog ut p-staven sa bm att jag tekniskt sätt kunde få äl redan dagen efter...
    Ojdå, trodde inte man kunde ha det
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-04 14:02:31 följande:
    Jag fick äl på dag 44 förra cykeln, så då verkade min äl och mens hoppa över en månad helt och hållet. Det kan absolut hända. Har du några äl-symptom tycker jag att du kanske borde testa med äl-test för att se hur landet ligger..!? smile1.gif
    Då syns vi här igen symetrical ;)

Så jag kan ha haft äl igår som "planerat" även fast mensen skulle kommit för två veckor sen? Jag hade som en känning igår, men då jag inte vet om det är mens eller äl så är det inte så lätt.. Har beställt äl tester som inte kommit hem än.. Kan ju bli för sent annars... :/
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-04 16:33:51 följande:
    Det kan du absolut ha haft!
    Du får väl testa på måndag då och se hur det ser ut i alla fall. smile1.gif
    Har du några andra äl-tecken, typ äggviteflytningar eller hög, öppen och mjuk tapp?
    Ja om testen kommit då :P. Ja äggviteflytnkngnar och imellan med gula tjocka flytningar. Har inte känt på tappen, visste inte att det kan vara ett tecken?
    Är testlagrets äl tester bra? Vilka använder du? Blev lite fundersam på om jag beställde för få, beställde 14 äl tester :P
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-04 18:45:48 följande:
    Låter onekligen som äl! Jo, tappens läge, struktur och om den är öppen eller stängd säger en hel del om var i cykeln man befinner sig. smile1.gif
    Jag gillar verkligen testlagrets tester. Tycker att de visat tydligast för mig i alla fall.
    Aha, men alltså... hur känner man den? Otroligt dum fråga jag vet, borde veta det.. :/.och vilka lägen visar var i cykeln man är?
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-04 19:39:01 följande:
    Bäst tycker jag är att stå med ena benet på toalocket och sticka in två fingrar för att känna efter. Ibland är den sjukt lätt att känna och ibland riktigt svårt att hitta, ifall den sitter väldigt långt upp! Kan ta ett tag att "lära känna" sin tapp också. :-P

Hittade info på en annan sida:

Fakta om Livermodertappen:

Före Ägglossning är Livmodern..
    Stängd knappt öppen alls!
    Hård som nästippen
    Lågt placerad i slidan
    Torr, ev lite fuktig
    Kan vara lite bakåtvänd
    Rosaröd i färgen!?

Någon dag före under ägglossningen
    är livmodertappen
    Öppen (finns dom som får in lillfingret)
    Mjuk som läpparna
    Högt placerad i slidan
    Väldigt hal /våt pg av cervix slem
    Centrerad i slidan
    Rosaröd i färgen

Efter ägglossningen är livmodertappen
    Stängd genpluggat av slempropp Hård som nästippen Lågt placerad i slidan Torr eller lite fuktig Kan vara lite bakåtvänd Rosaröd i färgen

Lite före och under menstruationen är livmoder tappen Öppen för att släppa ut mens.. hård som nästippenlågt placerad i slidanfuktig pga. blodetKan vara lite bakåtvänd Rosaröd men skymt av blodet!

Vid Graviditet är livmodertappen
    Helt stängd till någon dag före födseln och helt tätt..
    pg av slemproppen
    Torr lite fuktigt lite olika från person till person!
    Lågt placerad kan vara bakåtvänd blålila i färgen
    Den ska vara mjuk, som läpparna
    Testade och om jag nu kände livmodertappen så var den ganska mjuk. Kändes som en kant typ? Var mycket vita flytningar.. Men känner inte om den är öppen.. Vet inte vad jag ska tro om detta :S
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-04 20:21:48 följande:

Vita flytningar tyder väl dock på att äl redan skett..?!? Äl-sekret skall ju vara som rå äggvita eller vattniga.

Jag vet faktiskt inte alls om jag har nån äl.. Mina flytningar har varit som äggvita o vattniga men när jag kände så fanns det vitaktiga flytningar där.. :/
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-04 20:41:21 följande:
    Och du har inte koll på tempen? Annars ger den ju en ganska tydlig indikation på om äl skett eller inte. smile1.gif
    Nja har inte haft 100 % koll på den. Men nu var den 37,25. Innebär det att äl är nu eller har varit?
  • Malin 845
    Villbligravidnu skrev 2015-07-04 22:31:47 följande:
    Du måste tempa varje i minst en månad för att kunna se tydligt vilken vilotemp du har. Har du provat NaturalCycles? Jag har en länk som du får 2 månader gratis när du registrerar dig. Vill du ha?

Jag fick stenkoll på min ÄL när jag började tempa.
    Jag använder naturalcycels nu, men jag jobbar nätter så jag mäter när jag vaknar (om jag kommer ihåg det då) vilket jag glömt ett par gånger.. Så blir inte kontinuerlig mätning med sömnen o så :/
Svar på tråden Vi med BIM i juli