mooonwalker skrev 2018-05-02 16:51:33 följande:
Hej!
Jag vet inte hur mycket du har läst i tråden, men jag har varit aktiv tidigare. Min man har noll spermier i utlösningen, men vid en öppen testikelbiopsi hittade man några få orörliga spermier som dock ej kunde frysas. Efter massa fel från sjukhusets sida fick vi tillslut göra en micro-tese där vi hade turen att hitta flera levande spermier. Samtidigt som micro-tesen fick jag göra äggutplock där jag blev överstimulerade och man plockade ut över 30 ägg. Ett embryo återfördes, men fäste inte. Tyvärr klarade sig bara ett embryo till frysen. Detta fick jag tillbaka nyligen, så jag har testdag 10/5, två dagar före dig.
Jag förstår att du har gjort en insemination. Har du fått några gravid-symtom än? Jag håller tummarna för att det fungerar!
Vilken lycka för er att ni fann spermier ändå. Vi har fått veta att det är noll chans för oss tyvärr. Min sambo har även blivit kollad innan vi träffades och det finns inga. Så vi går vidare med donation.
Gravidsymtom vet jag inte, kan ju lika gärna vara symtom som man får innan mens. Får för mig ibland att jag känner nåt men av tidigare erfarenhet då det visat sig att jag haft fel så vågar jag inte hoppas.
Den senaste inseminationen så gick det så himla snabbt så jag kände det nästan som att hon nog missade själva delen med att föra in spermierna, men hon försäkrade mig om att hon gjort det, haha. Gången innan tog det sån himla tid för läkaren jag hade då att genomföra det. Vet inte om jag var mer spänd då och det kanske hade med det att göra.
Håller tummarna för att det lyckas för oss båda nu. Hur länge har ni försökt?