Anonym (IVF) skrev 2018-06-11 19:05:19 följande:
Jag tycker inte ni ska oroa er i onödan, det går ju aldrig att garantera att några spermier kommer att överleva en frysning och upptining, framförallt inte om det är sämre kvalité på spermierna, eller att det är väldigt få. Det vet man ju egentligen inte förrän det är skarpt läge. Vet du hur mycket spermier ni har i frysen ca? Kommer alla spermier tinas upp och om inte alla kommer till användning, kan de frysas ner igen? Jag hoppas att ni slipper göra allt i onödan och att det resulterar i minst ett återförande av embryo.
Nej, jag vet, jag borde inte oroa mig. Det var ju samma sak när de tinade upp vårt embryo. Men jag vill ändå vara mentalt förberedd nu när oddsen inte är lika bra.
De har samlat alla spermier i en ampull och när de tinas upp går de inte att frysa igen har de sagt. Barnmorskan sa att labbet inte har skrivit hur många det är, men hon sa att vi pratar nog om några stycken och inte flera tusen.
Kallamakka skrev 2018-06-11 20:47:57 följande:
Okej då förstår jag, då är det bara till att hålla tummarna för överlevande! (mycket hålla tummar och hoppas i de här processerna).. Håller i alla fall mina!
Ja du har rätt, dom hittade spermier hos min sambo. De har fryst ner fyra ampuller och vi är nu igång med vår första IVF. Är inne på sprutdag sex nu, korta protokollet.
Upplever alla möjliga känslor i den här processen, när sprutan ska tas är jag bitter. För jag gillar inte sprutorna.
I ena stunden är jag tacksam för att vi har en möjlighet till att få barn, samtidigt som jag är hoppfull så är jag logisk och tänker att "nä, de här kommer ta tid! Och inte fungera på första IVF försöket!".. Ja, en jäkla cirkus..
Jag är på dag 8 på korta protokollet. Har du äggplock på måndag nästa vecka? Jag kommer med största sannolikhet göra äggplocket på fredag. Hur känns din kropp? Jag börjar bli om i magen nu, men jag mår tusen gånger bättre nu än förra gången när jag gjorde långa metoden. Jag frågade läkaren idag hur många ägg hon trodde de kunde få ut och hon sa att idag fanns det ca 14 äggblåsor som var lagom stora. När ska du göra ultraljud?
Ontopic skrev 2018-06-11 19:09:50 följande:
Vi får se.. Jag vet inte alls men jag känner mig inte hoppfull.. Jag kanske är negativ. Det är lättare så känns det som..
Men alltså varför har dom inte sagt det innan? Förstår dig verkligen! Det hade ju gett dig tid att förbereda dig. Att få den infon kastad i ansiktet är ju fruktansvärd. Det är ju stor skillnad på det du trodde och det dom säger nu..
Jag är precis likadan, jag vågar inte hoppas på för mycket. Men sen blir jag orolig för att min kropp ska känna att jag är negativ eller stressad och så kommer allt misslyckas bara för det. Det kanske låter dumt, men det är ju så svårt att sluta tänka på allt!