askyfullofstars skrev 2018-05-08 19:16:28 följande:
Mådde du allmänt dåligt pga barnlösheten menar du? Herregud att du orkade allt det. Jag är ny på jobbet och bara det är tufft. På något sätt känns det lättare att veta att man inte kommer göra behandlingar i sommar för då kan jag fokusera fullt ut på jobbet men å andra sidan så växer längtan.
Jag är inte säker på om jag ska göra insemination med tanke på att det var planen inför sommaren (innan bröllopet). Vågade inte göra IVF då mitt AMH ligger högt och kan precis som du med stor sannolikhet bli överstimulerad. Ville inte riskera bli inlagd i samband med bröllopet. Hör gärna din åsikt kring det. Är det bättre att köra på IVF direkt? Har varit sååå kluven kring metod flera ggr. Det som talar för är stt jag gärna önskar få blastisar man kan använda till syskon. Vill ju gärna ha minst två barn iaf... Spelar det ngn roll om spermierna är frysta till ivf, ger de sämre resultat eller är det betydelselöst?
Nej, jag mådde fysiskt dåligt av behandlingen. Av alla hormoner antar jag. Sen känner jag att jag mår sämre och sämre allmänt pga barnlösheten, men det känns som om det mer drabbar mig psykiskt.
Gud vad svårt att veta hur du ska göra! Förhoppningsvis blir du inte överstimulerad om du gör IVF, men man vet ju aldrig... Hur lång tid innan bröllopet kommer du i så fall göra inseminationen eller IVF? Finansierar ni allt själva eller får ni något genom landstinget? Jag tänker att om ni betalar allt själva vill ni kanske göra det som är störst chans att resultera i en graviditet även om det gör så att du mår dåligt. Om ni får det av landstinget är det kanske mer värt att göra något som inte har lika stor chans men där du ändå mår relativt bra. Förstår du hur jag tänker? Sen tänker jag också att det spelar roll exakt hur lång tid innan bröllopet behandlingen är. Om du kommer göra äggutplock+ ET en månad innan kanske det kommer kännas bra, men om det bara är tex två veckor finns ju risken att du kommer fortfarande må väldigt dåligt på bröllopet (oavsett om du lyckas bli gravid eller inte). Min mage svullnade upp väldigt mycket pga överstimuleringen och det kanske inte skulle vara så kul om det hände dig eftersom du vill vara fin inför bröllopet... Jättesvårt att veta hur du ska göra!
En sak som jag har funderat mycket på är att fråga läkarna nästa gång att sätta in två embryon (om vi skulle lyckas få flera embryon). Stockholms läns landsting har regler för vilka som får tillbaka fler än ett embryo och några av de som tillåts fler än ett embryo är par där mannen har azoospermi. Min dröm är att få tvillingar!
Jag tror att frysta spermier som klarar upptining är lika bra som färska spermier, men sen klarar tyvärr inte alla spermier upptiningen.
Nervernautanpå skrev 2018-05-09 17:14:53 följande:
Och där kom mensen även för mig. Tre dagar för tidigt till och med. Blir så jäkla ledsen att det aldrig går vägen. För vissa tar det på första försöket och för mig tar det inte ens på femte försöket. Jag kommer aldrig ge upp, det går inte. Men det är så sjukt tungt.....
Stackare! Jag vet precis hur det känns! När kan nu göra nästa försök? Nästa månad eller måste du vänta en cykel?