Symetrical skrev 2015-07-04 07:35:35 följande:
Jag testade först med rosenrot och progesterallkräm, men det hjälpte inte märkbart, så nu har jag fått letrozol utskrivet. Dock hindrade inte min korta lutealfas mig från att bli gravid förra cykeln, men det slutade i ett sjukt tidigt MF (plussade inte förrän efter jag fått blödningen). Vet inte om det var pga lågt progesteron som slemhinnan stöttes ut trots att ägget hade fäst, eller om det helt enkelt var fel på ägget. Oavsett så skall jag ta letrozol nästa cykel, för att förhoppningsvis få äl innan dag 44.
Oj vilken lång menscykel! Mina varierar mellan cirka 23-26 dagar. Jag provade B-vitamin och bidrottninggele men har inte heller sett nån skillnad än. Det är vanligt med tidiga missfall när man har kort lutealfas eftersom ägget inte hinner ägget ordentligt innan man blöder igenom. Uppdatera mig gärna vad som händer när du använder letrozol. Jag kommer söka hjälp efter sommaren om jag inte blivit preggo när den är slut.
Nirvie skrev 2015-07-04 10:24:17 följande:
Nu är det oliiidligt spännande! Vem ska ta hem denna match? Mensen eller graviditeten? Mensen ligger etta med gårdagen spottings men verkar vackla lite idag. Graviditeten ligger dock stadigt kvar hack i häl med sina 36.8 i temperatur. Ja hur skall detta sluta?...
Spännande!!!!