mooonwalker skrev 2017-03-31 10:33:11 följande:
Jag kan verkligen inte förstå att allt ska ta så lång tid. Jag har frågat efter avbokade tider, men de har hittills sagt att det inte finns några. Det enda jag hade tur med är tiden när jag spolade mina äggledare. Då fick jag en tid precis innan de stängde för sommaren, annars hade jag väl fått vänta 2 månader till. Vilket landsting tillhör du?
Jo visst har jag också tänkt så, men som du också skriver, jag älskar min man så himla mycket. Vi gifte oss förra året. Det är en tjejkompis till mig som vet om våra problem eftersom vi började försöka samtidigt. Hon har en son som fyller ett år i maj. Hon är verkligen snäll och stöttande, men hon blev ju gravid bara några månader efter de började försöka. Så det är klart jag är avundsjuk och det känns tungt att träffa henne och hennes bebis. Annars är det få i vår omgivning som vet något. Min man har berättat för sin mamma och sin bästa kompis. Vet några i din omgivning om era problem?
Jag låter nog väldigt utseendefixerad nu, men jag är rädd att eftersom min man är halvsvensk kommer de välja någon donator från samma land. Då är jag rädd för att barnet kommer få tex stor näsa eller vara hårig (usch vad hemsk jag låter, men det är så jag känner). Min man har sagt att han har samma rädsla. Han har sagt att han vill hellre att de väljer en mörkhårig svensk donator. Jag förstår om folk tycker att jag låter bortskämd och borde vara nöjd med det vi får, men jag kan ju inte rå för hur jag känner. Det är nog därför vi lutar mer mot Danmark om vi måste använda oss av en donator. Där vekar det som om vi kan få vara med och välja eller komma med önskemål.
Jag tillhör Västra Götaland, så vi gör vår utredning på Sahlgrenska. Är väldigt nöjda hittills, fått mycket fint bemötande. De är positiva och verkar stöttande. Tillhör ni Stockholm?
Gifte ni er under utredningen? Vi ska gifta oss nästa år. Skulle ha vår förlovningsfest snart men kände inte för det då jag inte mår bra just nu och inte orkar fejka.
Känner mig avundsjuk på alla jag med så förstår din känsla helt. Bådas familjer vet om. Tyvärr är min familj ej stöttande i valet av donation och det känns som de tycker jag ska hitta ngn annan man. Hans familj stöttar dock trots att det blir dem som inte får biologiskt barn på deras sida. Har du inte berättat för din familj?
Du. Jag förstår din känsla HELT! Jag vill inte heller att de väljer ngn från hans land. Hellre ngn från Europa isf. Min kille vill med åka till Danmark av den anledningen, att man får se bilder på barnet som liten. Vi kommer med andra ord möjligtvis inte ens stå i kö här för att ta emot uran endast för att söka pengar från försäkringskassan sen. På så sätt är det skönt att veta. Att vi inte kommer behöva stå i kön så länge utan när vi väl är färdiga kan vi börja med försöken. En privat fråga - hur gör ni med ekonomin sen om ni ska finansiera själva? Tar ni lån eller kommer ni spara allt?