mooonwalker skrev 2017-09-03 20:48:43 följande:
Hej!
Tog en liten paus från familjeliv ett tag för att försöka tänka på annat. Lycka till nästa vecka, håller tummarna för er! Vi skulle ha blivit uppringda den här veckan för att få reda på vilken dag jag ska börja spraya inför långa protokollet för äggutplock, men de hörde aldrig av sig. När jag ringde i fredags så var telefonkön full och de bad mig återkomma nästkommande vardag.
Nej precis, min man är halvsvensk, så han ser ganska "utländsk" ut. När vi har varit i Spanien har han fått frågan flera gånger om han är spanjor (han har i och för sig fått samma fråga när vi har varit i Grekland och Turkiet också, haha), men jag tänker att Spanien kan vara ett bra land. Dock verkar det jobbigt att åka ändå till Spanien när man har ägglossning, det verkar smidigare med Danmark... Vet du om det skiljer sig mycket åt i pris?Låter precis som min mans prover. Jag och min man bor ju också i Stockholm, så jag antar att vi går till samma läkare eftersom det bara finns en enda läkare på Huddinge som gör Micro-tese. Har du hunnit träffa honom? Jag har fått ett bra intryck av honom än så länge. Vilken tur för er att ni får göra en Micro-tese på en gång, min man fick göra en öppen testikelbiopsi först, vilket har gjort att vi fått vänta typ ett år extra. Huddinge började göra Micro-tese i början av det här året och de har inte samordnat äggutplock och Micro-tese tidigare. Jag tror att jag och min man är några av de första som får göra det. Du får gärna ställa frågor efter vi har gjort vårt ingrepp om det är något du undrar över =)
Tack! På tisdag är det dags för TESA/PESA nr 2. Återkommer såklart här med resultatet.
I Spanien kostade en IUI ca 14k, iallafall på den kliniken jag kollade upp som låg i Alicante. I Danmark kan du få en insemination för halva priset... De kvinnor jag följt har betalat allt mellan 5-8000 kr för deras inseminationer. Dyrt kommer det bli i vilket fall som men ska man lägga så mycket pengar på en insemination hade jag hellre sparat till en IVF-behandling. Min psykolog sade att många åker till Spanien just för att finna mer av det utseendet i donatorerna. Min man är inte svensk heller så vi kan inte välja en dansk donator t ex. De vi kikat på har serbiskt/grekiskt ursprung (Cryos).