• frijdah

Vi med BIM i augusti

Äl 5/8, oskyddat sex den 4/8 och BIM den 19/8. Har spännande symptom och har haft det i några dagar nu :). Brösten ömmar och är svullna särskilt vid armhålorna och dom är liksom i vägen, illamående i tid ochans otid haha, en trötthet som heter duga, kissnödig och har behövt gå upp 2 ggr varje natt nu i 3 dagar vilket jag aldrig behöver göra annars och min livmoder stramar lite hela tiden. Så spännande :) sambon och jag har försökt sedan i Maj. Hoppas att vi får ett plus denna månaden, vill att dagarna ska gå snabbt nu fram till BIM.

• frijdah
    misslina skrev 2015-08-14 13:26:16 följande:

Då har vi bim ungefär samtidigt, jag har den 20:)

Dock känner jag inte så mycket.... Stramar lite grann i magen men det kan vara imbillning också ;).

När har du tänkt testa? Kommer du hålla dig till den 20:e?

Tänkte testa på tisdag :) men vet inte om jag kommer kunna hålla mig haha. Köpte 2 pack av dom clear blue med veckoindikator så kanske testar på söndag och visar det inget då så får jag hålla mig till onsdag :). När ska du testa?
  • frijdah
    Flerattälska skrev 2015-08-14 13:23:55 följande:

Låter onekligen spännande :) Förstår att dagarna sniglar sig fram

Det gör dom verkligen haha, men den som väntar på något gott :P
  • frijdah
    misslina skrev 2015-08-14 13:34:04 följande:

Jag hade tänkt vänta till torsdag men tiden verkligen sneglar sig fram. Så känner jag mig rätt så blir det måndag haha.

Men jag ska försöka vänta 6 dagar till:)

Håller tummarna för oss

Håller tummarna :) ja dagarna går så sakta nu haha.. Berätta hur det gick när du tagit testet :)
  • frijdah
    Pluttan skrev 2015-08-14 13:50:48 följande:

Spännande frijdah! Håller tummarna:)

Tack :)
  • frijdah
    misslina skrev 2015-08-14 14:09:05 följande:

Absolut! Detsamma :)

Kommer med uppdatering så fort jag testat :)
  • frijdah
    Solstrålen1988 skrev 2015-08-14 14:43:37 följande:

Det kliar i fingrarna så för att testa. Skulle vilja nu men känns lite onödigt :-P funderar antingen imorgon eller mannens födelsedag på söndag :-P

Samma här, fick precis hem testerna haha.. Det hade ju varit en väldigt bra födelsedagspresent till honom :) håller tummarna för ett plus hos dig :)
  • frijdah
    Solstrålen1988 skrev 2015-08-14 15:31:34 följande:

Visst hade det. Men det är ju långt till söndag när det finns 2 tester hemma :-P

Visst är det, det är precis som dagarna har 48 timmar istället för 24 haha.. Det är bara att försöka få dagarna att gå :)
  • frijdah
    Solstrålen1988 skrev 2015-08-14 15:52:57 följande:

Jag kunde inte hålla mig till på fredag. Va sugen på att ta ett glas vin ikväll, men får nog ändra på den tanken

STORT grattis :)
  • frijdah
    Anonym (Blomman) skrev 2015-08-15 06:55:22 följande:

Kunde ändå inte hålla händerna i styr till imorgon (BIM) och se vad jag fick! )

Så nu vet jag i alla fall att "teori" om att positiv äl-test innan BIM kan även betyda graviditet, stämde i alla fall på mig! :D (fick ett jättepositivt test den 13/8)

Preliminärt BF-datum är den 21 april så jag ska leta upp ett "April bebis-2016" tråd och ansluta mig där.

Är överlycklig nu och kan knappt förstå att det är sant!! 

Vilket tydligt och fint + :) stort grattis!!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti