GoC skrev 2015-09-01 11:07:31 följande:
Vi känner också självklart att vi skulle vilja göra undersökningen oavsett... men 52.000kr.... Har hört att man kan göra bruttolöneavdrag hos vissa arbetsgivare. Kan ju vara värt att kolla upp den möjligheten. Å andra sidan kan jag känna att är det det vi vill veta om det finns eller inte så kan det ju räcka med de 20.000 kr... men vi får se vad läkarna säger idag... de ska ringa på em och jag hoppas att de kollat våra journaler så att vi kan komma någonstans. Jag är så glad att jag har er här i tråden att bolla med! Skulle bli galen annars! Hru mår ni i övrigt? Det här gör mig så ledsen att jag inte sover om nätterna.... minns inte när jag sov en hel natt senast... Jag somnar på kvällen men vaknar oftast mellan 1:30-2:00 och är sedan vaken till runt 5-tiden... och det gör jag att jag mår ännu sämre.
Vi inväntar just nu svar från min sambos jobb ang bruttolöneavdrag. Hoppas vi får det för det kommer ju göra stor skillnad ekonomiskt.
Vad sa de när ni pratade i telefon? Till mig sa de att de kommer plocka mina ägg samtidigt som ev Mikro-Tese pga att de ökar chanserna. Men man måste väl få välja själv då man betalar för vården?
Jobbigt att du sover så dåligt. Sömnen är ju verkligen något avgörande. Jag har själv inga problem med sömnen och det är jag så himla glad för, jag skulle nog rasa ihop vissa dagar om jag inte fick sova.
För mig går måendet mycket upp och ner. Just nu när vi bara går och väntar och det är så långt kvar till besöket så känns allt så abstrakt. Så just nu känns det inte så jättejobbigt för jag kan inte riktigt greppa situationen. Men vissa dagar kommer det över mig och då blir det jobbigt.
Känner också på jobbet att jag ibland har svårt att koncentrera mig och fokusera. Men jobbet är en av mina stora räddningar, älskar mitt jobb!
Sen har jag våra underbara djur och då framförallt hundarna, som gör att det känns lättare. Har i och för sig dåligt samvete att jag inte orkar träna med dem nånting just nu pga det här som vi går igenom, men jag tror de förstår...
Vi är också mitt uppe i att ev köpa loss en gård från en bonde så vi planerar mycket inför det. Jag kan säga att jag är evigt tacksam mot livet att jag har detta roliga att fokusera på mitt i allt, jag hade inte fixat att bara gå och tänka på det jobbiga..
Jobbar du eller är du sjukskriven? Har ni någon samtalskontakt som ni gå hos?