Avsaknad av spermier
En update!
Av nio ägg, gick åtta att befrukta. Just nu är sju befruktade, känns jätte bra såklart! :) nu ska de bara fortsätta dela sig.
Tänk att det va första gången spermier å ägg möttes?! Dom tyckte om varann.. Tänk att de där cellerna är början på liv?? Så mycket häftiga tankar! Allt känns plötsligt så stort.
Off topic: Kunde helt plötsligt bajsa också, var halvskönt men smärtan är borta nu.
Jag har inte hört något från sjukhuset än. De ska ringa mig eller min man idag om upptiningen inte lyckas eftersom då måste de avboka min tid för återföring imorgon. De sa att om vi var jättenyfikna på hur hur många ägg som var mogna och/eller om upptiningen gick bra kunde vi ringa idag efter kl 11, men annars så får vi reda på det imorgon. Vi har bestämt oss för att inte ringa utan vänta tills imorgon, så nu hoppas jag att telefonen är tyst hela dagen!
Jag är fortfarande ganska öm i magen, smärtan kommer och går lite. Hur känns det för dig? Förresten så sa min barnmorska att om jag hade ont så var det alvedon som gällde, inte Ipren, voltaren eller något annat antiinflammatoriskt.