Ontopic skrev 2018-05-30 19:34:42 följande:
Det känns ju ändå viktigt att man blir väl bemött och omhändertagen. Sitsen är ju ganska speciell och utsatt liksom..
Jag ska på ultraljud den 5/6 för att kolla av läget och börjar med äl-stickor dagen innan det. Känns dock som om det är många faktorer som ska klaffa för att det ens ska bli ett försök. Antal ägg och inte få positivt test på helgen för då gör dom inte inseminationer tex. Känns stressande.. Ja min sambo fick göra en TESE men utan lycka. Han saknar någon cell som behövs för att spermier ska bildas. Så det är tomt. Hur var det för er?
Läser också att du fick köra en omgång innan sommaren! Så härligt!!
Ja, det där med ägglossning en speciell dag är ju sjukt stressande. Vi höll på med det i början av året och då fick jag aldrig ägglossning när jag skulle (min kropp kände säkert på sig att jag var stressad), sen åkte vi på semester och blev efter det satta i karantän (pga risken för zika-virus). Men när vi nu senast gjorde ett FET fick jag ägglossning en lördag vilket gjorde att vi kunde göra återföringen på en fredag (mitt embryo var odlat i fem dagar, då sätts det tillbaka fem dagar efter ägglossning). Fast det försöket misslyckades ju.
Jag och min man är några av de få som hade turen att hitta spermier vid Micro-tese, så det är hans spermier vi använder. Men nu ligger de spermier vi har kvar alla frysta i samma ampull, så det här är troligtvis sista chansen vi får av landstinget. Så jag hoppas att vi kan få ut massa, massa ägg så att det kan bli flera embryon.
Jag pratade precis med kliniken och jag tror att jag tar tillbaka det där med att vi är rätt så nöjda. Nu sa de att de har fått nya direktiv idag och inte får starta upp fler behandlingar innan sommaren. Hon var inte säker på om vi redan var inräknade i de som får göra ett försök innan sommaren, så hon ska återkomma under dagen. Men jag förstår inte hur de kan ringa en dag och säga "nu kör vi" och sen nästa dag ta tillbaka allt?! De måste ju förstå att vi som sitter i den här situationen redan mår psykiskt dåligt...? Nu hoppas jag bara att hon ringer tillbaka med goda nyheter.
Är det Linköping ni går till? Har de sommar-stängt?