Inlägg från: Villbligravidnu |Visa alla inlägg
  • Villbligravidnu

Vi med BIM i juli

Migas skrev 2015-07-07 20:33:47 följande:

Spännande då Det låter ju inget vidare isf, men är det inte ganska vanligt med småblödningar tidigt i graviditeten? Jag menar att så länge som symptomen är kvar (såvida du inte har liknande symptom vid mens också) och blödningen inte ändrar karaktär så borde det väl vara en skaplig chans för ett plus. Hoppas att du får ett plus imorgon och att mensen inte kommer 

Jo det är väl ganska vanligt med småblödningar under grav. När jag var gravid med min son blödde jag rosarött blod nästan varje dag mellan vecka 6-13. Det var aldrig så mycket att jag blödde genom trosorna, det blev bara fläckar i trosorna. När jag var gravid sist så blev det ma i vecka 9, i den graviditeten blödde jag ingenting och hade jag spottings alls. Det som får mig att tro att det är spottings på G nu är att det är BIM imorgon, men nu har det inte kommit någon mer färgad flytning idag och när jag känner efter får jag bara vita trådaktiga flytningar på mitt finger, inget annat. Så nu fick jag upp hoppet lite Eftersom det är ÄL+10 imorgon och jag bara har ett gravtest hemma så kommer jag inte testa imorgon, jag kommer testa i övermorgon. Hoppas att mensen inte kommer!!!!
  • Villbligravidnu

Skit också! Imorse när jag vaknade hade jag först en liten lägre temp. Inte mens-låg och eftersom jag är så täppt i näsan på mornarna så är det svårt att mäta. Jag gick på toaletten och det var fortfarande inga spottings, men sen gick jag på toa igen några timmar senare och då var det massor av spottings. Nu känns det oundvikligt, mensen är på G.

• Villbligravidnu

Det har kommit pyttelite till bruna flytningar men fortfarande ingen mens....... Spännande och asjobbigt att inte veta!!! Vet inte om jag vågar testa imorgon... Kanske ska vänta och se om det kommer nåt under dagen imorgon innan jag testar haha!!

• Villbligravidnu
    sommarblomma1 skrev 2015-07-08 20:44:50 följande:

Om äl var två dagar senare så kommer även mensen att vara det då lutealfasen är konstant. Så hoppas att testet igår bara var för att det var för tidigt och att du får ditt + på fredag

Min lutealfas är långt ifrån konstant. Jag tempar och ser tydligt när jag har ÄL och min lutealfas varierar mellan 8-10 dagar oftast. Vissa cykler har den även varit 7 och 11 dagar men det är sällan.
  • Villbligravidnu

Någon som tempar som vet hur tempen är om man har blivit gravid? Jag skulle vilja veta hur tempen beter sig mellan ÄL och BIM, blir den ännu högre än vad man normalt har under lutealfasen eller kan den vara som vanligt? Jag har läst att tempen ofta fortsätter öka om man blivit gravid, men gör den alltid det innan BIM? Jag har även läst att tempen kan dippa när ägget fäster, men även att tempen kan öka ännu mer när ägget fäster. Jag kan inte påstå att min temp ser lovande ut, men den ligger i alla fall inom mitt lutealfasområde. Skulle vara intressant om någon vill dela sin tempkurva vid graviditet

• Villbligravidnu
    sommarblomma1 skrev 2015-07-08 21:11:29 följande:

Ok finns säkert undantag med men för de allra flesta är den det :)

Ja, det stämmer säkert. Jag misstänker att jag har låg protestergeon.
  • Villbligravidnu
    pannkakan87 skrev 2015-07-08 21:49:41 följande:

Jag tempar. Har samma temp som mellan äl och bim. Fluktuerar pyttelite men inte mycket. Skillnaden är ju att tempen sjunker vid bim om du inte är gravid och håller sig hög om du är gravid. :) Du får se vad den ligger på imorrn.

Jag håller verkligen tummarna för dig!! 

Ja, imorgon blir upp till bevis. Tempen har sjunkit men ligger liksom nästan på linjen nu, men vet inte riktigt om jag kan lita på den pga min täppta näsa. Men är den lägre ändå imorgonbitti så är det kört. Är den högre eller samma så kommer jag bli förvirrad haha! Ingen mens än, bara en pyttespotting. I ärlighetens namn tror jag på mens imon, men jag hoppas in i det sista
  • Villbligravidnu
    Migas skrev 2015-07-08 23:05:22 följande:

Jo, men då tycker jag inte att du ska ge upp hoppet förrän det är helt kört så att säga. Det låter som om att det kan vara vilket som för din del, inte roligt med spottings när du inte hade det sist, men jag hoppas att det går bra imorgon.  

Lycka till med testen och att det inte kommer någon mens idag

Hoppas!!
  • Villbligravidnu
    Migas skrev 2015-07-08 22:47:02 följande:

Testar att ladda upp bilderna från imorse. Ska bli intressant och se om bara jag ser något eller om det verkligen kan vara något där. 

Förresten så satt jag och frös med tjocktröja på inne imorse och det var typ 22 grader inne, så kan det vara ett tecken på graviditet?

Oj oj oj! Det ser ut som ett streck där!! Är dte gravtest? Jag tror jämt att rosa är ÄL-test för så är det hos testlagret om det är ett gravtest så verkar absolut vara ett pluss!!!
  • Villbligravidnu

Här blir det tyvärr mens när som helst. Tempen har dippat och spottings har tilltagit. Jag hoppar ur denna tråden nu och går över till augustitråden, nästa BIM är nämligen 3:e augusti. Grattis alla som redan har plussat, hoppas fler plussar och att vi är lika många som plussar i augusti

• Villbligravidnu
    Liam05 skrev 2015-07-30 15:15:00 följande:

BIM-3

Ingen värk men blöder klart rött blod, missfall på g?

Hur går det för dig?
  • Villbligravidnu
    Liam05 skrev 2015-08-01 17:39:15 följande:

Ja det ger utslag även om det är utomkveds,jag blödde ju som sagt va o tänkte bara åka in o kolla om det var missfall på g eller om det såg bra ut, slutade med att jag blev inlagd direkt o opererades morgonen därpå.

Såg nu fy så tråkigt! Stackarn! Hoppas du återhämtar dig fort!
Svar på tråden Vi med BIM i juli