• Migas

Vi med BIM i juli

Dagens uppdatering då: 
    Jag tog ett test imorse (Rfsu:s med en känslighet på 25), och jag tyckte mig skymta något svagt streck om man kollade från ett visst håll, men måste nog ta ett nytt test för att vara säker. (ska se om jag kan få upp en bild om en stund)

Men det har inte kommit någon mens än åtminstone (även om jag nu ikväll fick en vitaktig klar flytning, jag har inte haft några de senaste dagarna) . Det känns som det ömmar mer i brösten ikväll än tidigare, hade även ett starke illamående än tidigare imorse efter att ha tagit en längre sovmorgon (tog testet och sen vilade jag några timmar med sambon som precis kom hem), och även nu framåt kvällen speciellt efter jag har ätit mer än väldigt lite. Känner av huvudvärk lite av och till, fortfarande molvärk (mer på kvällen en på morgonen. 

Har även känt av lite ryggont de senaste dagarna som jag inte känt av innan. Så hoppet om att ett plus denna månad lever fortfarande. 
  • Migas

Testar att ladda upp bilderna från imorse. Ska bli intressant och se om bara jag ser något eller om det verkligen kan vara något där. Skrattande

Förresten så satt jag och frös med tjocktröja på inne imorse och det var typ 22 grader inne, så kan det vara ett tecken på graviditet?

• Migas
    Villbligravidnu skrev 2015-07-08 00:07:57 följande:
    Jo det är väl ganska vanligt med småblödningar under grav. När jag var gravid med min son blödde jag rosarött blod nästan varje dag mellan vecka 6-13. Det var aldrig så mycket att jag blödde genom trosorna, det blev bara fläckar i trosorna. När jag var gravid sist så blev det ma i vecka 9, i den graviditeten blödde jag ingenting och hade jag spottings alls. Det som får mig att tro att det är spottings på G nu är att det är BIM imorgon, men nu har det inte kommit någon mer färgad flytning idag och när jag känner efter får jag bara vita trådaktiga flytningar på mitt finger, inget annat. Så nu fick jag upp hoppet lite Eftersom det är ÄL+10 imorgon och jag bara har ett gravtest hemma så kommer jag inte testa imorgon, jag kommer testa i övermorgon. Hoppas att mensen inte kommer!!!!
    Jo, men då tycker jag inte att du ska ge upp hoppet förrän det är helt kört så att säga. Det låter som om att det kan vara vilket som för din del, inte roligt med spottings när du inte hade det sist, men jag hoppas att det går bra imorgon.  

Lycka till med testen och att det inte kommer någon mens idag
  • Migas
    Angdev skrev 2015-07-08 22:51:36 följande:
    Jag ser något absolut. Testa imorgon bitti igen?
    Men åh, vilken timing jag hade då, fyllde nämligen häromdagen så då blev det ju lite som en presentSkrattande Men nu blev det ju inte mindre spännande och mer nervöst att vänta på att ta ett nytt test. Det konstiga är att jag tycker att strecket syns bättre på bilden än vad det gjorde på det aktuella testet, brukar det inte vara tvärtom :P Jag har inte bestämt mig för om jag ska ta ett test redan imorgon igen eller om jag avvaktar en dag till för att få ett ännu starkare resultat på en gång (om det nu är ett streck).
  • Migas
    Villbligravidnu skrev 2015-07-08 23:27:08 följande:
    Oj oj oj! Det ser ut som ett streck där!! Är dte gravtest? Jag tror jämt att rosa är ÄL-test för så är det hos testlagret om det är ett gravtest så verkar absolut vara ett pluss!!!
    jo, jag tycker jag ser ett streck med men var ju inte jättestarkt, så lite svårt att veta.  Jo, det är gravtest från RFSU, varianten som testar från 25mlU/ml (så inte deras testa tidigt). Skäms 

Gud vad nervös och pirrig jag vart  nu då och ännu mer hoppfull ju mer som säger att det verkligen syns något. Nu hoppas jag på ett tydligare resultat om någon dag eller så  

Lycka till imorgon
  • Migas
    Natt91 skrev 2015-07-09 08:47:53 följande:
    Så där har mina test sett ut varannan dag sen i måndags. och i dag var det helt blankt. Jag är på BIM-3 så känner inte att jag vågar hoppas. Men hur säkra är dom testerna? Så konstigt att det visar olika varannan dag för mig :(
    Det låter ju jättekonstigt och lite sjukt (ursäkta ordvalet) att dina visar svagt positivt ena dagen och sen helt plötsligt negativt nästa, det står visserligen står det på mina att man kan testa tidigaste vid BIM men det borde väl snarare innebära att man inte kan räkna med positivt test innan det och inte att det kan variera mellan olika dagar?

Jag vet faktiskt inte hur säkra dem är, då jag köpte detta paket efter att ha passerat mensen förra gången och fick då ett solklart plus nästan redan när jag doppade den på bim+8 eller något (och sen hade jag några till att bekräfta mf).

Jag borde ha varit någonstans mellan BIM och BIM+2 igår när jag tog testet (möjligtvis BIM-1). Jag känner mig extra osäker på testerna efter att ha läst om dina erfarenheter (trodde RFSU var bra när jag köpte dem), så jag överväger starkt att ta ett nytt sådant här imorgon men även något från typ Clearblue och jämföra med i samma urin (om inte mensen kommer då).  
  • Migas
    Natt91 skrev 2015-07-09 08:47:53 följande:
    Så där har mina test sett ut varannan dag sen i måndags. och i dag var det helt blankt. Jag är på BIM-3 så känner inte att jag vågar hoppas. Men hur säkra är dom testerna? Så konstigt att det visar olika varannan dag för mig :(
    Glömde fråga, var det det vanliga rfsu:s eller deras testa tidigt? Tänkte om deras tidiga variant var osäkrare än deras normala. 
  • Migas
    Natt91 skrev 2015-07-09 11:25:28 följande:
    Jag har köpt ifrån graviditetskollen tror jag. Men tänkte nu avvakta tills BIM. Så ger det nog ett mer säkert test. Har haft RSFU och då har dem visat possitivt när jag inte vart gravid. (misstänkte det när jag slarvade) Kan ju hoppas i alla fall på ett +, men det känns inte som det nu. Har fått lite symtomer som lika gärna kan vara tecken på mens. Men haft molvärk sen några dagar efter ÄL som kommer och går lite varje dag. Sedan två dygn har jag halsbränna och fått otrolig dålig hy, finnar som verkar poppa upp hela tiden på hals, bröst och ansikte (har alltid jättebra hy på sommaren).
    Ok, jag köpte mina från apotea och där har de både de som man kan testa innan bim och sen de andra som jag använde som man inte bör testa för BIM med. Men det där låter ju inget roligt att de kan fela sådär, jag som trodde de var tillförlitligare än testlagret (och inte mycket dyrare) när de hänvisade till att barnmorskor och gynekologer använde dessa. Men då ska jag absolut ta och skicka efter ett Clearblue istället för att vara på den säkra sidan. 

Jag tycker ju inte du ska ska ge upp hoppet helt när du har symptom som kan kopplas till en graviditet, även om du kanske inte ska gå och anta att du är gravid när testen visar så olika. Låter ju ändå positivt med att du plötsligt har fått dålig hy när du aldrig annars aldrig brukar ha det på sommaren. Många dagar kvar till BIM nu? 
    pannkakan87 skrev 2015-07-09 11:29:52 följande:
    Migas skrev 2015-07-09 10:20:39 följande:
    Glömde fråga, var det det vanliga rfsu:s eller deras testa tidigt? Tänkte om deras tidiga variant var osäkrare än deras normala. 
    Jag plusade på bim+1 med testlagret. På bim+2 tog jag ett till test som visade starkare plus med testlagret. Hade en rfsu-sticka testa tidigt hemma så tänkte att jag lika gärna kunde köra den med och den visade bara en extremt svag skugga - egentligen skulle det ju ha visat mycket starkare.

Summan av kardemumman är att rfsu inte är att lita på. :)

Det låter ju märkligt, speciellt eftersom det var testa tidigt-varianten du hade hemma (om det hade varit den andra hade det varit mer förklarligt). Om du jämför med de bilderna jag la upp i tråden igår kväll, var dina testa från RFSU något liknande då?

Som sagt får nog bli att beställa hem bättre test iaf. 
  • Migas
    Natt91 skrev 2015-07-09 11:54:51 följande:
    Jag är på BIM -3. Så det kan vara så att det är för tidigt.
    Jo, om det inte är testen som är speciellt anpassade för att testa innan BIM så kanske det trots allt kan bero på det (även om det vore mer logiskt att de inte visar något alls än falskt positivt isf). 
    Yennie88 skrev 2015-07-09 12:19:53 följande:
    Mitt hopp stiger sakta men säkert. Känner mig ordentligt svullen över tjejmagen, sover på Mage(framstupasidoläge)och det är inte lika lätt att ändra håll, behöver "lyfta" mig. Är aldrig svullen innan mens annars. Idag kom även lite illamående när jag blev hungrig, det brukar jag inte få heller.. Om man räknar från ÄL ,en dag tidigare än beräknat, ska mensen komma imorgon, enligt appen på lördag. To be continued!
    Det verkar ju lovande med så där många symptom som du aldrig brukar ha annars Hoatt du får ditt plus i helgen  
  • Migas
    Dagens uppdatering:
    Nu börjar jag ångra inte tog ett test i morse också (då det var något svagt streck igår) utan valde att vänta till imorgon bitti. Obestämd Jag känner just nu ett starkare illamående än tidigare (utan att jag är hungrig eller har ätit mycket), jag känner även att det stramar mer konstant i brösten (förut har det mer kommit och gått) och att "mensvärken" är mer konstant nu än tidigare.

Mensen har heller inte dykt upp ännu så hade varit intressant och sett om strecket hade varit något starkare i morse, speciellt eftersom jag har tagit RFSU:s test som verkar vara mer eller mindre opålitliga.  

Hur gör ni andra för att folk inte ska misstänka något än vid middagar eller fester? Jag ska idag ha lite folk över på grillat (några av dessa var jag även på fest med i lördag och avstod även då alkohol), då jag i vanliga fall brukar ta ett glas vin eller öl till maten, så känns det snart uppenbart då jag nekat alkohol flera gånger i rad med samma personer. Så något förslag på vad jag skulle kunna ha för ursäkt? 
Svar på tråden Vi med BIM i juli