Inlägg från: Villbligravidnu |Visa alla inlägg
  • Villbligravidnu

Vi med BIM i juli

Symetrical skrev 2015-07-05 11:06:46 följande:

Det lovar jag att göra! Men om du inte har långt mellan mens och äl lär inte letrozol vara rätt för dig. Låter som att du har för låg progesteronnivå. Testat progesterallkräm? Vet att det hjälpt många. Gör det inte det kan det vara läge att få utskrivet progesteron i tablettform.

Kan man köpa det receptfritt? Kan man använda det även om man blivit preggo för att minska missfallsrisken?
  • Villbligravidnu
    Symetrical skrev 2015-07-05 11:06:46 följande:

Det lovar jag att göra! Men om du inte har långt mellan mens och äl lär inte letrozol vara rätt för dig. Låter som att du har för låg progesteronnivå. Testat progesterallkräm? Vet att det hjälpt många. Gör det inte det kan det vara läge att få utskrivet progesteron i tablettform.

Kan man köpa det receptfritt? Kan man använda det även om man blivit preggo för att minska missfallsrisken?
    Elyssa81 skrev 2015-07-05 12:39:56 följande:

Kom hem från stugan nu och då jag mådde illa hela vägen i bilen hem tig jag ett test direkt när jag kom hem.

Grattis!!!!!
  • Villbligravidnu
    Aniroma skrev 2015-07-05 15:08:22 följande:

Tack va snällt! Jag kör både temp och stickor faktiskt. Och idag är jag på bim-5 och tog faktiskt ett test för att jag haft molvärk och att det dragit lite i ljumskarna o så. Samma men Tydligare symptom denna gången. Det här fick jag då! Måste ju vara ett plus även fast både teststreck och kontrollstreck är lite förskjutet till vänster?

Åhhhh grattis!!!
  • Villbligravidnu
    emzerus skrev 2015-07-05 18:00:37 följande:

Jag plussade i onsdag med Clearblue vanliga o även digitala och var då på bim -4 (ÄL+10) och vart ju överlycklig MEN imorse på bimdagen så tog jag det sista digitala testet jag hade (clearblue) och det står Inte gravid!! Va faan!?!

jag har testat flera vanliga clearblue fram tills i fredags o fått successivt starkare plus på dom...och tog ett sådant test nu på em som visade plus. men dock samma styrka på plusset som i fredags.

Någon som vet vad som händer? har jag fått missfall trots att jag inte blöder än?

Fyy vad ledsen o orolig jag är just nu!! :(

efter att ha försökt i 10 månader efter förra missfallet så tyckte jag verkligen att det var vår tur :(

.

Gör ett nytt test och köp ett annat märke. Det är ju större chans att det negativa testet var fel än tvärtom eftersom du gjort så många test. Jag håller tummarna!
  • Villbligravidnu
    KaffeTös skrev 2015-07-06 08:02:00 följande:

Hej! Jag hoppar in här med. BIM på torsdag den 9/7. Tog detta imorse på BIM-3, vad tror ni? 

Ser nu att det syns lite sämre på datorn än telefonen, men hoppas såklart att ni tycks se något streck där ;) Efter ett missfall i vecka nio i januari (skrapning i mitten av februari) och ett tidigt missfall förra månaden hoppas jag att det äntligen är vår tur snart! 

Grattis! Helt klart ett pluss!
  • Villbligravidnu
    Yennie88 skrev 2015-07-06 08:33:40 följande:

Jag har nu fått ont i ländryggen sedan igår, det brukar jag ibland få dag 1 på mensen, men den är några dagar bort(fredag-söndag).

Jag har också ont i ländryggen, såg att det är ett vanligt tidigt gravsymptom, men jag minns inte att jag har haft det i några av mina andra graviditeter så jag blev först skraj... Jag har haft ont i ländryggen och mensvärk i tjejmagen i 9 dagar nu så hoppas
  • Villbligravidnu
    KaffeTös skrev 2015-07-06 17:20:36 följande:

Tror du?! Tack. Hoppas att det är starkare imorgon! :)

Ja det tror jag! Jag har haft svagare än så, det har inte gått att fota ens men är det bara rosa så är det inte ett spökstreck om det inte är något väldigt fel med testet (väldigt ovanligt). Håller tummarna för ett tydligt streck imorgon
  • Villbligravidnu
    Yennie88 skrev 2015-07-06 18:40:28 följande:

Det "jobbiga" är att det är det enda symtomet kvar, ömheten i bröstvårtorna är borta. Inbillar mig eventuellt lite känslor i tjejmagen, men vet inte, det kan vara annat. Har varit konstant trött i flera månader så det kan jag heller inte lita på, kort stubin vid hunger så länge jag kan minnas så inte ens det kan jag ta som ett tecken. Eventuellt att det känns som att det ska komma flytningar men det kommer inga...

Jag vet, så jobbigt med bara ett symptom! Jag har haft mensvärk som enda riktiga symptomet båda mina graviditeter innan. Men nu tycker jag att jag känner det som att det rinner till bröstmjölk ibland och häromdagen läckte det lite!!!!! Hoppas att symptomen kommer tillbaka för dig snart!
  • Villbligravidnu
    mammaA93 skrev 2015-07-06 18:02:09 följande:

Jaha, det blev ett missfall.. Började blöda idag i 3+6 :( jag har alltid blivit gravid så fort en kille tar av sig kallingarna annars så har aldrig ens tänkt att detta kan hända mig?!

Jäkla skit! :(

Mår as så tänker ha Johan Falk-marathon och svulla choklad resten av dagen..

Har jag tur hinner jag få äl innan juli tar slut så jag hänger kvar här!

Nä fy så tråkigt! Tur att det hände nu i alla fall och inte om ett par veckor, nu hann du ju inte spilla så mycket tid på denna graviditeten. Förstår att det är svårt att tänka så, skickar styrkekramar!!!
  • Villbligravidnu
    emzerus skrev 2015-07-06 18:50:27 följande:

Jag tog ett vanligt Clearblue imorse som visade svagt plus och nu på em ett nytt digitalt som visade Inte gravid. Eftersom testen inte blir starkare så tyder det säkert på att missfall är på G :(

Men har inte börjat blöda än... Om dte ändå inte är nån graviditet så vill jag bara att det blöder ut nu så vi kan börja om!!

Men testar du alltid med morgonurin och det blir inte starkare ändå? Du kan nog inte lita på digitaltestet tog i eftermiddags, när det är så tidigt så visar inte alltid testerna på eftermiddag/kväll. Hormonet fördubblas varannan dag (har jag för mig) så det är inte alltid man ser så stor skillnad från en dag till nästa, men varannan dag borde du ju se skillnad på testen om hormonet ökar som det ska. Hoppas att det blir tydligare snart eller att det blöder ut, förstår hur plågsamt det är att gå i ovisshet och inte kunna börja om det ändå är missfall på G. Hoppas inte missfall!
Svar på tråden Vi med BIM i juli