Natt91 skrev 2015-07-09 11:25:28 följande:
Jag har köpt ifrån graviditetskollen tror jag. Men tänkte nu avvakta tills BIM. Så ger det nog ett mer säkert test. Har haft RSFU och då har dem visat possitivt när jag inte vart gravid. (misstänkte det när jag slarvade) Kan ju hoppas i alla fall på ett +, men det känns inte som det nu. Har fått lite symtomer som lika gärna kan vara tecken på mens. Men haft molvärk sen några dagar efter ÄL som kommer och går lite varje dag. Sedan två dygn har jag halsbränna och fått otrolig dålig hy, finnar som verkar poppa upp hela tiden på hals, bröst och ansikte (har alltid jättebra hy på sommaren).
Ok, jag köpte mina från apotea och där har de både de som man kan testa innan bim och sen de andra som jag använde som man inte bör testa för BIM med. Men det där låter ju inget roligt att de kan fela sådär, jag som trodde de var tillförlitligare än testlagret (och inte mycket dyrare) när de hänvisade till att barnmorskor och gynekologer använde dessa. Men då ska jag absolut ta och skicka efter ett Clearblue istället för att vara på den säkra sidan.
Jag tycker ju inte du ska ska ge upp hoppet helt när du har symptom som kan kopplas till en graviditet, även om du kanske inte ska gå och anta att du är gravid när testen visar så olika. Låter ju ändå positivt med att du plötsligt har fått dålig hy när du aldrig annars aldrig brukar ha det på sommaren. Många dagar kvar till BIM nu?
pannkakan87 skrev 2015-07-09 11:29:52 följande:
Migas skrev 2015-07-09 10:20:39 följande:
Glömde fråga, var det det vanliga rfsu:s eller deras testa tidigt? Tänkte om deras tidiga variant var osäkrare än deras normala.
Jag plusade på bim+1 med testlagret. På bim+2 tog jag ett till test som visade starkare plus med testlagret. Hade en rfsu-sticka testa tidigt hemma så tänkte att jag lika gärna kunde köra den med och den visade bara en extremt svag skugga - egentligen skulle det ju ha visat mycket starkare.
Summan av kardemumman är att rfsu inte är att lita på. :)
Det låter ju märkligt, speciellt eftersom det var testa tidigt-varianten du hade hemma (om det hade varit den andra hade det varit mer förklarligt). Om du jämför med de bilderna jag la upp i tråden igår kväll, var dina testa från RFSU något liknande då?
Som sagt får nog bli att beställa hem bättre test iaf.