• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Tiger grr
    Jenka81 skrev 2015-07-19 15:31:27 följande:
    Ursäkta att jag kapar kommentaren ;) måste bara säga att det blir fjärde här också. :) Har flicka 12, pojke 9 och flicka 2. Bor i södra Stockholm.
    Aa :D
    Vi bor också i södra Sthlm och verkar vara lika gamla? 81:a? :)
  • Jenka81
    Tiger grr skrev 2015-07-19 22:03:11 följande:
    Aa :D
    Vi bor också i södra Sthlm och verkar vara lika gamla? 81:a? :)
    Yes 81:a :) Kul!! :) :)

Vi kör också "blir det så blir det" än så länge. Vet att maken inte vill bli inblandad i äl och bim osv. Själv kan jag ju inte låta bli att hålla på och analysera symptom på både äl bim och graviditet men tur att ni finns här då och lyssnar ;)

Mens slut idag så nu ska jag njuta av semestern någon vecka här innan jag börjar leta äl-tecken haha :)
  • Interiorista
    Millemupp skrev 2015-07-19 21:51:30 följande:
    När har du testat? Samma tid varje dag? Rekommenderas att testa nån gång mellan 10-20 på dagen men vissa verkar få bäst resultat på morgonen. Och ibland missar man stegringen ändå! Hade exakt likadant som du förra månaden, och ska därför försöka testa 2 gånger/dag denna gång.
    Ja, jag har testat efter tio varje morgon, och två dagar har jag även testat på kvällen innan åtta. Om det är så att jag bara missat stegringen så gör det inget, vi har sex så ofta ändå. Men jag har så oregelbunden mens, så troligtvis så har jag inte haft ägglossning ännu.
  • Kolan91

Hej på er!
    Jag har följt er lite avsides. Ni verkar vara ett gäng sköna bönor och då mensen kom i torsdag tänkte jag att jag hoppar in här. Detta blir försök nr 5, första barnet. Jag gifter mig i slutet på augusti så det vore underbart att få vårt plus denna gång!

Jag har en cykel på allt mellan 28-32 dagar men räknar på 31 som jag haft de två senaste gångerna. ÄL: 2/8. BIM: 16/8.

Det vore trevligt att finnas med på listan, kan någon vänlig själ lägga till mig?
    (Är fortfarande ny här vad gäller att kommentera och starta trådar)

Sov gott!

/Kolan

• Anonym (Snel)
    Kolan91 skrev 2015-07-19 23:14:49 följande:

Hej på er!
    Jag har följt er lite avsides. Ni verkar vara ett gäng sköna bönor och då mensen kom i torsdag tänkte jag att jag hoppar in här. Detta blir försök nr 5, första barnet. Jag gifter mig i slutet på augusti så det vore underbart att få vårt plus denna gång!

Jag har en cykel på allt mellan 28-32 dagar men räknar på 31 som jag haft de två senaste gångerna. ÄL: 2/8. BIM: 16/8.

Det vore trevligt att finnas med på listan, kan någon vänlig själ lägga till mig?
    (Är fortfarande ny här vad gäller att kommentera och starta trådar)

Sov gott!

/Kolan

Hej Kolan! Roligt med bröllop! Jag gifter mig också snart. Närmare bestämt på fredag och det är även datumet för beräknad ÄL. Jag och sambon har kört efter tankesättet "händer det så händer det" de senaste 6 mån men nu vill han äntligen testa mer aktivt. Jag har därför köpt ÄL stickor som jag testar med denna cykel.

Använder ni det också?

/Snel
  • Millemupp
    Interiorista skrev 2015-07-19 22:46:51 följande:

Ja, jag har testat efter tio varje morgon, och två dagar har jag även testat på kvällen innan åtta. Om det är så att jag bara missat stegringen så gör det inget, vi har sex så ofta ändå. Men jag har så oregelbunden mens, så troligtvis så har jag inte haft ägglossning ännu.

Det är ju bra att ni kör på ändå så att ni har ert på det torra så att säga. :) Berätta gärna om du får utslag på testerna senare.

För min del så hade jag ÄL-flytningar samtidigt och när jag väl fick mensen bekräftade appen att jag haft äl den tiden jag misstänkte - trots att äl-stickorna var neg.
  • Kolan91
    Anonym (Snel) skrev 2015-07-19 23:20:33 följande:
    Hej Kolan! Roligt med bröllop! Jag gifter mig också snart. Närmare bestämt på fredag och det är även datumet för beräknad ÄL. Jag och sambon har kört efter tankesättet "händer det så händer det" de senaste 6 mån men nu vill han äntligen testa mer aktivt. Jag har därför köpt ÄL stickor som jag testar med denna cykel.

Använder ni det också?

/Snel

Hej!
    Vad härligt med giftermål! Grattis! Glad
    Hur gammal är du och din blivande man?
    Vi körde faktiskt med det denna månad utan resultat :(
    Jag kände ÄL tydligt samt fick utslag på stickan, vi sexade på som bara den men icke sa nicke! Börjar bli frustrerad nu. Min blivande man har en enorm barnlängtan, det märks.. han gullar med vartenda barn han ser, mitt hjärtasmälter samtidigt som jag blir så ledsen över att det inte vill ta sig! Min blivande svärmor skulle också bli den lyckligaste kvinnan på jorden om hon skulle få ett barbarn snart, hoppas det är vår tur denna månad!

Du ligger lite före mig i din cykel, så spännande!

• marol

Hänger med er här i en förhoppningsvis lyckosam tråd! Har BIM 17/8 - om någon vänlig själ vill bokföra mig. Det blir tredje försöket så hoppas på "tredje gången gillt" även om det kanske är optimistiskt Har god koll på min cykel genom Natural Cycles kombinerat med att ÄL-testa i samband med förväntad ÄL. Tänkte dock låta detta vara sista månaden som jag ÄL-testar. Tidigare två försök har vi bara lyckats ha sex varannan dag innan så denna gång hoppas jag verkligen att vi kommer kunna ha sex varje dag för att försöka med det sättet. Lycka till alla!

• Angdev
    m2b skrev 2015-07-20 10:51:49 följande:

Någon som äter rosenrot?

Nix men Apiforce (bidrottninggele). Hur funkar rosenroten?
Svar på tråden Vi med BIM i augusti