-
Ja visst är det så. :)sommarblomma1 skrev 2015-07-09 18:03:33 följande:Ja det ska inte vara någon fara. Jag kommer leva som vanligt tills jag får det där plusset. Skulle det vara nåt så får ju embryot sin näring från gulesäcken ändå och inte från oss än.
-
Har tre barn och har typ inte tappat ett enda hårstrå på de graviditeterna :) Vad jag har förstått så kan man påverkas så av tillväxthormonerna. Men sedan försvinner dessa hormoner efter förlossningen och man tappar allt hår man normalt skulle gjort + det man skulle ha tappat under tiden man var gravid. Då är det många som tror att de tappar hår pga amningen, men så är det alltså inte. Håret skulle ha lossnat ändå. :). Nu ser vi fram mot tjockt fint hår, eller hur :)
-
Tror det är bra att ha sex dagen innan så att spermierna väntar på ägget :)NiHa skrev 2015-07-09 17:32:03 följande:
Va kul med så många plus, grattis till er:D
Jag hade ÄL i måndags.
Men blev inget sex då, vi är mitt i en flytt.
Men hade sex dagen innan ÄL.
Tror ni det finns en större eller mindre chans att det tar sig?
-
Du är nog inte särskilt knäpp. Det ÄR svårt att hålla sig! Man hoppas ju så mycket. :)Symetrical skrev 2015-07-09 17:57:36 följande:
Ytterligare ett spökstreck. Knäpp som jag är kunde jag inte låta bli att ta ett efter att bara ha hållit mig i typ 2,5 timme. På äl +10 liksom! Med Apotekets egna, inte alls särskilt känsliga test (rekommenderas från tidigast bim)! X-P
-
Ja men visst är det den segaste tiden som finns! (Förutom de sista veckorna innan förlossning som om möjligt är ännu segare). Nu kan man inte göra mer än att vänta...Angdev skrev 2015-07-09 21:02:59 följande:
Så påbörjas dom segaste dagarna....
Dom i väntan på BIM. Trodde det var jobbigt innan när jag visste exakt vilket datum det inföll på. Numer varierar det på 4 dagar, dvs jag kan plussa redan den 16:e men jag kan lika bra få ett negativt svar.... Detta gör mig något frustrerad... Lite pepping? :)
-
Oj ja då hann du nog inte bli otålig :) Tålamod...vet inte om jag hört talas om en kvinna med tålamod när det gäller dettaAngdev skrev 2015-07-09 21:15:01 följande:Missade dom sista veckorna innan BF, sonen föddes i v35 :)
Undra hur andra gör som har olika långa cykler? Skaffar sig tålamod? ;) -
Grattis! :) :)MuM2girls skrev 2015-07-10 18:44:33 följande:
Dagens eftermiddags test med testlagret :)
-
Oh ja! Klart och tydligt :) Grattis!natlin skrev 2015-07-10 19:48:03 följande:
Jag kan knappt tro att det är sant men visst tusan är det ett litet streck där? Jag som var så inställd på att vi måste skaffa hjälp efter sommaren. ÄL+9 idag. Är det någon mer som ser?
-
Men då.! Äl-testade du också? Tänkte om du hade senare äl. (jag fick på dag 18)Symetrical skrev 2015-07-11 07:34:58 följande:Precis! Och de spökstrecken har ju trots allt "stegrats" lite. Hade det inte varit för alla symptom och känslan jag har i kroppen hade jag aldrig tagit dem för något annat än spökstreck (då hade jag förmodligen aldrig ens tagit några test förrän tidigast 2 v efter äl) men nu känner jag mig minst sagt förvirrad! Är jag inte gravid vill jag ju liksom bara få den förbaskade mensen! :-P
-
Fast vänta, det är väl inte ens BIM-dagen för er? Då är det ju verkligen inte kört! Vissa plusar inte förrän några dagar efter BIM beroende på hur mycket hcg som hunnit produceras. Lugna o fina nu... Lättare sagt än gjort. :)