askyfullofstars skrev 2018-02-27 16:13:38 följande:
Ingen fara att du frågar. Jag sökte via hemsidan, hade tidigare erfarenhet av myndighet då jag jobbat på AF också. Är du intresserad av att byta jobb? Jag förstår dig. Under vår utredningen jobbade jag på en skola, mådde skit. Du har dessutom yngre barn.
Hur länge har ni försökt? Är du över eller under 30?
Jag har känt mig fruktansvärt ensam i resan. Känns som att man är den enda i hela världen som går genom detta. Såklart det ska vi vår tur snart!! Jag tänker att det finns bra alternativ i dagsläget, tänk att få detta besked när inte möjligheten till donation ens fanns... Eller IVF t.ex. Så glad att detta forum finns. Hur många barn vill ni ha?
Nu är mitt recept från Vitanova på väg, till hormonstimulans och spruta. Så skönt att det närmar sig!
Är det ett roligt jobb tycker du? Jag har känt att det blivit för mycket med jobbet tyvärr. Det är tufft och mår man då inte bra så funkar det inte alls.. Så visst har man haft tanke på att söka sig bortom yrket för att må bra igen, eller bättre. Du förstår nog vad jag menar!
Vi hade inte varit tillsammans särskilt länge när vi började försöka. Sedan 2015 ungefär. Sen fick vi beskedet i september 2017. Jag är 28 i år och sambon 30. Hur ser det ut för er?
Det är verkligen så! Det är en känsla av ensamhet som inte alls går att beskriva för någon annan. En känsla som man aldrig känt innan. Fruktansvärt! Men som du säger, det gäller att hitta der positiva i den här situationen genom att vara så tacksam att hjälp numera finns att få! Och på tal om forumet, här finns mycket att hämta!
Åh vad kul! Äntligen!! Längtar också tills vi är där! Provpapperna är på väg hem så det är på gång iaf! Kram