Inlägg från: Att vänta |Visa alla inlägg
  • Att vänta

Vi med BIM i juli

Sötistilde skrev 2015-06-16 20:55:45 följande:

Hej! Hoppar oxå in här :) bim 30/6 önskar syskon nuuuu , och jag ska njuta lite av midsommarnatten och midsommarmaten :)

Samma bim typ
  • Att vänta
    mkes skrev 2015-06-17 13:11:50 följande:
    Fan vad värdelöst att vi är två i samma sits! Du får plussa och behålla graviditeten nu så vi får lite hopp här! Jag känner i alla fall lite tröst i att vi får hjälp efter nästa missfall så jag hoppas det sker snart så man inte behöver spendera dagen för sin första BF som ogravid. smile4.gif
    Värdelöst var ordet. Tänker också att händer det en gång till får vi iaf hjälp. Har fått tips om en studie i Borås (bor i Gbg) som man kan söka till i så fall. Känns tryggt. Men så otur hoppas vi att vi inte har! När hade du ditt första bf? Jag hade typ 18 sept om jag inte minns fel.
  • Att vänta
    mkes skrev 2015-06-17 22:41:58 följande:
    Vad intressant, är det någon speciell studie de gör där? smile1.gif

Min första bf var 24 oktober, trodde faktiskt aldrig att jag inte skulle vara gravid igen då men nu verkar det mer och mer som att det är däråt det barkar. Vilka veckor har du fått dina missfall?
    Fick tipset av gynekologen jag gick till bara för att göra en enkel undersökning nu efter 2:a missfallet. En läkare som heter Lennart Blomqvist som har en studie där där de som varit med tydligen har varit väldigt nöjda. Tror att det är mest för de som bor i Västra Götaland men man kan säkert försöka vara med även utifrån. Man skulle ringa till växeln på sjukhuset bara!

Fick mitt första i v 8+3 så då kändes det ju som att det hade gått lång tid (även om det förstås inte alls är så lång tid egentligen). Det andra var redan i v. 5+1 och då plussade jag så svagt och hade bruna flytningar från början så jag var helt inställd på det.

Det är svårt det där med första bf. Att det blir som någon slags milstolpe. Men vi blir väl gravida båda två innan dess. Vi ska ju plussa nu i juli!!
  • Att vänta
    livias skrev 2015-06-17 17:27:36 följande:

Äl tider här.. Men svårt att veta vilken dag. Kör ju lite efter en app så man har lite koll men kroppen är ju oberäknelig. Blir kanske till att testa äl stickor nästa månad. Fast känns som att dom också kan vara lite svåra utifrån tråden. Vilka hade ni rekommenderat, ni som kör på äl tester?:)

Jag kör digitala för jag har så svårt att tolka strecken. Har rätt tydliga tecken på när det är dags att testa så jag behöver inte använda så många test ändå!
  • Att vänta
    mkes skrev 2015-06-18 08:39:26 följande:
    Ah, är det han som jobbar med acetylsalicylsyra? Har faktiskt köpt "baby aspirin" till nästa gång jag plussar ifall det är blodproppar som ställer till det här! smile1.gif (egenmedicering - tjoho! smile2.gif )

Då har vi fått missfall ungefär samtidigt med! Fick mitt första i 9+2 och mitt andra har äntligen kommit igång nu i vad som skulle ha varit 4+2 så väääldigt tidigt. Vi får väl hoppas! smile5.gif Verkar dock alltid plussa på 3e försöket här så kanske får vänta till september. När plussade du senast?
    Jamen det gör han nog! Plus att man förstås får en rejäl utredning av både kvinna och man för att utesluta allt annat. Men man kanske ska testa lite självmedicinering då Är det en om dagen som gäller?

Tog tre månader för mig också men jag är ganska säker på att jag inte hade någon ägglossning första månaden. Brukar känna av det tydligt och eftersom jag inte gjorde det visste jag inte när jag skulle ta äl-test heller. Den här månaden hade jag tydligare ägglossning än någonsin så jag hoppas att det betyder att det är en massa bra hormoner i omlopp!
  • Att vänta
    mkes skrev 2015-06-18 12:01:30 följande:
    Ja, här säger de 1 tablett a 75mg per dag från plusset!

Verkade allt normalt när du var på undersökning efter mf nummer 2 förresten?

Håller tummarna för att du släppt ett superägg då! smile2.gif Här har jag två veckor tills ägglossning, börjar bli sjukt less på detta eviga väntande... :P
    Jodå, allt såg normalt ut där inne! Och blodprovet visade inga problem med sköldkörteln. Skönt.

Vänta vänta vänta. Sjukt störigt. Nu går jag in i perioden där minsta symptom ska analyseras. Puh.
  • Att vänta
    mkes skrev 2015-06-18 12:01:30 följande:
    Ja, här säger de 1 tablett a 75mg per dag från plusset!

Verkade allt normalt när du var på undersökning efter mf nummer 2 förresten?

Håller tummarna för att du släppt ett superägg då! smile2.gif Här har jag två veckor tills ägglossning, börjar bli sjukt less på detta eviga väntande... :P
    Jodå, allt såg normalt ut där inne! Och blodprovet visade inga problem med sköldkörteln. Skönt.

Vänta vänta vänta. Sjukt störigt. Nu går jag in i perioden där minsta symptom ska analyseras. Puh.
  • Att vänta
    EkoS skrev 2015-06-21 17:34:35 följande:

Det är väl ett gäng som passerat ÄL med ett par dagar nu. Någon som har känt något? :)

Lite molvärk här. Men som alla säger så känner man nog efter lite väl noga.
  • Att vänta
    Symetrical skrev 2015-06-23 10:21:23 följande:

Börjar nalkas nedsläpp!
    Snart kan jag nog leverera ett bim-datum till och med!

Wohoooo!! Vad härligt att den är på väg redan! Förhoppningsvis har cykeln fixat till sig efter missfallet då. Håller tummarna för att du har fullt av gynnsamma hormoner kvar i kroppen också!
  • Att vänta
    Mayy skrev 2015-06-23 10:28:25 följande:

Hej... behöver lite pepp. Vaknade med en klump i magen idag och har googlat runt senaste timmen utan att bli klokare (vad hade jag förväntat mig?)... 

Är på fjärde försöket nu (bim 2/7) och jag hoppas att det tar, men om det inte gör det så funderar jag på om jag borde söka mig till en gynekolog och göra en kontroll. Bara rutin sådär, om något kanske är fel eller om jag har någon infektion eller något som "stör". Sen drog jag mig till minnes att jag runt 20-årsåldern gick till en gynekolog som gjorde ultraljud pga av insättande av kopparspiral och som då kommenterade att jag hade många blåsor i mina äggstockar. Hon sa även att det kanske kunde vara pcos. Men jag vet inte? Har normalvikt och får mens regelbundet. 

Men nu när jag googlade runt så stod det på ett ställe att man kan få mens utan ägglossning och att man då måste äta medicin för att få igång det... så nu snurrar mina tankar runt. Har jag ens ägglossning? Kommer jag ens kunna bli gravid? Var kan jag vända mig? Börjar närma mig 30 och det känns liksom som att hela min kropp och mitt sinne kräver att jag blir gravid. Jag blir tokig :((((

Som många redan har sagt kan du nog ta det lugnt. I genomsnitt tror jag att det tar 7-8 månader att bli gravid så du är fortfarande under genomsnittet. Tempning som Symetrical föreslog är ju en metod och jag minns också att du inte gör äl-tester. Det kan ju också lugna lite om du ser att du får lh-stegring (även om det inte är någon garanti för att ägget släpper).

Jag var på en gynkontroll eftersom jag har haft två missfall i år och det var rätt skönt att bara få veta att allt ser normalt ut. Det skadar ju aldrig om det känns bra för dig.

Jag vet hur det känns. Jag är 32 och vi har försökt sen i augusti (mer aktivt sen i december). Jag är också orolig efter mina två missfall men det känns på något sätt bra att jag kan bli gravid iaf, hade en känsla av av att det skulle ta lång tid att bli gravid så det kom nästan som en överraskning.

Jag tror det tar sig snart för er!

• Att vänta
    annsansa skrev 2015-06-24 10:13:34 följande:

Hej på er alla.

För jag vara med här?

Jaha... hemkommen efter att blivit skrapad igår efter ett ytterligare ma/mf ???? blir nr 8 då... så ingen bebis denna gång heller och nu gick jag ända till v 10 denna gång. Mina tidigare mf har varit i v7 typ :-/ 

Hemsk upplevelse med katastrofal personal och andningsuppehåll och intensivvård. Blir nog en lex Maria av allt :-/ 

Så nytt försök för mig. Tänker inte.vänta på mens utan vill köra igång direkt men skippar är testerna denna gång. Hoppas att det kan gå fort nu och att nästa bebis vill stanna ???????? 

S då denna blödning går som mens så borde jag ha BIM i juli då....

Kram på er alla

Förstår att det känns hemskt. Håller på att försöka få mitt första barn och har haft två missfall på vägen. Nu hoppas jag att det ska ta sig och stanna kvar.

Jag håller tummarna för att du också ska lyckas!
  • Att vänta

Dagens eventuella symptom: Väldigt ömma bröst. Brukar jag få innan mens också i och för sig men inte så här tidigt i cykeln. Vill ju bara veta!

• Att vänta
    Att vänta skrev 2015-06-25 10:25:35 följande:

Dagens eventuella symptom: Väldigt ömma bröst. Brukar jag få innan mens också i och för sig men inte så här tidigt i cykeln. Vill ju bara veta!

En annan märklig grej är att jag de senaste typ fyra nätterna har drömt extremt mycket. Ofta om barn, förlossningar och missfall. Antar att jag bara tänker så mycket på det så det liksom måste ut om nätterna. Riktigt knäppa drömmar är det iaf, i natt drömde jag till exempel att jag att tvungen att genomföra en modefotografering i underkläder direkt efter förlossning
  • Att vänta
    EkoS skrev 2015-06-25 11:05:19 följande:
    Hahahaha! Precis vad man vill göra efter en förlossning ;) När ska du testa?
    Hade tänkt hålla mig till på tisdag men det lär bli måndag om det inte kommer mens innan dess. Är lite osäker på mitt BIM.
  • Att vänta

Här har jag upptäckt att jag har lite konstiga flytningar. Gulare och liksom lite tjockare ibland nästan lite sega som vid äl. Tror inte jag brukar ha det annars men det jan ju bara vara så att jag är extremt uppmärksam på ALLT nu. Ska hålla mig till att testa på måndag iaf. Hade tänkt att hålla mig till tis/ons först men det lär inte gå. Otålig!

• Att vänta

Tror att mensen är på väg redan här. Tilltagande molvärk och lite bruna flytningar om jag känner efter lite "där inne". Känner mig riktigt ledsen denna månad. Hade en så bra känsla och trodde att vi skulle få ha lite tur för en gångs skull. Har försökt sen i augusti förra året och haft två missfall (ett förra månaden). Ja ja, kommer mensen redan nu kan jag ju iaf hänga kvar i den här tråden nästa cykel också.

• Att vänta

Nu kom mensen igång på riktigt här. Så jag ansluter mig till de besvikna. Styrka till oss alla! Ska försöka ta det lite lugnare nu under sommaren så jag tar nog lit fl-paus.

• Att vänta
    EkoS skrev 2015-06-28 10:25:27 följande:
    Vad tråkigt! Hoppas ni får till det under sommaren :)

Jag lyckades hålla mig från att testa i morse. Bim -3...
    Håller tummarna för att det går bättre för dig!
Svar på tråden Vi med BIM i juli