• KaffeTös

Vi med BIM i juli

Mamma 80 skrev 2015-07-09 14:42:47 följande:

Kul att många plussar!

Själv har jag inte särkilt m symptom. Vill inte bli besviken. Kanske lite molande värk.

En lätt rosafärgad flytning men ff en v kvar till BIM.

Nidblödning kanske? ;)
  • KaffeTös

BIM idag men ännu har inte mensen behagat sig komma. Bara flytningar.. Dagen är inte slut än visserligen men för varje timme som går ökar hoppet litegrann. Om den inte kommit ikväll, torde jag kunna göra test ikväll då?

Ångrar att jag inte använt äl-test denna månaden, för äl kanske var en eller två dagar senare. Både äl och bim har dock varit exakt samma, punktligt, i flera månader nu så jag trodde det skulle vara "safe" att skippa det den här månaden.

Känns som att mensen är på g dock :(

• KaffeTös

Ingen mens ännu. Är det lönt att testa ikväll eller ska jag vänta till imorgon och ta med morgonurin? bim idag.

• KaffeTös
    Symetrical skrev 2015-07-10 08:14:28 följande:

Testlagrets billiga, men känsliga test:

Exakt så såg mitt test från imorse ut! Men jag borde ju vara på BIM+1 idag så det borde vara starkare än så för min del.. Kanske hade äl senare än jag trodde.. Dessutom har jag svårt att se om det är färg eller grått på mitt :(
  • KaffeTös

Syns så dåligt på datorn och foto. Hursom så är mensen sen iaf, vilket den aldrig har varit tidigare. En gång kom den en vecka tidigare men den har aldrig någonsin varit sen. Borde ju synas mer då eftersom jag passerat BIM men jag kanske hade ägglossning senare än vad jag trodde. 

Från igårkväll: 

Översta från imorse, understa från igårkväll: 

Även om det syns rätt bra IRL så lägger jag ner testandet nu och inväntar en sen mens istället. Känns som att det är spök på alla test jag tagit de senaste dagarna.

• KaffeTös
    Symetrical skrev 2015-07-10 12:40:29 följande:

Ser absolut något! Och känner igen "styrkan" från mina egna test!

Håller tummarna att äl skedde senare, eller också att du är lite av en låghormonare och att det därför kommer stegras närmsta dagarna.

Vi verkar ju i alla fall ligga ganska i fas med varandra! Jag tänkte ta ett cb plus imorgon bitti. Återstår att se om det leder till glädje eller besvikelse!

Känns ganska kört då jag plussade superstarkt på bim-3 förra graviditeten (slutade i MA). Men man vet ju aldrig. Håller tummarna för dig!
  • KaffeTös
    Symetrical skrev 2015-07-10 15:03:55 följande:

Men så kan du ju inte tänka! Du kanske hade äl senare, alternativt att ägget fäste senare (kan ju diffa på flera dagar!) den här gången! Så länge inte mensen dyker upp lever hoppet!

Haha känns bättre att förvänta sig det värsta så blir man positivt överraskad istället för besviken :'D

Du skulle testa cb plus imorgon va? Då måste du lägga upp bild här! Tänkte att jag avvaktar tills söndag och ser om mensen dyker upp. Har haft mensvärk i två dagar nu och känner hela tiden att den kommer komma när som helst så vi får väl se.
  • KaffeTös
    Symetrical skrev 2015-07-10 20:37:39 följande:

Japp, imorgon vankas det cb plus. Börjar bli lite nervös. Jag som ALDRIG brukar vara det.

Aja, också inställd på negativt, så slipper man bli besviken!

Spännande! Håller både tummar och tår för ett fint plus imorgon! Isåfall kanske jag tar ett cb plus på söndag ;)
  • KaffeTös
    Maka94 skrev 2015-07-11 00:32:07 följande:

Pågående ÄL just nu.. Såklart att vi inte fått till det något sen i tisdags, sambon har varit helt slut.. Vi åker bort i helgen och kommer inte ha möjlighet att smyga undan.. Tårarna rinner och jag känner mig så misslyckad som missar såhär :'( misstänker att jag inte ens behöver fundera på om mensen kommer eller inte. För inga rackare kan väl ha överlevt sen tisdagen..

Simmarna kan överleva flera dagar så det är inte helt kört! Det är ju bara tre dagar så jag tycker absolut det finns en chans! Ni kanske hinner en snabbis innan ni åker? ;) även 1-2dagar efter äl kan det funka, det tar ju ett tag för ägget att vandra ner och finns det nån simmare där så.. :)
  • KaffeTös
    Symetrical skrev 2015-07-11 07:21:28 följande:

Öh, helt blankt cb nu på äl +12. Inte så mycket som en tillstymmelse till plus. Är det kört nu, eller?!?

Hur kan man må såhär och INTE vara gravid!?!??

Men vad tusan! Höll ju tummarna för dig hela natten! Men jag tror ändå att du är gravid, fortsätt testa och se vad som händer.. Konstigt om du skulle fått så många spök på olika tester tycker jag.

Själv har inte mensen kommit än, BIM+2 idag eller kanske tidigare beroende på om äl var tidig. Har den inte dykt upp idag så testar jag imorgon.
  • KaffeTös
    Symetrical skrev 2015-07-11 12:26:42 följande:

Såhär såg min stegring på äl-testen ut från tisdag till torsdag. Kan det visa så starkt även om man varken har äl eller är gravid!??

/förvirrad skåning som tvingat sambon köpa hem fler äl-test

Jag är ingen expert, men vad jag har hört så är inte äl-tester tecken på att ett ägg faktiskt har släppt. Det visar bara att hormonet finns där men om ägget släpper eller ej vet man inte om man inte gör ultraljud. Man har ju tydligen bara äl ca 10ggr/år, alltså inte varje månad.
  • KaffeTös
    Symetrical skrev 2015-07-11 14:17:27 följande:

Så jag tänkte att det borde ju indikera att det finns antingen lh i blodet, eller också hcg, eftersom äl-test reagerar på båda!?

Jaha, ja juste nu läste jag att det var tisdag-torsdag du skrev! Hoppas att de reagerar på hcg i ditt fall! tyvärr har jag hört att äl-tester reagerar på mens också?
  • KaffeTös

BIM+2 idag och rejäl mensvärk. Mensvärken har jag haft i några dagar men idag har den intensifierats och ont i blygdbenet tillochfrån idag vilket jag aldrig brukar ha vid mens. Imorgon är det dags att testa och visar det inget (tydligt!) då så hoppas jag att mensen kommer snart så jag får det överstökat och kan försöka igen :P

• KaffeTös
    eg90 skrev 2015-07-11 20:19:19 följande:

Min beräknade mens var i torsdags och ännu ingen mens. Har ibland mensvärk men ingen mens kommer. Hoppas hoppas hoppas.

Hade också BIM i torsdags och ingen mens ännu. Kul att vi är i samma sits :P har du testat? När har du tänkt testa? Jag har också mensvärk och känner ungefär 3711 gånger varje dag att "nu kommer mensen!" men icke..
  • KaffeTös

Imorse på BIM+3 dök mensen upp :( Tråkigt. Speciellt att det var så sen, ska jag behöva stå ut med att mensen börjar krångla också? :/

Lycka till ni andra. Hoppas på massa fina plus!

• KaffeTös
    Symetrical skrev 2015-07-12 10:43:12 följande:

Trist! Och framförallt efter en massa spökstreck!!!!?!

Ja jag tror att jag ska undvika testlagret framöver :(
  • KaffeTös
    Symetrical skrev 2015-07-12 15:14:45 följande:

Var det bara dem du fick spök på, eller?

Ja, tl var de enda jag hade hemma som jag testade med.
Svar på tråden Vi med BIM i juli