Inlägg från: Villbligravidnu |Visa alla inlägg
  • Villbligravidnu

Vi med BIM i juli

livias skrev 2015-07-03 23:18:10 följande:

Åh köpte inget test idag, hann inte. Men mensen har fortfarande inte kommit och jag har börjat må illa. Vi åker till Kroatien på semester kl 3 inatt men får väl testa där ifall det inte kommer igång. Lycka till ni alla! Och stort grattis alla som plussat! Vi hör snart. . Hoppas på bra wifi på hotellet. Och ett plus såklart...

Trevlig resa och hoppas du plussar i Kroatien
  • Villbligravidnu
    Symetrical skrev 2015-07-04 07:35:35 följande:

Jag testade först med rosenrot och progesterallkräm, men det hjälpte inte märkbart, så nu har jag fått letrozol utskrivet. Dock hindrade inte min korta lutealfas mig från att bli gravid förra cykeln, men det slutade i ett sjukt tidigt MF (plussade inte förrän efter jag fått blödningen). Vet inte om det var pga lågt progesteron som slemhinnan stöttes ut trots att ägget hade fäst, eller om det helt enkelt var fel på ägget. Oavsett så skall jag ta letrozol nästa cykel, för att förhoppningsvis få äl innan dag 44.

Oj vilken lång menscykel! Mina varierar mellan cirka 23-26 dagar. Jag provade B-vitamin och bidrottninggele men har inte heller sett nån skillnad än. Det är vanligt med tidiga missfall när man har kort lutealfas eftersom ägget inte hinner ägget ordentligt innan man blöder igenom. Uppdatera mig gärna vad som händer när du använder letrozol. Jag kommer söka hjälp efter sommaren om jag inte blivit preggo när den är slut.
  • Villbligravidnu
    Symetrical skrev 2015-07-04 07:35:35 följande:

Jag testade först med rosenrot och progesterallkräm, men det hjälpte inte märkbart, så nu har jag fått letrozol utskrivet. Dock hindrade inte min korta lutealfas mig från att bli gravid förra cykeln, men det slutade i ett sjukt tidigt MF (plussade inte förrän efter jag fått blödningen). Vet inte om det var pga lågt progesteron som slemhinnan stöttes ut trots att ägget hade fäst, eller om det helt enkelt var fel på ägget. Oavsett så skall jag ta letrozol nästa cykel, för att förhoppningsvis få äl innan dag 44.

Oj vilken lång menscykel! Mina varierar mellan cirka 23-26 dagar. Jag provade B-vitamin och bidrottninggele men har inte heller sett nån skillnad än. Det är vanligt med tidiga missfall när man har kort lutealfas eftersom ägget inte hinner ägget ordentligt innan man blöder igenom. Uppdatera mig gärna vad som händer när du använder letrozol. Jag kommer söka hjälp efter sommaren om jag inte blivit preggo när den är slut.
    Nirvie skrev 2015-07-04 10:24:17 följande:

Nu är det oliiidligt spännande! Vem ska ta hem denna match? Mensen eller graviditeten? Mensen ligger etta med gårdagen spottings men verkar vackla lite idag. Graviditeten ligger dock stadigt kvar hack i häl med sina 36.8 i temperatur. Ja hur skall detta sluta?...

Spännande!!!!
  • Villbligravidnu
    Elyssa81 skrev 2015-07-04 15:16:47 följande:

Aha, då kanske det som sagt inte är så ovanligt att plussa sent.

I mars, den grav som blev ett MA plussade jag på BIM -2 på kvällen med digitalt, men det kan ju förstås vara olika.

Enligt CB så kan det till och med vara så att man plussar första gången på BIM+4. Jag som har kort lutealfas plussar aldrig ens på BIM. Jag har räknat ut att jag borde plussa på BIM+1 denna cykeln (oregelbunden cykel).
  • Villbligravidnu
    Malin 845 skrev 2015-07-04 21:04:50 följande:

Nja har inte haft 100 % koll på den. Men nu var den 37,25. Innebär det att äl är nu eller har varit?

Du måste tempa varje i minst en månad för att kunna se tydligt vilken vilotemp du har. Har du provat NaturalCycles? Jag har en länk som du får 2 månader gratis när du registrerar dig. Vill du ha?

Jag fick stenkoll på min ÄL när jag började tempa.
  • Villbligravidnu
    Malin 845 skrev 2015-07-04 22:36:27 följande:

Jag använder naturalcycels nu, men jag jobbar nätter så jag mäter när jag vaknar (om jag kommer ihåg det då) vilket jag glömt ett par gånger.. Så blir inte kontinuerlig mätning med sömnen o så :/

Jaha ok då förstår jag. Försök bli lite mer disciplinerad på att mäta genom att ha termometern precis vid telefonen så när den ringer så mäter du först innan du stiger upp. Kurvan blir kanske inte perfekt men det borde bli ganska så bra om du bara mäter varje dag.
  • Villbligravidnu

Åh spännande!! Jag är på BIM-4 och väntar väldigt otåligt! Jag kan inte testa riktigt än för det är bara ÄL+6 så om jag är preggo finns det ändå förmodligen inget hcg i urinet. Håller tummarna för dig!!!

• Villbligravidnu
    Malin 845 skrev 2015-07-04 23:14:36 följande:

Ja jag måste mäta mer, märker att NC inte känner av min äl alls. Men om man vaknar en stund och somnar om så blir det väl felvärde när man mäter sen?

Det är nog bäst om man kör enligt konstens alla regler och mäter första gången man vaknar innan nc har hunnit ställa sig in ordentligt, men sen när cykeln är helt färdiguträknad i appen så gör det inget om en del mätningar blir fel. Jag har en son som väcker mig varje natt för välling. Ibland väcker han mig 2 på natten och ibland 5 och jag mäter alltid mellan 8-10. Mina tempat fluktuerar på grund av det men det går ändå tydligt se när ÄL är (jag känner det också väldigt tydligt). Just nu jobbar jag inte, men när jag jobbade tempade jag alltid 5.30 och då blir nc-kurvan perfekt
  • Villbligravidnu
    Aniroma skrev 2015-07-05 10:05:38 följande:

Det kan absolut vara då. Jag åt rosenrot förra cykeln för att försöka korta ner min långa cykel. Den minskade med fyra dagar på två veckors användande! :) Så det kan säkert stämma att den kortat även din! Hade du lång cykel tidigare? Vad var anledningen till att du började ta dessa preparat?

Mätkte du om det var lutealfasen eller fasen innan ÄL som blev kortare? Nyfiken
  • Villbligravidnu
    Aniroma skrev 2015-07-05 10:05:38 följande:

Det kan absolut vara då. Jag åt rosenrot förra cykeln för att försöka korta ner min långa cykel. Den minskade med fyra dagar på två veckors användande! :) Så det kan säkert stämma att den kortat även din! Hade du lång cykel tidigare? Vad var anledningen till att du började ta dessa preparat?

Mätkte du om det var lutealfasen eller fasen innan ÄL som blev kortare? Nyfiken
Svar på tråden Vi med BIM i juli