• 9camilla9

Vi med BIM i juli

Äter inga mediciner. Har bara andvänt rfsu äl test.

Villbligravidnu skrev 2015-07-04 00:46:40 följande:

Ja precis, det har varit mitt enda symptom båda mina graviditeter.Har du provat ÄL-test av ett annat märke? Kan ju vara fel på just den batchen? Jag använde en gång ÄL-test som gravtest för att jag inte hade gravtest hemma. Då var det 11 dagar efter ÄL och det är 11 dagar och då visade det supersvagt, ungefär lika svagt som på gravtestet dagen efter. Vad jag menar är att både ÄL-test och grav-test från testlagret har visat lika tydligt utslag. Du äter inga mediciner eller så?

• 9camilla9

Har en liten fråga hur länge lever spermierna? Hade ägglossning igår kväll /natt o hade sex för 3 dagae sedan kan de ta sig ändå?:)

• 9camilla9

Hej om ni tittar tillbaka så ser ni att jsg har skrivit om att jag fick positiva äl test i 14 dagar med rfsu äl test o nån gav mig förslaget att testa med annat test så köpte testlagrets äl test . Detta är väl också positivt ? Dom gröna är rfsu och den rosa är testlagrets

• 9camilla9

Hur testar man för pco? Vad är det för något?:)

quote=75512177][quote-nick]Angdev skrev 2015-07-10 15:18:06 följande:[/quote-nick]Har du testats för pco? Vissa som har det testar positivt hela tiden.[/quote]

• 9camilla9

Tack för bra svar:) ska till gyn nästa vecka faktisk ska be dom kolla då <3

Novembersmile skrev 2015-07-10 16:04:28 följande:

Jag har PCO och får alltid positiva äl test. Fast jag har aldrig någon egen ägglossning. PCO är en hormonrubbning som ca var 5:e svensk kvinna har. Det bildas massor av äggblåsor i äggstockarna, men inget ägg släpper. Vi fick äta pergotime med första barnet. (Ägglossningsstimulerande) och fick ägglossning på andra kuren. Så ring Gyn och be om att få komma och göra ett vaginalt ultraljud för att se om du har PCO. Vi var tvungna att försöka aktivt 1 år innan vi fick pergotime utskrivet. Men jag har vetat om att jag har det sen jag var 20 år, då jag aldrig fick nån mens efter pillerstopp. Lycka till! :)

Svar på tråden Vi med BIM i juli