Inlägg från: Det vackraste |Visa alla inlägg
  • Det vackraste

Vi med BIM i juli

Angdev skrev 2015-06-20 23:49:53 följande:

Jag har suttit och klippt o klistrat i tråden lite. Hoppas jag inte skrivit fel eller glömt någon. Bara att hojta till i sådana fall så fixar jag :)

BIM

29/6

Akire-84 2:a försöket

30/6

EkoS 8:e försöket

30/6-1/7

Hoppas sommar 2015 

Att vänta 9:e försöket

Sötistilde

1/7

halo83 13:e försöket

livias 2:a försöket

Jessicalex

Elyssa81 2:a försöket

2/7

H1ssa 1:a försöket,

sowe81 7:e försöket

Mayy

lisafisa22 2:a försöket

miamarina84 9:e försöket

ElsaR 2:a försöket

Det vackraste

3/7

missey 2:a försöket

4/7

Camilllla 1:a försöket

5-7/7

Fsake 2:a försöket

6/7

Nirvie 3:e försöket

Margherita 2:a försöket

7/7

nist 2:a försöket

8/7

Tr86 3:e försöket

9/7

Fronten 3:e försöket

eg90 

10/7 

björnbär 2:a försöket

Novembersmile 1:a försöket

mammaA93 2:a försöket

NellieMeja 7:e försöket

11/7

Kvinna84a 7:e försöket

Yennie88 2:a försöket

13/7

jenniii88

14-21/7

Angdev 8:e försöket

14/7

88therese 2:a försöket

15/7

Flerattälska 1:a försöket

Tussigullan

16/7

mkes 

19/7

märtanpärtan 1:a försöket

21/7

Familje lyckan 1:a försöket

22/7

Greifing 1:a försöket

Ej BIM-datum än

Tett90

Interiorista

Aniroma 2:a försöket

Symetrical

sommarblomma1

Maalon

NiHa

m2b

kastrullen 7:e försöket

:

4:e försöket för oss. :)
  • Det vackraste
    NellieMeja skrev 2015-06-21 10:16:44 följande:

Hej jag vil

Hej vill oxå vara med Bim 10/7 7 försök nr 7

Men det blir väl 1.a försöket efter mf för er?

:)
  • Det vackraste
    NellieMeja skrev 2015-06-21 11:21:38 följande:

Ja det blir första försöket efter Mf. Men jag räknar ändå detta försök som nr 7.

Ok :) Tänkte bara för att fertklinikerna räknar om från början igen om man väl fått plus en gång. Men du gör ju som du vill.
  • Det vackraste
    halo83 skrev 2015-06-22 12:43:05 följande:

Jag har väldigt tidig äl ..ca 5-7 dagar efter mens

Från första eller sista dagen på mensen?
  • Det vackraste

Jag skulle sökt för det där.

sommarblomma1 skrev 2015-06-22 16:34:35 följande:

Fortfarande ingen mens och är på dag 39 i cykeln! Skulle kunna börja böla snart! Vill ju bara att den ska komma så att vi kan ge oss på försök nr två!

• Det vackraste
    halo83 skrev 2015-06-22 18:09:11 följande:

nej, det hade jag ingen aning om..=( vad finns det att göra åt det?

Tycker också att det var väldigt tidigt med äl dag 10-11. Kanske det borde kollas så inte det beror på något särskilt? Fytoöstrogen annars kan också förtjocka slemhinna, men vet inte om det kan vara "problemet"...
  • Det vackraste

Jag skulle göra det. :) För enl mig och vad jag läst så är cykler över 35 dgr inte "normalt" dvs det är någon slags hormonobalans vilket inte ger fair chance sas. :)

sommarblomma1 skrev 2015-06-22 19:47:38 följande:

Vet inte vad de egentligen skulle vilja göra nu? Har ju blivit gravid två gånger tidigare innan så känns som om jag inte hade fått så mycket hjälp ändå. Är ju inte varje månad den är så lång utan kan skifta mellan 32-42 (sällan 42, vanligast är runt 35). Men man kanske bör söka ändå?

• Det vackraste
    halo83 skrev 2015-06-22 21:50:47 följande:

Försöker googla på vad man kan göra men hittar inget. Är det onormalt tidigt för en period på 28 dagar å en lutealfas på 14-16 dagar tror du?

Onormalt är det väl inte. :) Men är äl dag 10 kan väl inte cykeln vara 28 dagar? Jag missförstod nog. :)
  • Det vackraste
    Mayy skrev 2015-06-23 10:28:25 följande:

Hej... behöver lite pepp. Vaknade med en klump i magen idag och har googlat runt senaste timmen utan att bli klokare (vad hade jag förväntat mig?)... 

Är på fjärde försöket nu (bim 2/7) och jag hoppas att det tar, men om det inte gör det så funderar jag på om jag borde söka mig till en gynekolog och göra en kontroll. Bara rutin sådär, om något kanske är fel eller om jag har någon infektion eller något som "stör". Sen drog jag mig till minnes att jag runt 20-årsåldern gick till en gynekolog som gjorde ultraljud pga av insättande av kopparspiral och som då kommenterade att jag hade många blåsor i mina äggstockar. Hon sa även att det kanske kunde vara pcos. Men jag vet inte? Har normalvikt och får mens regelbundet. 

Men nu när jag googlade runt så stod det på ett ställe att man kan få mens utan ägglossning och att man då måste äta medicin för att få igång det... så nu snurrar mina tankar runt. Har jag ens ägglossning? Kommer jag ens kunna bli gravid? Var kan jag vända mig? Börjar närma mig 30 och det känns liksom som att hela min kropp och mitt sinne kräver att jag blir gravid. Jag blir tokig :((((

Ta det lugnt. :) Om du har regelbundet mens, cykler ca 25-35 dgr så är det väldigt otroligt att du inte skulle ha ägglossning. Om man inte får äl så blir cyklerna längre än 35 dagar, ofta bortåt 40-45 eller längre.

Det är bara ca 25-30% sannolikhet varje cykel att bli gravid trots försök vid äl. :)

Och det är en ren slump när det sker, så det kan bli både snabbt och ta bortåt ett år. Mitt råd är att ge det ett år, har det inte blivit då kan ni boka er för en fertilitetsutredning.

:)
  • Det vackraste

Har du fått åtta missfall efter varandra?

Kram.
    annsansa skrev 2015-06-24 11:01:01 följande:

Tack

Vet ju dock ej bim dag men får väl bara hänga med ändå även om jag inte står på listan.

Svar på tråden Vi med BIM i juli