• Natt91

Vi med BIM i juli

Migas skrev 2015-07-07 17:56:58 följande:
    Jo, att det är vanligt förekommande tidigt i graviditeten visste jag om, men jag vet inte om jag har hört talas om det som ett tidigt graviditetstecken, men man kan ju alltid hoppas.  När har du BIM?
    Natt91 skrev 2015-07-06 21:21:23 följande:Jag hade senaste mensen 12/6. Jag tog ett test i lördags. Vet att det är tidigt men man kan ju hoppas :) jag kan äta lite men inte alls mycket. Sen har jag haft förhöjd temp sen förra veckan. Borde ha BIM på söndag om min app räknat rätt haft preventiv medel sen 10år men lätt för att bli gravid (har vart det en gång och då kände jag ingenting först när jag inte fick mens). Tänkte testa i morgon bitti och se vad det blir. Har ett lager med tester hemma!
    Jag ser, jag äter ju hellre lite och ofta än mycket på en gång just nu. Då är det ju inte många dagar kvar för dig heller. Några mer tecken sen igår?

Det låter lite som mig. Jag fick tyvärr ett missfall för några månader sedan, och den gången valde jag att testa några dagar efter BIM bara för att mensen inte kommit. Då kände jag inget mer än lite molande mensvärk som aldrig gick över men inget illamående eller stramande bröst eller liknande. Den gången hade jag dock stenkoll på när BIM var och beräknad ägglossning, så kanske var mer avslappnad pga. den kontrollen. Det låter ju spännande att vi har exakt samma symptom, nu är det bara att hoppas att mensen uteblir. Min har inte kommit än iaf.  

Jo. jag tänker nog försöka att inte testa förrän helgen, då jag inte gillar ovissheten som kommer med ett negativt test och ingen mens även fast jag vet att det kanske är för tidigt att testa. Jag har hellre hoppet kvar en stund till än att gå och fundera på varför det inte kommer någon mens när testet är negativt liksom.

Hur har det gått för dig? någon mens eller har du kanske redan tagit ett test? 
    Jag har testat att äta i omgångar och det verkar funka! Jag tog ett i morse som visade något som bara kunde vara ett till streck i visa ljus så väntar ett par dagar till så kanske det är starkare. Vågar inte tro att det är ett plus för vart med om det förut när jag slarvat med p-plåster och då tog jag ett test när mensen var 5 dagar sen. Men bara ett svag svagt streck och 2 dagar senare kom mensen.
  • Natt91
    Migas skrev 2015-07-07 18:01:34 följande:

En liten uppdatering, fortfarande lyser mensen med sin frånvaro smile1.gif Dock känner jag även idag menssmärtor (eller vad man ska säga) och stundvis är de starkare än ingår, men ingen känsla av att nu kom mensen, men sen var det inget, som jag annars har fått ibland. Illamåendet är kvar i etapper och stundtals mer än bara en aning, särskilt idag på förmiddagen efter att ha stått och jobbat några timmar. Likaså känner jag av bröstsmärtan mer idag, även fast det fortfarande är ganska av och till. 

Får se om jag vågar testa imorgon eller om jag avvaktar till helgen.  Hur har det gått för er andra idag?

Hoppas du får ett plus om du testar i morgon :)
  • Natt91

Dom senaste 2 dagarna har jag fått så otroligt dålig hy och haft molvärk till och från sen i helgen. Kan det vara några tecken tro? Jag tog ett test i morse som visade möjligtvis ett spökstreck.. BIM -5.

• Natt91
    Migas skrev 2015-07-08 22:47:02 följande:

Testar att ladda upp bilderna från imorse. Ska bli intressant och se om bara jag ser något eller om det verkligen kan vara något där. Skrattande

Förresten så satt jag och frös med tjocktröja på inne imorse och det var typ 22 grader inne, så kan det vara ett tecken på graviditet?

Så där har mina test sett ut varannan dag sen i måndags. och i dag var det helt blankt. Jag är på BIM-3 så känner inte att jag vågar hoppas. Men hur säkra är dom testerna? Så konstigt att det visar olika varannan dag för mig :(
  • Natt91
    Migas skrev 2015-07-09 09:35:45 följande:
    Det låter ju jättekonstigt och lite sjukt (ursäkta ordvalet) att dina visar svagt positivt ena dagen och sen helt plötsligt negativt nästa, det står visserligen står det på mina att man kan testa tidigaste vid BIM men det borde väl snarare innebära att man inte kan räkna med positivt test innan det och inte att det kan variera mellan olika dagar?

Jag vet faktiskt inte hur säkra dem är, då jag köpte detta paket efter att ha passerat mensen förra gången och fick då ett solklart plus nästan redan när jag doppade den på bim+8 eller något (och sen hade jag några till att bekräfta mf).

Jag borde ha varit någonstans mellan BIM och BIM+2 igår när jag tog testet (möjligtvis BIM-1). Jag känner mig extra osäker på testerna efter att ha läst om dina erfarenheter (trodde RFSU var bra när jag köpte dem), så jag överväger starkt att ta ett nytt sådant här imorgon men även något från typ Clearblue och jämföra med i samma urin (om inte mensen kommer då).  
    Jag har köpt ifrån graviditetskollen tror jag. Men tänkte nu avvakta tills BIM. Så ger det nog ett mer säkert test. Har haft RSFU och då har dem visat possitivt när jag inte vart gravid. (misstänkte det när jag slarvade) Kan ju hoppas i alla fall på ett +, men det känns inte som det nu. Har fått lite symtomer som lika gärna kan vara tecken på mens. Men haft molvärk sen några dagar efter ÄL som kommer och går lite varje dag. Sedan två dygn har jag halsbränna och fått otrolig dålig hy, finnar som verkar poppa upp hela tiden på hals, bröst och ansikte (har alltid jättebra hy på sommaren).
  • Natt91
    Migas skrev 2015-07-09 11:47:29 följande:
    Ok, jag köpte mina från apotea och där har de både de som man kan testa innan bim och sen de andra som jag använde som man inte bör testa för BIM med. Men det där låter ju inget roligt att de kan fela sådär, jag som trodde de var tillförlitligare än testlagret (och inte mycket dyrare) när de hänvisade till att barnmorskor och gynekologer använde dessa. Men då ska jag absolut ta och skicka efter ett Clearblue istället för att vara på den säkra sidan. 

Jag tycker ju inte du ska ska ge upp hoppet helt när du har symptom som kan kopplas till en graviditet, även om du kanske inte ska gå och anta att du är gravid när testen visar så olika. Låter ju ändå positivt med att du plötsligt har fått dålig hy när du aldrig annars aldrig brukar ha det på sommaren. Många dagar kvar till BIM nu? 
    pannkakan87 skrev 2015-07-09 11:29:52 följande:
    Jag plusade på bim+1 med testlagret. På bim+2 tog jag ett till test som visade starkare plus med testlagret. Hade en rfsu-sticka testa tidigt hemma så tänkte att jag lika gärna kunde köra den med och den visade bara en extremt svag skugga - egentligen skulle det ju ha visat mycket starkare.

Summan av kardemumman är att rfsu inte är att lita på. :)

Det låter ju märkligt, speciellt eftersom det var testa tidigt-varianten du hade hemma (om det hade varit den andra hade det varit mer förklarligt). Om du jämför med de bilderna jag la upp i tråden igår kväll, var dina testa från RFSU något liknande då?

Som sagt får nog bli att beställa hem bättre test iaf. 
    Jag är på BIM -3. Så det kan vara så att det är för tidigt.
  • Natt91

Börjar bli riktigt otålig. Vill att det ska bli söndag (BIM) så jag vet om jag är gravid eller skengravid. Mina symtomet hittills är förhöjdtemp (+0,8), halsbränna sen 2 dagar tillbaka, finnar och fett hy, trött, molvärk till och från och har en konstig känsla i kroppen. Allt förutom halsbrännan kom för ca 1 vecka sedan. Är det någon annan som har liknande symtomer?

• Natt91

Har BIM i morgon, tog ett test i morse som visade neg. Ännu inga tecken på mens så får hoppas att den inte kommer samtidigt som det börjar kännas som vi satsar på nästa månad. Någon som vet om tempen går ner samma dag som BIM eller några dagar tidigare. För min temp är fortfarande mycket högre än vad jag har vanligt..

• Natt91

Är på BIM idag och glömde ta ett test med morgon urin. Men tog ett tag efter. Jag tycker det ser ut som ett svagt streck efter hållit mig i 2h. Eller är det mitt huvud som spökar? Kan ni se något?

• Natt91
    Angdev skrev 2015-07-12 12:47:47 följande:
    Ja något ser jag allt :) Ser ut som det tom är rosa :D
    Jag ska vänta tills på tisdag och testa med sjukhustester som jag fått av min mamma. Har bara ett så väntar några dagar. Men ska testa igen med samma test som ovan i morgon bitti :) hoppas på ett plus! Känner inte av något från mensen alls.
  • Natt91

Nu slutade mensen eller rättare sagt (ursäkta) de bruna flytningarna. Ingen mensvärk alls har jag och fick ett svagt plus idag på förmiddagen, ej morgon urin. Kan man få bruna flytningar när man är gravid? Bör jag ta ett nytt test i morgon bitti? Magen är jättehård och lite svullen som den vart sen i torsdags.

• Natt91

Nu kom den riktiga mensen. Så vi kör på nästa månad i stället :) grattis till er som plussat denna månad.

Svar på tråden Vi med BIM i juli