-
Ja stämmer. Första riktiga mensen nu efter missfallsblödningen. Jag hade ju hoppats på som så många skriver att de blivit gravida första försöket efter men icke. Äl blev lite förskjuten men hade ju koll på den med äl-tester. Bättre lycka denna gång, men man vill ju snabbspola lite!Det vackraste skrev 2015-06-20 13:16:46 följande:Så andra försöket efter mf?
-
Ja. 12-24 från det första!9camilla9 skrev 2015-06-24 18:23:26 följande:
Det första är taget kl 1 och det andra är taget nu kl 6. Vad tror ni?:) har jag äl?
-
Sista dagen på mens nu. Började käka rosenrot tvådagars sent men hoppas ändå på effekt. Kanske äl kan komma någon dag innan denna cykel. Så segt när cyklerna är så långa. Längtar till äl nu och sen hoppa till BIM.
-
Men syns nåt i kontrollfönstret, att testet funkat korrekt. Ser lite mysko ut men kan va kortet. Hoppas!!halo83 skrev 2015-06-27 14:08:02 följande:
Ja bim-3 idag...ska se om det fastnat på bild haha
-
Åh grattis va skoj! Själv ska jag snart börja testa för äl. Får se när den behagar skeHoppas sommar 2015 skrev 2015-06-30 04:20:42 följande:
Gravid 1-2 på clearblue digital! Sitter och smågråter på toaletten haha.
-
Tog ett första äl-testi i denna cykel på förmiddagen. Om jag jämför styrkan på strecket med de två senaste cyklernas tester så kanske det blir äl på Tors-fre. Vi får fortsätta testa och se om stegringen kommer se likadan ut som tidigare. I så fall blir denna cykel kortare, kan det va så rosenroten hjälpt till?!
-
Vad ska letrozol göra? Nyfiken för noll kunskap. Många namn man inte känner till. Hoppas det hjälper! ?????Symetrical skrev 2015-07-04 07:35:35 följande:Jag testade först med rosenrot och progesterallkräm, men det hjälpte inte märkbart, så nu har jag fått letrozol utskrivet. Dock hindrade inte min korta lutealfas mig från att bli gravid förra cykeln, men det slutade i ett sjukt tidigt MF (plussade inte förrän efter jag fått blödningen). Vet inte om det var pga lågt progesteron som slemhinnan stöttes ut trots att ägget hade fäst, eller om det helt enkelt var fel på ägget. Oavsett så skall jag ta letrozol nästa cykel, för att förhoppningsvis få äl innan dag 44.
-
Positivt ältest på förmiddagen så äl ikväll/imorgon. BIM 20/7
-
Tycker med jag skymtar nåt! Håller tummarnaKaffeTös skrev 2015-07-06 08:02:00 följande:
Hej! Jag hoppar in här med. BIM på torsdag den 9/7.
Tog detta imorse på BIM-3, vad tror ni?
Ser nu att det syns lite sämre på datorn än telefonen, men hoppas såklart att ni tycks se något streck där ;) Efter ett missfall i vecka nio i januari (skrapning i mitten av februari) och ett tidigt missfall förra månaden hoppas jag att det äntligen är vår tur snart!
-
Vad tror ni blasé positivt äl test igår söndag. I fredags och lördag och igår sex. Fre och lördag hade jag jätteont i äggstockarna, så det nästan inte gick sexa. Men va borta nästan helt ikväll och idag helt. Då borde ägget släppt igårkväll? Ska man ändå köra på lite till?
-
Såhär ser min stegring ut med Testlagret så fortsätt testaMalin 845 skrev 2015-07-06 18:56:24 följande:
Samma test någon minut senare :) kan äl ha varit, eller kommer den? Ska jag testa imorgon igen? :)
Symetrical du är ju expert på detta! Behöver lite hjälp ;)
-
Ja det tolkar jag det som eftersom dippar efter. Kände ganska tydligt med för värk i äggledarna som sen avtog. Värken kan dock va både innan/under/efter har jag hört.Malin 845 skrev 2015-07-06 20:31:18 följande:Oj ja jag ska fortsätta då! :) men testet från den 5/7 är väl positivt? Den är ju nästan lika stark som kontrollsträcket? :)
Jag har fått ännu starkare tidigare cykler, men kan ju va så att den där extra extra starka inte är så länge så kanske missas. Hade jag tagit någon timme tidigare/senare kanske det vart ännu starkare. -
Äl +3. Denna väntan är värst tycker jag. Såååå drygt. Hoppas helgen kommer snabbt för då ska vi iväg på skoj så är man snaaart dags för test
-
När på dygnet tar du dem. Man ska hålla sig till samma tid på dygnet och hålla sig några timmar med kisset.Malin 845 skrev 2015-07-08 12:50:29 följande:Dagens sticka, lite svagare än igår men ändå starkt. Vet inte om äl är pågång nu eller vad man ska hoppas på..
-
Tagit mååpnga test med testlagrets och aldrig fått en skugga om jag inte varit gravid.Symetrical skrev 2015-07-11 16:34:46 följande:Jo, det kan de absolut! Men då borde ju mensen kommit nu, väl?!?
Testat med äl-test nån gång innan för att se om de indikerade graviditet, men det var helt blankt och dagen därpå dök mensen upp.
Aja, den som lever får se!
Måste dock säga att jag tycker att mina spökstreck typ stegrats lite..? (Nedre från igår, över från i förrgår)
Är det förresten vanligt med spökstreck på Apotekets egna märke? Vet att det ju är det på testlagrets billiga stickor. -
Kan ju va så ägget blir befruktat (hgc börjar bildas) men inte fäster. När det fäst ökar hgc kraftigare. Jag tror du hade fått ett "gravid " på ett digitalt clearblue men sen blev det tyvärr inget mer med det! Hoppas går bättre nästa gångKaffeTös skrev 2015-07-12 11:23:21 följande:Ja jag tror att jag ska undvika testlagret framöver :(
-
Så många plus! Grattis till er. Vad roligt
Äl+8. Mår lite illa hela tiden men tror verkligen inte kan va från en grav, aldrig mått illa så tidigt innan. Men lite jobbigt är det och visst hoppas man! -
Symterical hur går det för dig?
-
Så skumt. Mina äl/stegringar ser ut så med!Symetrical skrev 2015-07-14 19:25:33 följande:
Senaste dagarnas äl-test:
-
Åh vad spännande!! Hoppas det va en nidis! Vi är på samma dag då, äl+10 idag. Igår hade jag lite blod när jag torkade mig. Testat har jag ju redan för man läser om alla som plussar tidigt. Men nu ska det inte testas förrän tidigast fredag.björnbär skrev 2015-07-15 10:05:03 följande:
@Migas Oh! Men va spännande! Jag är glad att det inte tog så mycket tid för er efter MF.
Andra försöket för oss. Jag är just nu på dagen ÄL+10 eller ÄL +11. Jag har fått rosa flytningar idag, så kanske implantationsblödning? Rätt tid och färg i alla fall. Hoppas att det inte är början av mensen! Jag kommer testa på fredag eller lördag.